Countryman - zakup

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Countryman - zakup

Post autor: Drail »

Te 215 to nie jest reguła. Wszystko zależy nie od modelu, a od egzemplarza samochodu. Poprzeglądaj naprzyklad z promotora jakie moce wyciągają w mini. Oraz jakie są rozbieżności, pomimo tych samych modyfikacji
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Countryman - zakup

Post autor: STi77 »

alicjag3 pisze:Dzieki za odpowiedzi.

Smigam juz swoim Countrymanem i bylam dzis na hamowni w celu zrobienia chiptuningu.

Troche negatywnie zaskoczylo mnie to, ze moc wyjsciowa wyszla 174 KM... Wyciagneli mi zamiast 215, 201 twierdzac ze przyrost jest fajny i a ze te niskie wyniki sa zwiazane z tym ze pryjechalam po zatankowaniu paliwa 95 oktanowego. Czy to mozliwe ze na 98 wyszloby np 184 i 210? Co do temperatury powietrza to byla dzis chyba na poziomie 23-24 stopni wiec upalu nie bylo w sumie (choc sadzilam ze jest cieplej w sumie)
Jeśli można wiedzieć ... Jaki jest koszt takiego "zabiegu" na hamowni?
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: Countryman - zakup

Post autor: Saguaro »

alicjag3 pisze:Dzieki za odpowiedzi.

Smigam juz swoim Countrymanem i bylam dzis na hamowni w celu zrobienia chiptuningu.

Troche negatywnie zaskoczylo mnie to, ze moc wyjsciowa wyszla 174 KM... Wyciagneli mi zamiast 215, 201 twierdzac ze przyrost jest fajny i a ze te niskie wyniki sa zwiazane z tym ze pryjechalam po zatankowaniu paliwa 95 oktanowego. Czy to mozliwe ze na 98 wyszloby np 184 i 210? Co do temperatury powietrza to byla dzis chyba na poziomie 23-24 stopni wiec upalu nie bylo w sumie (choc sadzilam ze jest cieplej w sumie)
Byćmoże zgromadzony już nagar w kanałach dolotowych i na zaworach nieco osłabił autko, nie wiem jaki masz przebieg, ale czyszczenie zaleca się co ok 50.000km. Konstrukcja taka, że zbiera się tam syf i osiągi potrafią spaść naprawdę spoooooro. Twój ma fabrycznie mieć 184 prawda? Swoją drogą to tylko cyferki, i czasem na jednej hamownii wyjdzie Ci 175, na drugiej 185 + warunki atmosferyczne + dobra wentylacja hamowni itp itd :)

napewno modyfikacje mechaniczne pozwolą osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, jak choćby duży IC np. Wagner. Ten fabryczny jest naprawdę niewielki :D inny mod to uwolnienie wydechu i już jest co podnosić :)
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
alicjag3
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 05 lip 2010, 23:27
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Countryman - zakup

Post autor: alicjag3 »

Dziekuje za odpowiedzi.

Koszt: z tego co sie orientowalam to miedzy 1200 a 2000 brutto (sama zainwestowalam w jedna z drozszych opcji).

Dziwne jest to ze w przykladowej modyfikacji robili egzemplarz, w ktorym wyszlo 160 KM a mimo wszystko podciagneli go do 215.

Tak czy inaczej polecam. Krzywa mocy i momentu obrotowego przebiega teraz calkiem inaczej. Przy 6000 obrotach auto mialo np dotad 140 KM a teraz ma jeszcze jakos okolo 200.

Jeszcze jedno pytanie: zauwazylam, ze nawet przy wylaczonej trakcji auto np przy dynamicznym ruszaniu wspomaga sie jakims systemem (zapewne aby nie buksowaly kola). Co to jest za system i czy nie ma opcji aby go rowniez wylaczyc?
ODPOWIEDZ