Dodatkowe wskaźniki temperatur
- kkrreett
- Nowy
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 cze 2017, 13:45
- Posiadane auto: MiniCooper S
- Lokalizacja: Toruń/Kołobrzeg
Dodatkowe wskaźniki temperatur
Witam mam model R53 z navigacją, wszystko super ale minusem tego wyposażenia jest brak wskaźników temperatur silnika, oleju, ciśnienia.
Czy ktoś dokładał może tego typu wskaźniki? Ewentualnie zamieniał wyświetlacz dvd na oryginalny zegar z pełnymi wskaźnikami?
Pozdrawiam
Czy ktoś dokładał może tego typu wskaźniki? Ewentualnie zamieniał wyświetlacz dvd na oryginalny zegar z pełnymi wskaźnikami?
Pozdrawiam
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Też byłbym zainteresowany, ale na szrotach to chyba nie do dostania, a nowy, jeśli jest dostępny, to chyba ponad 2000pln. Masz już kupiony?
- kkrreett
- Nowy
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 cze 2017, 13:45
- Posiadane auto: MiniCooper S
- Lokalizacja: Toruń/Kołobrzeg
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Jeszcze nie kupiłem (najtaniej byłoby z anglika), póki co zastanawiam się nad możliwością podłączenia. Nie wiem czy nie prościej będzie zamontować dodatkowe dwa małe zegary ze wskaźnikami temperatur i ciśnienia.
- Załączniki
-
- img_6741_9089.jpg
- (58.57 KiB) Pobrany 325 razy
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
najprościej to by było kupić jakiś dashboard na OBD2 i zaczytywać wszystko co chcesz z ECU albo chociaż ELM na BT + Torque
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Oferta dashboardów jest bardzo skromna. Poza tym, jeśli chcemy to wmontować zamiast navi, to musi byś wyświetlacz chyba 7,5 cala - ponoć rzadko spotykany rozmiar. Montaż w innym miejscu to proszenie się o wybicie szyby. Łatwiej i szybciej będzie chyba wykorzystać starego smartfona, ale tutaj też powraca temat rozmiaru - wiadomo, zawsze może być mniejszy i jakaś ramka, ale to już nie to. Przy okazji potrzebny jest czytnik OBD2 - może ktoś polecić jakiś sprawdzony, że działa? Pożyczyłem od kumpla taki za 10pln, który używa go w swojej mazdzie, jak na foto, ale z mini nie chciał się łączyć. Sprawdzałem na iOS, Android i Windows Phone.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Mam podobny, działał w Qashqaiu, MINI i wielu innych autach. Kwestia sparowania z BT.
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Drugi kumpel tez ma taki. Może jego zadziała. Co do tego centralnego zestawu zegarów, to był to dodatkowy element wyposażenia o nazwie Chrono Paket. Niestety mini nie posiada czujnika temperatury oraz ciśnienia oleju, więc to, co pokazywały te zegary, to najprawdopodobniej były to wartości wyliczane przez elektronikę na podstawie innych parametrów. Na ile to było dokładne to nie wiem, ale chyba nie tego szukamy.
Inna sprawa, że sporo akcesoryjnych czujników, niby firmowych(np Auto Gauge itp.), także oszukuje, jest mało dokładnych, bardzo szybko się psują zegary lub/i sondy/czujniki. Okazuje się, że precyzyjny pomiar jakiejkolwiek wartości fizycznej to nie taka prosta sprawa. Wystarczy wziąć kilka manometrów do sprawdzania ciśnienia w oponach i porównać ich wskazania, albo podjechać na kilka stacji benzynowych i na tych elektronicznych wyświetlaczach sprawdzić, co są warte wskazania do drugiego miejsca po przecinku.
Pół biedy kiedy jeszcze mamy do czynienia z "analogowym" pomiarem np. ciśnienia doładowania poprzez wężyk połączony z manometrem. Tutaj jeszcze ewentualnie można oczekiwać w miarę sensownej dokładności, ale jeśli będzie to czujnik elektryczny, to sygnał z niego musi być wzmocniony i przetworzony, aby mógł zostać wykorzystany przez zegar(silnik krokowy lub zwykły). Ponadto sygnały z czujników elektrycznych często nie są liniowe, więc wymagają dodatkowej obróbki, jakaś kompensacja, interpolacja czy cuś. W przemysłowych rozwiązaniach zajmuję się tym mikroprocesor - w gadżetach do auta co i jak jest tego trwałość? Pamiętam jak dawno temu chciałem mieć w aucie termometr i po sprawdzeniu kilku gadżetów z marketu, które pokazywały co chciały tylko nie temperaturę, więc postanowiłem sam zbudować termometr elektroniczny i okazało się wtedy, że to nie jest taka prosta sprawa, a nawet w miarę prosty i w miarę dokładny układ jest dość złożony.
Podsumowując. Jeśli zadowolą nas kolorowe zegary coś tam pokazujące, z ruszającymi się wskazówkami, to w zasadzie można brać cokolwiek. Natomiast jeśli chcemy faktycznie dokładnie znać konkretną wartość, to trzeba się do tego przyłożyć (finansowo także).
Inna sprawa, że sporo akcesoryjnych czujników, niby firmowych(np Auto Gauge itp.), także oszukuje, jest mało dokładnych, bardzo szybko się psują zegary lub/i sondy/czujniki. Okazuje się, że precyzyjny pomiar jakiejkolwiek wartości fizycznej to nie taka prosta sprawa. Wystarczy wziąć kilka manometrów do sprawdzania ciśnienia w oponach i porównać ich wskazania, albo podjechać na kilka stacji benzynowych i na tych elektronicznych wyświetlaczach sprawdzić, co są warte wskazania do drugiego miejsca po przecinku.
Pół biedy kiedy jeszcze mamy do czynienia z "analogowym" pomiarem np. ciśnienia doładowania poprzez wężyk połączony z manometrem. Tutaj jeszcze ewentualnie można oczekiwać w miarę sensownej dokładności, ale jeśli będzie to czujnik elektryczny, to sygnał z niego musi być wzmocniony i przetworzony, aby mógł zostać wykorzystany przez zegar(silnik krokowy lub zwykły). Ponadto sygnały z czujników elektrycznych często nie są liniowe, więc wymagają dodatkowej obróbki, jakaś kompensacja, interpolacja czy cuś. W przemysłowych rozwiązaniach zajmuję się tym mikroprocesor - w gadżetach do auta co i jak jest tego trwałość? Pamiętam jak dawno temu chciałem mieć w aucie termometr i po sprawdzeniu kilku gadżetów z marketu, które pokazywały co chciały tylko nie temperaturę, więc postanowiłem sam zbudować termometr elektroniczny i okazało się wtedy, że to nie jest taka prosta sprawa, a nawet w miarę prosty i w miarę dokładny układ jest dość złożony.
Podsumowując. Jeśli zadowolą nas kolorowe zegary coś tam pokazujące, z ruszającymi się wskazówkami, to w zasadzie można brać cokolwiek. Natomiast jeśli chcemy faktycznie dokładnie znać konkretną wartość, to trzeba się do tego przyłożyć (finansowo także).
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Dokładnie tak, wskazania zegarów z pakietu Chrono są wyliczane przez komputer jako wartości przybliżone. Nie umiem natomiast powiedzieć, czy przez to są nierzetelne i odbiegają od faktycznych parametrów pracy silnika... wydaje mi się, że tak nie jest, przecież ta jednostka centralna sprawnie zawiaduje pracą, więc nie mogą być to bzdury.
Sam krótko po zakupie Mini mocno się zastanawiałem nad dodaniem jakichś zegarków, ale bardziej dla fanu... ostatecznie przydatne mi się wydały jedynie TEMP cieczy chłodzącej i VOLT prądu ładowania, mam gdzieś nawet linki do manuali jak to zrealizować, ale ostatecznie pomysł zarzuciłem.
Tak to miało wyglądać:
Sam krótko po zakupie Mini mocno się zastanawiałem nad dodaniem jakichś zegarków, ale bardziej dla fanu... ostatecznie przydatne mi się wydały jedynie TEMP cieczy chłodzącej i VOLT prądu ładowania, mam gdzieś nawet linki do manuali jak to zrealizować, ale ostatecznie pomysł zarzuciłem.
Tak to miało wyglądać:
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Też się zastanawiam nad tym panelem (30euro) szkoda, że nie ma takiego z trzema otworami.
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Mnie on pasował z uwagi na trudność w dobraniu zegarów, które kolorem tarczy i podświetlenia pasowałyby do fabrycznych... nie chciałem szpecić auta jakąś remizową dyskoteką. Czarne tarcze i ciepło żółte podświetlenie z dala od innych zegarów nie powinno razić.
Panel w handlu niedostępny, swój kupiłem na Allegro, pochodził z jakiegoś R52, bo zdaje się własnie w cabrio było takie zestawienie akcesoryjne często fabrycznie, panel i podłokietnik.
Modele różnych paneli możesz znaleźć w bibliotekach projektów 3d do wydruku, albo wystrugać samodzielnie. Ja przed laty w Seicento zrobiłem sam, z włókna szklanego i żywicy, na bazie oryginalnego panelu z seja, gniazda zegarów były z rury PCV, akurat ma wymagane 48 mm.
Panel w handlu niedostępny, swój kupiłem na Allegro, pochodził z jakiegoś R52, bo zdaje się własnie w cabrio było takie zestawienie akcesoryjne często fabrycznie, panel i podłokietnik.
Modele różnych paneli możesz znaleźć w bibliotekach projektów 3d do wydruku, albo wystrugać samodzielnie. Ja przed laty w Seicento zrobiłem sam, z włókna szklanego i żywicy, na bazie oryginalnego panelu z seja, gniazda zegarów były z rury PCV, akurat ma wymagane 48 mm.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Panel jest w ofercie na niemieckim ebay. A w tych bibliotekach to coś dedykowanego do mini to chyba raczej ciężko będzie znaleźć.
48mm? Zegary są określane jako 52mm. Skąd to 48?(albo 52)
48mm? Zegary są określane jako 52mm. Skąd to 48?(albo 52)
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Miałem na myśli to, że ten panel pochodzi z akcesorium BMW/Mini Coopera ale nie jest dostępny w normalnej sieci sprzedaży, nie można go zamówić ani w ASO ani w sieci sklepów handlujących częściami.
Co do samodziałek, to w powszechnej sprzedaży są rury kanalizacyjne fi 50, o takie:
Jak obetniesz ten kołnierz, to tam akurat wchodzi standardowy zegarek np. Auto Gauge, wewnętrzna średnica rury jest bodajże 48mm, tak mi w każdym razie utkwiło.
Co do samodziałek, to w powszechnej sprzedaży są rury kanalizacyjne fi 50, o takie:
Jak obetniesz ten kołnierz, to tam akurat wchodzi standardowy zegarek np. Auto Gauge, wewnętrzna średnica rury jest bodajże 48mm, tak mi w każdym razie utkwiło.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Tak wygląda mój panel po +10 latach w kartonie w garażu, wyobraź sobie że jest czarny, nieuszkodzony i tkwią w nim dwa zegarki.
Tak to mniej więcej wyglądało w aucie:
Tak to mniej więcej wyglądało w aucie:
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Swój Człowiek
- Posty: 140
- Rejestracja: 31 mar 2016, 18:52
- Posiadane auto: brak MINI :-(
- Lokalizacja: Tu i Tam
Re: Dodatkowe wskaźniki temperatur
Mam taki panel - konsole pod zegary jak Zbigg na sprzedaż , miałem montować ale jakoś z braku czasu odpuszczam temat .
Jak by ktoś był zainteresowany to proszę o kontakt
Czujniki można zamówić w serwisie koszt ok 200 zł + zegary na rynku AM np. VDO ( szły na montaż do MINI )
Co do zwykłych tanich gałganów to jest różnie czasem pokazują prognozę pogody po zamontowaniu koniecznie sprawdzić na kompie . U znajomego w subaru wskaźniki AG miały odchylenia ok 10-15 % , poprawiło się po zmianie czujników na bardzie "renomowane" . Sam wskaźnik pokaże to co poda czujnik .
Jak by ktoś był zainteresowany to proszę o kontakt
Czujniki można zamówić w serwisie koszt ok 200 zł + zegary na rynku AM np. VDO ( szły na montaż do MINI )
Co do zwykłych tanich gałganów to jest różnie czasem pokazują prognozę pogody po zamontowaniu koniecznie sprawdzić na kompie . U znajomego w subaru wskaźniki AG miały odchylenia ok 10-15 % , poprawiło się po zmianie czujników na bardzie "renomowane" . Sam wskaźnik pokaże to co poda czujnik .
Ostatnio zmieniony 24 sie 2017, 22:58 przez ghost, łącznie zmieniany 1 raz.