Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Witam

Zakładam temat w sprawie identyfikacji mojego silnika z Mini Morris Mascot rocznik 1977. Mini jest aktualnie na etapie remontu. Silnik został całkowicie rozebrany i zostaną powymieniane wszystkie zużyte części na nowe. Głowica zostanie oddana do regeneracji. W związku z remontem tego silnika potrzebuję informacji na jego temat. Tabliczki na silniku niestety nie ma. Posiadam zdjęcia różnych komponentów silnika. Proszę o pomoc w doborze panewek wału i korbowodów oraz pierścieni tłoków. Dodatkowo chciałbym odtworzyć numery tego silnika na tabliczkę. Wiem jedynie ze jest to silnik o pojemności 850 z gaźnikiem HS2.
Poniżej zamieszczam zdjęcia silnika. Jeśli jakieś inne zdjęcia będą potrzebne postaram się je wykonać i wstawić w temacie.
Załączniki
20161217_152317.jpg
(940.93 KiB) Pobrany 264 razy
DSC03684.JPG
(1.05 MiB) Pobrany 264 razy
DSC03687.JPG
(1 MiB) Pobrany 264 razy
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

cd
Załączniki
DSC03685.JPG
(1.06 MiB) Pobrany 263 razy
DSC03686.JPG
(937.28 KiB) Pobrany 263 razy
DSC03688.JPG
(1003.52 KiB) Pobrany 263 razy
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Blok silnika
Załączniki
DSC04219.JPG
(682.73 KiB) Pobrany 262 razy
DSC04215.JPG
(825.83 KiB) Pobrany 262 razy
DSC04218.JPG
(714.69 KiB) Pobrany 262 razy
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Głowica
Załączniki
DSC04138.JPG
(1.02 MiB) Pobrany 261 razy
DSC04174.JPG
(1.1 MiB) Pobrany 261 razy
DSC04173.JPG
(1.12 MiB) Pobrany 261 razy
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Wał korbowy
Załączniki
DSC04197.JPG
(965.95 KiB) Pobrany 260 razy
DSC04207.JPG
(816.71 KiB) Pobrany 260 razy
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Tłoki
Załączniki
DSC04233.JPG
(874.25 KiB) Pobrany 259 razy
DSC04225.JPG
(506.21 KiB) Pobrany 259 razy
DSC04228.JPG
(899.23 KiB) Pobrany 259 razy
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Panewki korbowodu
Załączniki
DSC04246.JPG
(641.21 KiB) Pobrany 258 razy
DSC04247.JPG
(646.87 KiB) Pobrany 258 razy
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Panewki wału korbowego
Załączniki
DSC04248.JPG
(632.18 KiB) Pobrany 257 razy
DSC04249.JPG
(746.23 KiB) Pobrany 257 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: se7ven »

Poszukaj dobrego 998 i będziesz do przodu z mocą i dużo kasy zostanie w portfelu. Skrzynię biegów jak jest dobra to zostaw przyda się na dawcę.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Silnika raczej nie będę zmieniał. Chcę moją 850 doprowadzić do stanu pierwotnego
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: Sadam »

generalnie 850 i 998 różnią się szerokością tłoka, rozmiary panewek na wale jest taki sam
na minispares panewki są, tłoków brak, trzeba klepnąć na ebayu, samych pierścieni na razie nie znalazłem

rozmiar tłoka 62,94mm
czop główny 44,46-44,47
czop korbowodowy 41,28-41,29

głowice jak będziesz regenerował to od razu polecam przerobić pod gumowo-metalowe uszczelniacze jak stosowane w VW

numer silnika będzie miał początek

85H/101 bo rocznik masz 1977
tu wszystkie info
http://www.minimania.com/Engine___Ident ... ta_UPDATED

http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop

lub

http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop

a główne
http://minispares.com/product/Classic/E ... 0to%20shop

lub inne alternatywne, proforma zmierz czop, bo nie są opisane jako 850, ale wg książki wszystko się zgadza, są też wymienione na schematach dla silnika 850
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: Minis »

Istotną sprawą w przypadku wymiany samych pierścieni jest stan tłoków. Rowki w których są pierścienie mogą być rozjechane. Jeżeli nie zdecydujesz się na zakup nowych tłoków z pierścieniami pomyśl o dorobieniu pierścieni. Najlepiej jak fachowiec spojrzy na twoje tłoki, sprawdzi rowki oraz sworznie tłokowe.
W Poznaniu są firmy zajmujące się dorabianiem pierścieni, sworzni. Poszukaj w swojej okolicy.
MJ
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Dzięki wielkie za podpowiedz. Właśnie o tych panewkach myślałem ze będą pasować tylko chciałem aby ktoś mnie w tym upewnił.
Co mi da przerobienie na gumowo-metalowe uszczelniacze ?
Co do pierścieni na tłok to przejrzałem sporo katalogów oraz ebay i nic ciekawego nie mogę wyszukać. Alternatywą oczywiście mogą być dorabiane na zamówienie pierścienie ale jeszcze to przemyślę jak nie znajdę odpowiednich.
Według moich poszukiwań wydaje mi się ze numer katalogowy tych pierścieni to RA8576, jednak czy te będą pasować to nie mam zielonego pojęcia :/
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: flapjck1 »

Pierscienie dorob na zamowienie, na wymiar z kontrola rowkow i ew. Ich wyrownaniem

Osobiscie polecam p. Matycha z Łodzi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: Sadam »

Da Ci święty spokój.
Uszczelniacze oryginalne są lipne, są dostępne trochę droższe wersje jak stosowane w MPI, ale skoro i tak pewnie będą ruszane prowadnice to przygotowanie ich pod uszczelniacz łatwo dostępny w PL a przy tym skuteczny to nie jest dodatkowy koszt, o takich mówię, warsztat ogarniający głowicę coś na pewno dobierze.

http://e-katalog.intercars.com.pl/dynam ... duofb23nq3
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ