MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Gibki Staruszek »

zastanawiam sie jaki ma cel dawanie dwóch uszczelek pod pompy hamulcowe(wersja bez servo) i sprzęgła i przekładanie ich blaszką ? myślałem dac jedną warstwę pod pompy i tyle ... co myślicie ?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: flapjck1 »

Cel jest taki - rozkladanie naprezen, te blaszke latwo powyrywac operujac pedalami :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Gibki Staruszek »

a nie jest tak, że pierwotnie zaprojektowano mini z kierą po prawej stronie i wtedy w to miejsce pod pompy przychodziła blacha od mocowania stabilizatora silnika... czpienie od pomp maja długość z uwzględnieniem grubości tej blaszki ... i do wersji europejskiej nikt nie skracał tych czpieni tylko dali pod spodem podkładkę blaszaną ...?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: flapjck1 »

a wiesz ze to mozliwe?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Gibki Staruszek »

aaaa... juz odmalowałem te podkładkę więc nie będę poprawiał fabryki ... :)
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: markfive »

Zazwyczaj grubością podkładek pomiędzy blachą a pompami reguluję jałowy luz "wstępny" pomiędzy trzpieniem a tłokiem pomp. Głównie chodzi o to by był tam minimalny luz i tłok nie był "podparty". Uszczelka pod blachą jest po to by tylko uszczelnić połączenie. Inne teorie uważam za błędne.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Gibki Staruszek »

sinik zapakowany :)
Załączniki
mini1.jpg
mini1.jpg (61.06 KiB) Przejrzano 455 razy
mini2.jpg
mini2.jpg (59.98 KiB) Przejrzano 455 razy
mini03.jpg
mini03.jpg (71.22 KiB) Przejrzano 455 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Gibki Staruszek »

Mam taki problem... skręciłem hi-lowy ma maxa a auto dośc wysoko stoi ... górny wahacz około 1cm nad tym małym,dolnym,gumowym odbojnikiem ... do górnego ma ze 4cm. myślę że auto powinno być znacznie niżej ale nie jest !? czemu ? Koła sa lekko mniejsze średnicą od serii , gruszki prawie nowe-wysokie , nadkola przycięte sporo i trochę duża szpara jest ...jak dla mnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Sadam »

Jak pojeździsz to się będziesz martwił, ale prawdopodobnie nie będzie czym, bo sam siądzie i jeszcze będziesz windował do góry.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Gibki Staruszek »

myślałem,że silnik pociągnie w dół ... a tu prawie nic ... o.k. poczekamy ... :wink:
A może być tak ,że dolny wahacz stoi ? Tam dałem poliuretany i bardzo ciasno jest skręcony ... pamiętam ,że jak montowałem wszystko na stole , to dolny stał sztywno ... :?:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Sadam »

Zawsze może stać, ale jak na świeżo składałeś to mało prawdopodobne. Pod własnym ciężarem dolny nie opada, ale wystarczy go trochę pociągnąć i powinien pracować normalnie. Pobujaj autem góra dół i zobacz czy zawias pracuje, jeśli tak to nie ma stresu.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: lilek »

Gibki Staruszek pisze:myślałem,że silnik pociągnie w dół ... a tu prawie nic ... o.k. poczekamy ... :wink:
A może być tak ,że dolny wahacz stoi ? Tam dałem poliuretany i bardzo ciasno jest skręcony ... pamiętam ,że jak montowałem wszystko na stole , to dolny stał sztywno ... :?:
Gibki bez stresu, stoi wysoko i jest sztywny bo wszystko jest nowe. Pojeździsz to się ułoży i uklepie. Po zrobieniu kilku stówek km dopiero zabieraj się za ustawienie hi low.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Gibki Staruszek »

odpuściłem dolny wahacz ... trochę poszło w dół. Hi-lowy też na max o pozostałe dwa zwoje i już jestem zadowolony :D i czekam na więcej :mrgreen:
Zapomniałem pisać,że górne mocowania amorków przedłużyłem o 3cm tak aby amor pracował w optymalnym skoku przy sporej glebie.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: markfive »

Tak jak piszą koledzy. Po całkowitej regeneracji zawieszenia gdy są nowe, spasowane osie wahaczy. nowe sworznie zwrotnic i końcówki drążków kierowniczych miniak stoi "bardzo wysoko" jest sztywny jak "zespawany" a do kręcenia kierownicą potrzebna jest duża siła. To mija po przejechaniu kilkudziesięciu km. Geometrię i wysokości z każdej strony można skorygować dopiero tak po około 500 km. Luźne pasowania przy montażu powodują bardzo szybkie pojawienie się luzów ( sworznie zwrotnic). Niskie ustawienie na regulatorach dość szybko trzeba podnosić. Prawidłowa kontrolna wysokość to 33 +- 1 cm od osi koła do krawędzi oryginalnego fabrycznego nadkola z przodu i z tyłu. Do normalnej jazdy po drogach, moim zdaniem ustawienie minus 5 cm jest optymalne gdy ma być "nisko". Z tyłu nie można skręcić regulatorów tak by drążek podpierający gruszkę był luźny. Przy niskich ustawieniach tyłu konieczne są dodatkowe odboje na których opiera się "opadający" wahacz. Odboje te montuje się w przedniej belce tylnego wózka przy składaniu zawieszenia.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI

Post autor: Gibki Staruszek »

o.k. będę cierpliwy ... :wink:
koleje pytanie ... jaka kolejność prętów w podsufitce ? (kolory)
ODPOWIEDZ