Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:20
- Posiadane auto: Mini Cooper R56
- Lokalizacja: Podlasie
Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Witam,
od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mini Coopera 120KM R56. Niestety cały czas mam kilka problemów z silnikiem/przeniesieniem napędu. Mianowicie po zakupie silnik dość głośno pracował, było słychać grzechotanie, szumy, falowanie obrotów. Po przeczytaniu wielu tematów postanowiłem wymienić rozrząd. Mechanik stwierdził że nie jest jeszcze straszliwie słyszalny, ale po demontażu pokrywy okazało się że był już luz na łańcuchu.
Po wymianie rozrządu silnik pracuję ciszej, chociaż moim zdaniem dalej słychać delikatny klekot,świst. Po odpaleniu auta na zimnym silniku wydaje mi się że tylko podczas ruszania słychać jakieś stukanie, chrobotanie, auto przygasa przy ruszaniu. Zdarza się również że po odpaleniu pojawia się falowanie obrotów oraz sam wejdzie na jakąś sekundę na 2tys. obrotów. Jak się nagrzeje dźwięki znikają, albo przynajmniej cichną, ale zostaje problem z ruszaniem ( auto traci obroty, przygasa ) oraz szarpanie na niskich obrotach 1-2tys. Najbardziej odczuwalne jest to podczas zwalnianiu i ponownym dodawaniu gazu na 1, 2 biegu (np. w korku ) - autem potrafi nieźle szarpnąć. Zauważyłem że podczas przyspieszania przy obrotach ok 2,5tys. słychać takie dziwne ciche klekotanie ( tykanie ) które zawsze pojawia się przy tej samej prędkości obrotowej na każdym biegu ( między 2400-2600 ), nie wiem czy to normalny objaw. Dodam jeszcze że pedał sprzęgła jest dość twardy oraz wysoko bierze. Nie wiem jakie powinno być spalanie, ale u mnie wychodzi średnio 8l w cyklu mieszanym.
Podsumowując robione zostało:
- kpl. rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz i koło zębate wału )
- uszczelniacz wału i uszczelka pokrywy zaworów
- olej 5W30 z filtrem
- świece OE PSA ( po przejechaniu ok 500km od wymiany zostały sprawdzone - są dość mocno okopcone )
- napinacz napędu paska i pasek
- wyczyszczone elektrozawory vanos + adaptacja
- sprawdzony dolot pod kątem lewego powietrza
- na komputerze brak błędów ( nie wiem co by pokazało na fabrycznym w ASO )
Dziękuję z góry za odpowiedź.
PS: Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Białegostoku co ma pojęcie w temacie Mini, ewentualnie silników PSA
od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mini Coopera 120KM R56. Niestety cały czas mam kilka problemów z silnikiem/przeniesieniem napędu. Mianowicie po zakupie silnik dość głośno pracował, było słychać grzechotanie, szumy, falowanie obrotów. Po przeczytaniu wielu tematów postanowiłem wymienić rozrząd. Mechanik stwierdził że nie jest jeszcze straszliwie słyszalny, ale po demontażu pokrywy okazało się że był już luz na łańcuchu.
Po wymianie rozrządu silnik pracuję ciszej, chociaż moim zdaniem dalej słychać delikatny klekot,świst. Po odpaleniu auta na zimnym silniku wydaje mi się że tylko podczas ruszania słychać jakieś stukanie, chrobotanie, auto przygasa przy ruszaniu. Zdarza się również że po odpaleniu pojawia się falowanie obrotów oraz sam wejdzie na jakąś sekundę na 2tys. obrotów. Jak się nagrzeje dźwięki znikają, albo przynajmniej cichną, ale zostaje problem z ruszaniem ( auto traci obroty, przygasa ) oraz szarpanie na niskich obrotach 1-2tys. Najbardziej odczuwalne jest to podczas zwalnianiu i ponownym dodawaniu gazu na 1, 2 biegu (np. w korku ) - autem potrafi nieźle szarpnąć. Zauważyłem że podczas przyspieszania przy obrotach ok 2,5tys. słychać takie dziwne ciche klekotanie ( tykanie ) które zawsze pojawia się przy tej samej prędkości obrotowej na każdym biegu ( między 2400-2600 ), nie wiem czy to normalny objaw. Dodam jeszcze że pedał sprzęgła jest dość twardy oraz wysoko bierze. Nie wiem jakie powinno być spalanie, ale u mnie wychodzi średnio 8l w cyklu mieszanym.
Podsumowując robione zostało:
- kpl. rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz i koło zębate wału )
- uszczelniacz wału i uszczelka pokrywy zaworów
- olej 5W30 z filtrem
- świece OE PSA ( po przejechaniu ok 500km od wymiany zostały sprawdzone - są dość mocno okopcone )
- napinacz napędu paska i pasek
- wyczyszczone elektrozawory vanos + adaptacja
- sprawdzony dolot pod kątem lewego powietrza
- na komputerze brak błędów ( nie wiem co by pokazało na fabrycznym w ASO )
Dziękuję z góry za odpowiedź.
PS: Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Białegostoku co ma pojęcie w temacie Mini, ewentualnie silników PSA
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Pod kątem układu zasilania paliwem coś sprawdzałeś? Pompa, filtr ...
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:20
- Posiadane auto: Mini Cooper R56
- Lokalizacja: Podlasie
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Nie wiem czy mechanik coś sprawdzał, ale wydaje mi się że nie. Ja nic nie sprawdzałem, niestety nie mam ani warunków, ani czasuSTi77 pisze:Pod kątem układu zasilania paliwem coś sprawdzałeś? Pompa, filtr ...
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Przy całkiem podobnych objawach pomogła wymiana pompy wysokiego ciśnienia paliwa. Przy okazji wyczyszczone zawory metodą opisaną na forum i jest prawie dobrze - prawie bo te silniki mają kulturę pracy gorszą niż Tico.
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
to jest 120KM (nie turbo) więc nie ma pompy wysokiego ciśnienia a i zawory w tym przypadku się tak nie brudząRandall pisze:Przy całkiem podobnych objawach pomogła wymiana pompy wysokiego ciśnienia paliwa. Przy okazji wyczyszczone zawory metodą opisaną na forum i jest prawie dobrze - prawie bo te silniki mają kulturę pracy gorszą niż Tico.
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Faktycznie, mój błąd. Dla autora i jego portfela to dobre wieści
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:20
- Posiadane auto: Mini Cooper R56
- Lokalizacja: Podlasie
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Nikt nie pomoże, może ktoś miał podobne objawy? Czy problem dotyczy raczej silnika, czy może sprzęgła?
Może jest ktoś z okolic Białegostoku i może polecić jakiś warsztat?
Może jest ktoś z okolic Białegostoku i może polecić jakiś warsztat?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:05
- Posiadane auto: mini cooper r56 1.6 120 km 2009
- Lokalizacja: Nieporęt
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Hej.
Ostatnio usłyszałem od mechanika którego mi polecono że to najbardziej niewdzięczna w diagnozie , złośliwa i awaryjna jednostka jaką wsadzono do r56. Sam mam problem z tym motorem i też nikt nie potrafi mi jednoznacznie wskazać przyczyny. Słyszałem już o wadliwym oprogramowaniu, pęknięciach mikro w głowicy. Czekam na rozwój wypadków bo u mnie nie jest tak tragicznie jak u Ciebie.
Ostatnio usłyszałem od mechanika którego mi polecono że to najbardziej niewdzięczna w diagnozie , złośliwa i awaryjna jednostka jaką wsadzono do r56. Sam mam problem z tym motorem i też nikt nie potrafi mi jednoznacznie wskazać przyczyny. Słyszałem już o wadliwym oprogramowaniu, pęknięciach mikro w głowicy. Czekam na rozwój wypadków bo u mnie nie jest tak tragicznie jak u Ciebie.
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Miałem podobnie. Pomogło konkretne wyczyszczenie przepustnicy, silnika krokowego z zaworem, wymiana przewodów wysokiego napięcia oraz cewek i świec. Ogólnie po tym samochód dział jak nowy. Nie wiem która konkretnie wymiana pomogła ale raz a konkretnie się z tym uporałem.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:20
- Posiadane auto: Mini Cooper R56
- Lokalizacja: Podlasie
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Ok, przepustnice warto sprawdzić. Czy jest jakaś możliwość na sprawdzenie cewek, czy tylko wymiana? W którym miejscu jest silnik krokowy i o jakim zaworze mowa? Wydaje mi się że w tym silniku nie ma przewodów zapłonowych.adrianknk pisze:Miałem podobnie. Pomogło konkretne wyczyszczenie przepustnicy, silnika krokowego z zaworem, wymiana przewodów wysokiego napięcia oraz cewek i świec. Ogólnie po tym samochód dział jak nowy. Nie wiem która konkretnie wymiana pomogła ale raz a konkretnie się z tym uporałem.
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Silnik krokowy wkręcany jest w zawór/dziurę itp. więc o to mi chodzi. Cewki sprawdzasz tak, że je wymieniasz Ja mam S-kę i u mnie są przewody, czy są u ciebie nie wiem. Sprawdź na realoem!
-
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 paź 2017, 07:22
- Posiadane auto: R56 + Volvo v50
- Lokalizacja: Białystok
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Na początek bym sprawdził silnik krokowy.marioE30 pisze:Ok, przepustnice warto sprawdzić. Czy jest jakaś możliwość na sprawdzenie cewek, czy tylko wymiana? W którym miejscu jest silnik krokowy i o jakim zaworze mowa? Wydaje mi się że w tym silniku nie ma przewodów zapłonowych.adrianknk pisze:Miałem podobnie. Pomogło konkretne wyczyszczenie przepustnicy, silnika krokowego z zaworem, wymiana przewodów wysokiego napięcia oraz cewek i świec. Ogólnie po tym samochód dział jak nowy. Nie wiem która konkretnie wymiana pomogła ale raz a konkretnie się z tym uporałem.
Niby cewkę można sprawdzić miernikiem. Ale przy takim pomiarze parametry mogą być ok co innego w silniku gdzie cewka się nagrzeje dostanie wibracji słabej masy i mnóstwo innych czynników.
Jak odbiorę swego od lakiernika to możemy się umówić i podmienić cewki na próbę.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:20
- Posiadane auto: Mini Cooper R56
- Lokalizacja: Podlasie
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Kolego możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie siedzi zawór krokowy, bo szukałem na realoem i nic nie mogę znaleźć.adrianknk pisze:Silnik krokowy wkręcany jest w zawór/dziurę itp. więc o to mi chodzi. Cewki sprawdzasz tak, że je wymieniasz Ja mam S-kę i u mnie są przewody, czy są u ciebie nie wiem. Sprawdź na realoem!
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Na realoem tego nie znajdziesz bo silnik krokowy siedzi w przepustnicy. Na realoem znajdziesz czy masz przewody wysokiego napięcia czy nie masz. Zobacz jak się czyści przepustnicę na YouTube w jakimkolwiek samochodzie - jest ona podobna we wszystkich markach. Potem sprawdź gdzie ją znajdziesz w swoim modelu, wykręć, wyczyść i sprawdź czy się coś zmieniło. Jeśli nie to podjedź do elektryka i powiedz że czyściłeś przepustnicę i czy przypadkiem nie pokazuje komputer żadnego błędu - może to się zdarzyć po czyszczeniu. Jeśli nie ma błędów a samochód dalej szarpie to szukaj innej przyczyny.marioE30 pisze:Kolego możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie siedzi zawór krokowy, bo szukałem na realoem i nic nie mogę znaleźć.adrianknk pisze:Silnik krokowy wkręcany jest w zawór/dziurę itp. więc o to mi chodzi. Cewki sprawdzasz tak, że je wymieniasz Ja mam S-kę i u mnie są przewody, czy są u ciebie nie wiem. Sprawdź na realoem!
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:20
- Posiadane auto: Mini Cooper R56
- Lokalizacja: Podlasie
Re: Mini Cooper R56 - problem z szarpaniem
Ok, jak znajdę chwilę to sprawdzę tą przepustnicę i krokowy. Zastanawia mnie tylko to chrobotanie przy ruszaniu na zimnym, czy to może być wina sprzęgła - może to w nim jest przyczyna szarpania? Zauważyłem też wczoraj że w silniku strasznie coś świszczy/gwiżdże zarówno na postoju na biegu jałowym i nasila się podczas dodawania gazu/przyspieszaniu. Swist słychać głośniej również przy odpalaniu i gaszeniu auta.