Cześć,
Mam następujący problem. Cieknie mi gaźnik (HIF44) najwyraźniej puściła uszczelka "denka" i bardzo powoli benzyna się sączy (na tyle aby uprzykrzać nam życie intensywnym zapachem ... ). Załączam zdjęcie "denka" wraz z uszczelką.
Macie może pomysł jak to uszczelnić będąc na kempingu w Chorwacji?
Wyciąć tymczasową uszczelkę z kartoniku (okładka zeszytu) a później posmarować olejem, czy może z rękawiczki gumowej?
A może jakoś tę obecną ratować?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Pozdr.
Janusz
Cieknący gaźnik HIP44 - uszczelka "denka"
Moderator: flapjck1
- jano
- Nowy
- Posty: 52
- Rejestracja: 13 lis 2011, 12:41
- Posiadane auto: Mini 30, 1.3, '89
Mini, 1.3, '88
Citroen 2CV, '82
VW T3, '84 - Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Cieknący gaźnik HIP44 - uszczelka "denka"
- Załączniki
-
- denko.JPG (66.1 KiB) Przejrzano 420 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Cieknący gaźnik HIP44 - uszczelka "denka"
Leee pszej... masz.
Nic nie pomoze poza jakims uszczelniaczem, nawet jakis oring na wymiar dobrany...
Niektore warsztaty maja sznur gumowy plus klej do robienia oringow
Stara uszczelka jest krucha? Czy jeszcze gumowa w konstynstencji?
Nic nie pomoze poza jakims uszczelniaczem, nawet jakis oring na wymiar dobrany...
Niektore warsztaty maja sznur gumowy plus klej do robienia oringow
Stara uszczelka jest krucha? Czy jeszcze gumowa w konstynstencji?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- jano
- Nowy
- Posty: 52
- Rejestracja: 13 lis 2011, 12:41
- Posiadane auto: Mini 30, 1.3, '89
Mini, 1.3, '88
Citroen 2CV, '82
VW T3, '84 - Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Cieknący gaźnik HIP44 - uszczelka "denka"
Ta guma na zdjęciu ma minimalną grubość i praktycznie nie czuć że to guma.
No nic jakoś będę musiał się doturlać. Może jakiś poksipol/superglue dookoła, coś czego benzyna tak szybko nie zeżre?
Coś muszę wymyśleć bo w miejscu w którym jestem nie ma zbyt wielu opcji.
No nic jakoś będę musiał się doturlać. Może jakiś poksipol/superglue dookoła, coś czego benzyna tak szybko nie zeżre?
Coś muszę wymyśleć bo w miejscu w którym jestem nie ma zbyt wielu opcji.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Cieknący gaźnik HIP44 - uszczelka "denka"
Doraźnie powinna pomóc płaska uszczelka wycięta z kartonu. Uszczelka na całą szerokość powierzchni przylgowej. Odrysować po zewnętrznym obrysie pokrywki. Od wewnątrz nie może wystawać poza krawędź (za rowkiem dla oringu). Uszczelkę położyć na pokrywkę z gumowym oringiem który tam jest.
Nie kleić żadnym klejem.
Problem cieknącego oryginalnego oringu występuje w 90 przypadkach na 100 po demontażu pokrywki (używanego gaźnika) i ponownym jej przykręceniu. Tak, że zawsze po rozbiórce gaźnika typu HIF trzeba go wymieniać na nowy.
Skuteczne są trzy rozwiązania
1. nowy oryginalny o przekroju kwadratowym
2. nowy oring dobrany na wymiar o przekroju okrągłym
3. oring wykonany "z metra" czyli z gumy o takim samym przekroju uciętej na wymiar i sklejonej (super glue) by uzyskać zamknięty okrąg.
taka gumowa linka uszczelniająca jest dostępna ( warsztaty samochodowe powinny mieć)
Nie kleić żadnym klejem.
Problem cieknącego oryginalnego oringu występuje w 90 przypadkach na 100 po demontażu pokrywki (używanego gaźnika) i ponownym jej przykręceniu. Tak, że zawsze po rozbiórce gaźnika typu HIF trzeba go wymieniać na nowy.
Skuteczne są trzy rozwiązania
1. nowy oryginalny o przekroju kwadratowym
2. nowy oring dobrany na wymiar o przekroju okrągłym
3. oring wykonany "z metra" czyli z gumy o takim samym przekroju uciętej na wymiar i sklejonej (super glue) by uzyskać zamknięty okrąg.
taka gumowa linka uszczelniająca jest dostępna ( warsztaty samochodowe powinny mieć)
- jano
- Nowy
- Posty: 52
- Rejestracja: 13 lis 2011, 12:41
- Posiadane auto: Mini 30, 1.3, '89
Mini, 1.3, '88
Citroen 2CV, '82
VW T3, '84 - Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Cieknący gaźnik HIP44 - uszczelka "denka"
Dzięki Markfive,
Chwilowo zastosowałem kartonik wycięty po obrysie całej pokrywki (tak jak opisałeś) a następnie "zamoczony" w oleju.
Wyciek jest dużo mniejszy ale niestety gaźnik nadal się poci.
To rozwiązanie będzie musiało wystarczyć na dojechanie do Polski.
Pozdr.
Janusz
Chwilowo zastosowałem kartonik wycięty po obrysie całej pokrywki (tak jak opisałeś) a następnie "zamoczony" w oleju.
Wyciek jest dużo mniejszy ale niestety gaźnik nadal się poci.
To rozwiązanie będzie musiało wystarczyć na dojechanie do Polski.
Pozdr.
Janusz
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Cieknący gaźnik HIP44 - uszczelka "denka"
Jeżeli nadal jest niewielki wyciek ( po zastosowaniu zastępczej dodatkowej uszczelki z kartonu) prawdopodobnie sama pokrywka jest już zdeformowana. Powodem deformacji jest dokręcanie na siłę wkrętów (by zwiększyć docisk), co przy wygniecionej i stwardniałej oryginalnej uszczelce i tak nic nie pomaga. W kraju trzeba zdemontować gaźnik i dotrzeć powierzchnie przylgowe (lub wymienić pokrywkę) przed założeniem nowej uszczelki.