Czarne Mini R53
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Czarne Mini R53
Witam wszystkich, na początku chciał bym powiedzieć kilka słów o sobie wiec motoryzacja interesuje się od dziecka i jest to moja pasja, posiadałem rożna auta w swoim życiu, jednym z ciekawszych był Fiat Coupé 22.0 16v Turbo podkręcony na około 260Bhp, później ciekawym było saxo 1.6 16v VTs po modyfikacjach, zawsze mnie kręciło mini tylko jakoś ciężko było mi się zdecydować aż w ubiegłym roku podjąłem świadoma decyzje modelu R53 ponieważ jest to ciekawy silnik a zależało mi na kompresorze,
Mniej więcej o moim mini jest to egzemplarz z września 2002 roku, gdy kupowałem byl praktycznie w standardzie,
Modyfikacje które ja zrobiłem zaczynajac od zawieszeni:
Poliuretany z przodu i z tylu, tylny stabilizator wymieniony na 22mm z regulowanymi łącznikami z przodu i z tylu, zawieszenie gwintowane od firmy AP, z przodu są regulowane katy pochylenia, rozporki z przodu góra i dół oraz górna z tylu,
Hamulce to z przodu 4 tłoczkowe brembo z R56 z tarczami brembo i klockami ferrodo 2500, tył klocki i tarcze Brembo,
Układ wydechowy to 4-1 kolektor od Janspeed podłączany z układem Miltek z rezonatorem
Silnik przeszedł remont generalny, został założony ostry wałek CatCam 469,wtryski 550ccm, baypas ze wzmocniona sprężynka, filtr powietrza GTT, kompresor z rotorami pokrytymi teflonem do tego rolka o 19% mniejsza i koło pąsowe firmy ATI o 2% większe, większy intercooler calosc łączy lekkie koło zamachowe i organiczne sprzęgło ze wzmocnionym dociskiem firmy "competition clutch" ze skrzynia biegów o oznaczeniu BKL po liftowa z fabrycznym "ciaśniejszym" dyferencjalem, wszystkie poduszki wymienione na poliuretany i Vibratech
Czekające na montaż są
Natrysk wody na intercooler oraz wtrysk wody/metanolu 50/50 żeby maksymalnie obniżyć temperaturę mieszank
W przyszłości chce założyć LSD torsen firmy quaife.
Chciał bym dodać ze wszystkie modyfikacje zrobiłem sam remont silnika również, tylko był strojony bez dość znana firmę MINI 1320.
Mniej więcej o moim mini jest to egzemplarz z września 2002 roku, gdy kupowałem byl praktycznie w standardzie,
Modyfikacje które ja zrobiłem zaczynajac od zawieszeni:
Poliuretany z przodu i z tylu, tylny stabilizator wymieniony na 22mm z regulowanymi łącznikami z przodu i z tylu, zawieszenie gwintowane od firmy AP, z przodu są regulowane katy pochylenia, rozporki z przodu góra i dół oraz górna z tylu,
Hamulce to z przodu 4 tłoczkowe brembo z R56 z tarczami brembo i klockami ferrodo 2500, tył klocki i tarcze Brembo,
Układ wydechowy to 4-1 kolektor od Janspeed podłączany z układem Miltek z rezonatorem
Silnik przeszedł remont generalny, został założony ostry wałek CatCam 469,wtryski 550ccm, baypas ze wzmocniona sprężynka, filtr powietrza GTT, kompresor z rotorami pokrytymi teflonem do tego rolka o 19% mniejsza i koło pąsowe firmy ATI o 2% większe, większy intercooler calosc łączy lekkie koło zamachowe i organiczne sprzęgło ze wzmocnionym dociskiem firmy "competition clutch" ze skrzynia biegów o oznaczeniu BKL po liftowa z fabrycznym "ciaśniejszym" dyferencjalem, wszystkie poduszki wymienione na poliuretany i Vibratech
Czekające na montaż są
Natrysk wody na intercooler oraz wtrysk wody/metanolu 50/50 żeby maksymalnie obniżyć temperaturę mieszank
W przyszłości chce założyć LSD torsen firmy quaife.
Chciał bym dodać ze wszystkie modyfikacje zrobiłem sam remont silnika również, tylko był strojony bez dość znana firmę MINI 1320.
- Załączniki
-
- IMG_1762.JPG
- (158.25 KiB) Pobrany 900 razy
-
- IMG_1774.JPG
- (108.4 KiB) Pobrany 900 razy
-
- IMG_1776.JPG
- (138.57 KiB) Pobrany 900 razy
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czarne Mini R53
Więcej zdjęć
- Załączniki
-
- IMG_1763.JPG
- (108.9 KiB) Pobrany 899 razy
-
- IMG_1764.JPG
- (98.86 KiB) Pobrany 899 razy
-
- IMG_1162.JPG
- (727.9 KiB) Pobrany 899 razy
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czarne Mini R53
Kolejne zdjecia
- Załączniki
-
- IMG_1767.JPG
- (97.59 KiB) Pobrany 898 razy
-
- IMG_1768.JPG
- (148.97 KiB) Pobrany 898 razy
-
- IMG_1772.JPG
- (202.92 KiB) Pobrany 898 razy
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czarne Mini R53
Więcej
- Załączniki
-
- IMG_1163.JPG
- (678.94 KiB) Pobrany 897 razy
-
- IMG_1217.JPG
- (664.47 KiB) Pobrany 897 razy
-
- IMG_1777.JPG
- (142.36 KiB) Pobrany 897 razy
Re: Czarne Mini R53
No pięknie, ile teraz wydmuchuje? Ile te mody warte?
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czarne Mini R53
Kompresor pompuje 19psi (1.3bara) moc uzyskana to 208whp czyli około 250-260bhp ,hmmm.... cena modyfikacji tego się nie liczy dla mnie to temat drugorzędny traktuje mini jako moje 3cie dziecko ważne ze daje mi WIELKA radość z jazdy, choć nie mogę się doczekać kiedy wsadzę wtrysk wody/metanolu bo podobno podnosi moc o około 15% wiec będzie fajnie kusi mnie tez założyć kompresor sprintexa albo TVS ale to może w przyszłości.
Ostatnio również zamontowałem wskaźnik doładowania
Ostatnio również zamontowałem wskaźnik doładowania
- Załączniki
-
- IMG_1346.JPG
- (670.59 KiB) Pobrany 866 razy
-
- E915DAAF-59CD-4853-BD35-FFC3D64991B9.jpg
- (550.7 KiB) Pobrany 866 razy
-
- IMG_1350.JPG
- (820.85 KiB) Pobrany 866 razy
Re: Czarne Mini R53
Dyskoteka Ci się pali... u mnie to był czujnik ABS lewy przód.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czarne Mini R53
Wiem to było lewe łożysko z przodu już wymienione i już wszystko w porządku
- Borówa
- Swój Człowiek
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 lut 2015, 07:04
- Posiadane auto: R53 JCW
- Lokalizacja: Kielce
Re: Czarne Mini R53
Zacny projekt. Wszystkie "must have" zainstalowane. Musi fajnie latać. Gratuluję i jestem pod wrażeniem, że wszystko sam ogarniasz.
Ubezpieczenia komunikacyjne i inne. Korzystne ceny. Wiele Towarzystw Ubezpieczeniowych. 794411003
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czarne Mini R53
Dzięki za słowa uznania dużo czasu,czytania i pracy z moim tatem nauczyło mnie jak to wszystko ogarnąć, jestem bardzo dumny ze poza mapowaniem sam wszystko zrobiłem jazda takim autem cieszy 2x bardziej i wiesz co i jak jest zrobione wiec nie boje się swoich dzieci w nim wozić
Lata bardzo fajnie ,chętnie kiedyś sie spotkam żeby pokazać na żywo jak wyglada i jak lata bo mamy ta sama pasje wiec chętnie się podzielę wiedza
Myśle ze powinnismy zrobić jakieś MINI spotkanie raz w roku żeby pochwalić się i pokazać swoje "projekty"
Lata bardzo fajnie ,chętnie kiedyś sie spotkam żeby pokazać na żywo jak wyglada i jak lata bo mamy ta sama pasje wiec chętnie się podzielę wiedza
Myśle ze powinnismy zrobić jakieś MINI spotkanie raz w roku żeby pochwalić się i pokazać swoje "projekty"
- kkrreett
- Nowy
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 cze 2017, 13:45
- Posiadane auto: MiniCooper S
- Lokalizacja: Toruń/Kołobrzeg
Re: Czarne Mini R53
Ja również jestem pełen podziwu, czapki z głów.
Może podpowiesz mi, bo widzę że dołożyłeś wskaźnik doładowania w wylocie powietrza?
Mam wersję R53 z navi ( minus tego wyposażenia jest brak wskaźników temperatury cieczy, oleju, ciśnienia oleju.
Zastanawiam się nad dołożeniem tego typu wskaźników, w najgorszym wypadku wymiany wyświetlacza dvd na oryginalny zegar ze wskaźnikami.
Widziałem też w amerykańskich wersjach oprogramowanie do dvd, które wyświetlało wszystkie parametry silnika na wyświetlaczu dvd ( póki co chyba nie do dostania w na naszym rynku).
Gdybym jednak chciał dołożyć dodatkowe wskaźniki, mocno problematyczne, czy wystarczy podpiąć odpowiednio pod komputer?
W załączeniu wrzucam zdjęcie wskaźników i wersji z oprogramowaniem.
https://www.youtube.com/watch?v=f2DXHrZfvnc
Może podpowiesz mi, bo widzę że dołożyłeś wskaźnik doładowania w wylocie powietrza?
Mam wersję R53 z navi ( minus tego wyposażenia jest brak wskaźników temperatury cieczy, oleju, ciśnienia oleju.
Zastanawiam się nad dołożeniem tego typu wskaźników, w najgorszym wypadku wymiany wyświetlacza dvd na oryginalny zegar ze wskaźnikami.
Widziałem też w amerykańskich wersjach oprogramowanie do dvd, które wyświetlało wszystkie parametry silnika na wyświetlaczu dvd ( póki co chyba nie do dostania w na naszym rynku).
Gdybym jednak chciał dołożyć dodatkowe wskaźniki, mocno problematyczne, czy wystarczy podpiąć odpowiednio pod komputer?
W załączeniu wrzucam zdjęcie wskaźników i wersji z oprogramowaniem.
https://www.youtube.com/watch?v=f2DXHrZfvnc
- Załączniki
-
- img_6741_9089.jpg
- (58.57 KiB) Pobrany 782 razy
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czarne Mini R53
Tak wskaźnik doładowania jest założony w wylocie z przesyłka kosztowało to ok 30€ z Holandii jeśli dobrze pamietam bardzo fajne bo nadmuch nadal działa
Osobiście bym odradzał zakładanie chrono packa bo te wskaźniki przekłamują na wyspie było to potwierdzone setki razy, fajnie wyglada lecz mało wiarygodne, nie szukałem bo mam uboga wersje ale jak będę miał chwile to popatrzę i zobaczę ile by to było roboty takie software ogarnąć,
Ja uważam ze lepiej mieć oddzielne wskaźniki bo większe prawdopodobieństwo ze pokażą prawdę, jest jeden co mi się podoba nazywa się "scangauge II" pokazuje wszystko i prawdę jednak zakładać samemu to żaden problem doładowanie to tylko łącznik "T" o grubości 3mm plus przewód ciśnieniowy pociągnąć do środka,ciśnienie oleju to adapter się kupuje żeby wkręcić w oryginalna podstawę ciśnienia oleju plus przekaźnik który normalnie jest w zestawie ze wskaźnikiem, temperaturę oleju to najłatwiej to jest zamiast korka spustowego również adapter i podłączyć, temperaturę wody to tak samo banał, jeśli choć troszkę się orientujesz w mechanice to pół dnia 2 herbaty i temat ogarnięty jeśli będziesz potrzebował pomocy to pisz śmiało,
P.s ten uchwyt do wskaźników co jest na zdjęciu to dość drogi z tego co pamietam to ALTA ze stanów to robi ,lepiej samemu coś pokombinować
Osobiście bym odradzał zakładanie chrono packa bo te wskaźniki przekłamują na wyspie było to potwierdzone setki razy, fajnie wyglada lecz mało wiarygodne, nie szukałem bo mam uboga wersje ale jak będę miał chwile to popatrzę i zobaczę ile by to było roboty takie software ogarnąć,
Ja uważam ze lepiej mieć oddzielne wskaźniki bo większe prawdopodobieństwo ze pokażą prawdę, jest jeden co mi się podoba nazywa się "scangauge II" pokazuje wszystko i prawdę jednak zakładać samemu to żaden problem doładowanie to tylko łącznik "T" o grubości 3mm plus przewód ciśnieniowy pociągnąć do środka,ciśnienie oleju to adapter się kupuje żeby wkręcić w oryginalna podstawę ciśnienia oleju plus przekaźnik który normalnie jest w zestawie ze wskaźnikiem, temperaturę oleju to najłatwiej to jest zamiast korka spustowego również adapter i podłączyć, temperaturę wody to tak samo banał, jeśli choć troszkę się orientujesz w mechanice to pół dnia 2 herbaty i temat ogarnięty jeśli będziesz potrzebował pomocy to pisz śmiało,
P.s ten uchwyt do wskaźników co jest na zdjęciu to dość drogi z tego co pamietam to ALTA ze stanów to robi ,lepiej samemu coś pokombinować
- kkrreett
- Nowy
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 cze 2017, 13:45
- Posiadane auto: MiniCooper S
- Lokalizacja: Toruń/Kołobrzeg
Re: Czarne Mini R53
Hehe, super bardzo dziękuję za odpowiedź. Dla mnie to będzie raczej termos kawy i cały weekend
-
- Nowy
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 mar 2017, 17:19
- Posiadane auto: Mini cooper s R53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Czarne Mini R53
Może zamiast kawy to melisę bym radził żeby nerwy nie puściły
Re: Czarne Mini R53
Ten uchwyt do czujnika to jest z tworzywa? Pomierzyć, narysować i wydrukować. Może już ktoś stworzył taki model? To się trzyma tylko na wcisk czy są jakieś mocowania? Tak przy okazji to szukam też wymiarów tej blaszki od ALTA - Belt Tensioner Stop.