Jak skutecznie odpalić mini po długim postoju.
Hif44
Odpalenie po długim postoju
Moderator: flapjck1
Odpalenie po długim postoju
Ostatnio zmieniony 23 lip 2017, 10:11 przez luk_asz01, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 307
- Rejestracja: 06 sty 2005, 20:27
- Posiadane auto: Mini 1300
- Lokalizacja: Nadarzyn
Re: Odpalenie po długim postoju
Nie ma lekarstwa .....wyczyść świece (sprawdź czy jest iskra) ewentualnie wlej paliwa 50ml do gaźnika (wlot filtra powietrza )
Re: Odpalenie po długim postoju
Ja mojego zalewalem ropa z nafta do cylindrów i tak przez dwa dni później dopiero odpalałem.
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Odpalenie po długim postoju
Szukałem kiedyś podobnych informacji. Znalazłem na tym forum. Autorem tekstu, jeśli dobrze pamiętam jest MarkFive.
Procedura uruchamiania silnika po tak długim postoju jest podobna jak w przypadku pierwszego uruchamiania silnika po naprawie głównej. Należy najpierw sprawdzić instalację paliwową, zapłonową (jeżeli zapłon jest konwencjonalny - stan styków przerywacza), stan oleju. I najważniejsza sprawa nie uruchamiać pod żadnym pozorem silnika dotąd aż nie zostanie "zbudowane" ciśnienie oleju w układzie smarowania. Praktycznie "kręcić" silnik rozrusznikiem ( świece zapłonowe wykręcone, odłączony kabel zasilania cewki +) dotąd aż zgaśnie lampka kontrolna ciśnienia oleju.
Jeżeli pomimo długiego "kręcenia" lampka nie gaśnie należy ustalić przyczynę. Potrzebna będzie wtedy pomoc mechanika obeznanego z budową silnika serii A/A+. Jeżeli lampka zgaśnie można wkręcić świece, zapiąć przewody wysokiego napięcia i uruchamiać silnik. Silnik prawidłowo złożony po naprawie lub będący wcześniej w dobrym stanie "odpala" wtedy bez problemu.
Procedura uruchamiania silnika po tak długim postoju jest podobna jak w przypadku pierwszego uruchamiania silnika po naprawie głównej. Należy najpierw sprawdzić instalację paliwową, zapłonową (jeżeli zapłon jest konwencjonalny - stan styków przerywacza), stan oleju. I najważniejsza sprawa nie uruchamiać pod żadnym pozorem silnika dotąd aż nie zostanie "zbudowane" ciśnienie oleju w układzie smarowania. Praktycznie "kręcić" silnik rozrusznikiem ( świece zapłonowe wykręcone, odłączony kabel zasilania cewki +) dotąd aż zgaśnie lampka kontrolna ciśnienia oleju.
Jeżeli pomimo długiego "kręcenia" lampka nie gaśnie należy ustalić przyczynę. Potrzebna będzie wtedy pomoc mechanika obeznanego z budową silnika serii A/A+. Jeżeli lampka zgaśnie można wkręcić świece, zapiąć przewody wysokiego napięcia i uruchamiać silnik. Silnik prawidłowo złożony po naprawie lub będący wcześniej w dobrym stanie "odpala" wtedy bez problemu.
aymoo.pl