Olej 10w40

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Zoik
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2017, 13:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Katowice

Olej 10w40

Post autor: Zoik »

Witam jestem nowym posiadaczem mini cooper 2003r r50 116 km mam taki problem jadę dzisiaj w trasę 1300km muszę dolać oleju Ale właściciel upiera się że wlewal 10w40 chociaż producent przewiduje 5w40 czy jest to duża różnica bo ja się nie znam dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej 10w40

Post autor: Inferno »

Różnica nie jest wielka, bardziej przy rozruchu w niskich temperaturach. Według mnie możesz dolać bez problemu, ja bym tylko się upewnił jaki rodzaj oleju był lany syntetyk, połsyntetyk...
Zoik
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2017, 13:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Katowice

Re: Olej 10w40

Post autor: Zoik »

Zeby nie robic kolejnego tematu mam pare pytan jeszcze co do ropuchy..

co do tego oleju to rozmawialem z poprzednim wlascicielem mowil ze jak juz mam dolewac to nie zaduzo tak zeby pokazywalo mi pomiedzy min a max nie wiem czy go sluchac ...

Bład 0036 Obwod grzalki czujnika tlenu blok 1 za katalizatorem. dowiedzialem sie ze to sonda lambda ale nikt reki nie da uciac..
bład 00 Czujnik wymmienika Ciepla Klimatyzacja nie dziala co to moze byc ? ten caly czujnik ?


podobno samochod lubi wysokie obroty ale ze narazie jestem za granica i dzisiaj ta trasa to nie daje mu w kopa no bo mowil facet ze robil pare rzeczy ale jak sam nie zrobie to nie zaufam komus na mily pysk :) chodzi o to ze hamujac silnikiem na 3 biegu pomiedzy 2k-1.8k obrotow jak by lekko sie dlawil czy to normalne ? inne biegi tego nie maja tylko ta 3 ...

no i jeszcze jedno ale to juz chyba moje widzi mi sie na zimnym obroty sa na 1.2k do 60stopni silnika potem normalnie 0.9 ale lekko faluja naprawde trzeba sie przyjrzec by dojrzec roznice chociaz ja ją widze ale tak jak mowie to juz moje fanaberie chyba..

rozmiar opon poprzedni wlasciciel zalozyl 205/40/16 chyba nie zbyt dobre rozwiazanie ? wymienic na 195? samochod ladnie wyglada na tych szerokich no ale nie wiem czy nie robi to problemu dla ukladu kierowniczego ...

pompa wspomagania "miałczy" jaki jest sredni koszt + - robocizny bo pompa to wydatek okolo 800 za zregenerowana?

rozrzad czytalem ze w10 jest bardzo ale to bardzo wytrzymaly czy to prawda? 205kk przejechane i nie wiem robic czy nie :P

prawe drzwi centralny zamyka zamek ale nie otwiera mechanizm czy jakis sterownik?

dzieki za wszystkie odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
MattiCS
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 185
Rejestracja: 19 wrz 2016, 10:12
Posiadane auto: Mini Cooper S (R53)
Lokalizacja: Dębica

Re: Olej 10w40

Post autor: MattiCS »

Zoik pisze:no i jeszcze jedno ale to juz chyba moje widzi mi sie na zimnym obroty sa na 1.2k do 60stopni silnika potem normalnie 0.9 ale lekko faluja naprawde trzeba sie przyjrzec by dojrzec roznice chociaz ja ją widze ale tak jak mowie to juz moje fanaberie chyba..

rozmiar opon poprzedni wlasciciel zalozyl 205/40/16 chyba nie zbyt dobre rozwiazanie ? wymienic na 195? samochod ladnie wyglada na tych szerokich no ale nie wiem czy nie robi to problemu dla ukladu kierowniczego ...

pompa wspomagania "miałczy" jaki jest sredni koszt + - robocizny bo pompa to wydatek okolo 800 za zregenerowana?

rozrzad czytalem ze w10 jest bardzo ale to bardzo wytrzymaly czy to prawda? 205kk przejechane i nie wiem robic czy nie :P
Co do obrotów u mniej jest tak samo - ssanie kolego :)
Opony od początku mam 205 i na razie wszystko jest ok!
Pompa miałczy, taka jej natura, jeśli płyn odpowiedni masz zalany i wspomaganie działa to nie masz się czym przejmować. Kosz regeneracji z dożywotnią gwarancją +/- 800-900 zł, ale o szczegóły pytaj Zbigg'a.
Natomiast co do rozrządu, jest na łańcuchu, dlatego wymienia się kiedy zaczyna grzechotać/rzęzić.

Na resztę pytań nie potrafię odpowiedzieć ;)
Awatar użytkownika
Bzyq
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
Posiadane auto: MC R50
Lokalizacja: SC

Re: Olej 10w40

Post autor: Bzyq »

Ten błąd z sondą to możliwe - kabel potrafi się poluzować i wyrzuca błąd (u mnie tak było).
Z tą klimą to mogą być czujniki temp. wnętrza - z tego co wiem znajdują się na panelu sterowania (te otwory po obu stronach).
Co do centralnego to tu
Bzyku
ODPOWIEDZ