Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

To jest ta firma z Łodzi o której mowa ?
http://www.emoto.com.pl/pierscienie_do_ ... 26715.html
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: flapjck1 »

Tak, szczerze polecam, tylko pierwszy uszczelniajacy zamow chromowany
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Witam

Ponieważ mój silnik 850 jest już prawie na ukończeniu postanowiłem odnowić temat :) Przeszukałem sporo informacji na temat numerów silnika oraz jego identyfikacji. Według tego co udało mi się ustalić mój silnik będzie maiał początek numeru 85H/101. Lecz co dalej :( Zazwyczaj numery wyglądają w ten sposób 8AM-U_H1193351 lub coś podobnego. Według informacji z tej strony http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/in ... age&id=107 Numer powinien składać się z paru części (Po nadejściu 85H / numerów seryjnych w 1969 r. Kody stały się znacznie bardziej złożone. 85H / po której następuje trzycyfrowa liczba i jedna lub dwie litery. Liczba odnosząca się do przekazanego przekładni (ręczny / automatyczny, typ przekładni, typ złącza wału napędowego, stosunek napędu końcowego itp.), Zainstalowany system ładowania (dynamo lub alternator) oraz wszelkie nietypowe wymagania (Policja, poczta lub inne użytkowni- kami użyteczności publicznej, wymaganiami dotyczącymi rynku wywozu). Jedna lub dwie litery po trzycyfrowym numerze odnoszą się do kontrolowanych układów kontroli emisji (typ wentylacji skrzyni korbowej, układu dolotowego, kontroli straty parowania itp.). )
W związku z tymi informacjami chciałbym się dowiedzieć jak powinny wyglądać moje numery silnika ? Co oznacza to 101 po 85H ? jakie są przykładowe numery seryjne silnika ? co z dodatkowymi literami i liczbami po 85H/ skąd mogę wsiąść informacje na ten temat ? W internecie wyszukałem również takie coś : http://www.minimania.com/Engine___Metro ... ation_data tam są jakieś numery lecz jak to mam rozgryźć :?

Może mógł by mi ktoś podać swoje numery silnika z podobnego okresu do porównania ?

Z góry dziękuję i czekan na odpowiedz.

Pozdrawiam Dawid
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: se7ven »

wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
lisiu8
Nowy
Nowy
Posty: 78
Rejestracja: 27 gru 2016, 20:45
Posiadane auto: Mini Morris Mascot
Lokalizacja: Jasło

Re: Pomoc w doborze części oraz identyfikacja silnika

Post autor: lisiu8 »

Właśnie tez tą stronę już widziałem ale jedno mi się nie zgadza, ja mam gaźnik HS2, a na tej stronie wszystkie numery są z gaźnikiem HS4
ODPOWIEDZ