Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2016, 00:55
- Posiadane auto: mini one r50
- Lokalizacja: Kraków
Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Cześć!
Może ktoś coś podpowie..
A wieć w ciągu roku 2x robiłem skrzynie biegu... ( pierwsza wymiana skończyła się tym, że jakiś b*c specjalnie chyba nie zamontował zabezpieczenia półosi ).. przy okazji wyszło, że mam wycieki z przewodu pompy wspomagania, miski olejowej. I tu zaczyna się moja sprawa... po robieniu przy miesce olejowej juz u nowego mechanika przejechałem 500km i wróciłem do nich na przegląd żeby sprawdzić czy wszystko ok.. Usłyszałem odpowiedz " ciesz się autem " jednak tego samego dnia po wyjechaniu od mechanika i przejechaniu 11km wyskoczył blad cisnienia oleju.. więc powrót do mechanika i diagnoza remont silnika.... co mi sie strasznie nie podoba bo oni ostatni w niego ingerowali a przed oddaniem im auta było wszystko ok.. podejrzewam że dali jakieś zamieniki filtrów i olej z firmy " tuptuś " ale upieraja sie ze dali nawyzszej klasy... sprawdzali cisnienie oleju przy mnie faktycznie co jakis czas na luzie spada do 0.1-0.2. Zagadka co dalej robic? bo ja juz nie mam siły...
Z kontrolką wygląda to tak. Na luzie świeci a jak lekko dodam gazu gasnie bo cisnienie sie podnosi... pompa podobno ok..
Zastanawiam sie co dalej... bo zrobiłem już poł tego auta.. ( skrzynia x2, pompa wspomagania, Krzyżaki, akumlator wymieniłem, hamulce, wymiana fotela kierowcy,2 nowe zestawy opon, nic juz nei cieknie ) i to wszystko w ciągu 1 roku! wiec ktoś sie orientuje w kosztach.. to wie ile wydałem.. drugie mini za to bym miał.
Pytanie do was kieruje następujące... bo dziś byłem oglądać nowe mini.. i naszło mnie " a jakbym kupił anglika? tyle części od dawcy" <- taka minę dosłownie miałem jak wracałem do domu. Jednak okazało się że wiekszość anglików to Coopery a ja mam ONE z 2002 r i czy bedzie jakis problem w razie co z wymiana silnika? czy to jest to samo? bo slyszalem, że silniki te same ale ja się znam na tym jak większość kobiet na definicji spalonego w piłce nożnej.
Może ktoś coś podpowie..
A wieć w ciągu roku 2x robiłem skrzynie biegu... ( pierwsza wymiana skończyła się tym, że jakiś b*c specjalnie chyba nie zamontował zabezpieczenia półosi ).. przy okazji wyszło, że mam wycieki z przewodu pompy wspomagania, miski olejowej. I tu zaczyna się moja sprawa... po robieniu przy miesce olejowej juz u nowego mechanika przejechałem 500km i wróciłem do nich na przegląd żeby sprawdzić czy wszystko ok.. Usłyszałem odpowiedz " ciesz się autem " jednak tego samego dnia po wyjechaniu od mechanika i przejechaniu 11km wyskoczył blad cisnienia oleju.. więc powrót do mechanika i diagnoza remont silnika.... co mi sie strasznie nie podoba bo oni ostatni w niego ingerowali a przed oddaniem im auta było wszystko ok.. podejrzewam że dali jakieś zamieniki filtrów i olej z firmy " tuptuś " ale upieraja sie ze dali nawyzszej klasy... sprawdzali cisnienie oleju przy mnie faktycznie co jakis czas na luzie spada do 0.1-0.2. Zagadka co dalej robic? bo ja juz nie mam siły...
Z kontrolką wygląda to tak. Na luzie świeci a jak lekko dodam gazu gasnie bo cisnienie sie podnosi... pompa podobno ok..
Zastanawiam sie co dalej... bo zrobiłem już poł tego auta.. ( skrzynia x2, pompa wspomagania, Krzyżaki, akumlator wymieniłem, hamulce, wymiana fotela kierowcy,2 nowe zestawy opon, nic juz nei cieknie ) i to wszystko w ciągu 1 roku! wiec ktoś sie orientuje w kosztach.. to wie ile wydałem.. drugie mini za to bym miał.
Pytanie do was kieruje następujące... bo dziś byłem oglądać nowe mini.. i naszło mnie " a jakbym kupił anglika? tyle części od dawcy" <- taka minę dosłownie miałem jak wracałem do domu. Jednak okazało się że wiekszość anglików to Coopery a ja mam ONE z 2002 r i czy bedzie jakis problem w razie co z wymiana silnika? czy to jest to samo? bo slyszalem, że silniki te same ale ja się znam na tym jak większość kobiet na definicji spalonego w piłce nożnej.
- conrado
- Nowy
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 lut 2017, 19:44
- Posiadane auto: Morris Minor 1000 1968r
- Lokalizacja: Mielec
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Niskie cisnienie oleju to czesto pojawia sie w MINI. Jednak nawet na forum nigdy temat nie konczy odpowiedzia co bylo naprawione.
Ja bym zmienił jeszcze najwyzej olej i filtr w silniku jeszcze raz jak nie pomoze to wymiana silnika z anglika bo nie ma co ładowac sie w remonty.
Co do anglika- jak masz gdzie trzymac wrak masz mechanika co ci to przełozy to kupuj. ONE i Cooper silnik ma wg mnie ma pasujące. Tylko sprawdzic dokladnie silnik czy czasem tego anglika ktos sie nie pozbył z powodu konczacego sie silnika.
Co do lampki ja tak mialem kiedys w citroenie z przebiegiem 400 000km po zmianie oleju i porzadnym nagrzaniu silnika zaswiecała sie na wolnych obrotach . Jednak to zawsze było gdy jezdzilem na oleju LOTOS i to po 10000km od wymiany . Jak zmieniłem na jakis inny markowy to problem nie pojawiał sie nawet po 15 000km. Może zmien na jakiś inny. Możliwe ze u ciebie nowy olej jest rzadszy i wypłukał troszke nagaru na panewkach i nie utrzymuje cisnienia
Ja bym zmienił jeszcze najwyzej olej i filtr w silniku jeszcze raz jak nie pomoze to wymiana silnika z anglika bo nie ma co ładowac sie w remonty.
Co do anglika- jak masz gdzie trzymac wrak masz mechanika co ci to przełozy to kupuj. ONE i Cooper silnik ma wg mnie ma pasujące. Tylko sprawdzic dokladnie silnik czy czasem tego anglika ktos sie nie pozbył z powodu konczacego sie silnika.
Co do lampki ja tak mialem kiedys w citroenie z przebiegiem 400 000km po zmianie oleju i porzadnym nagrzaniu silnika zaswiecała sie na wolnych obrotach . Jednak to zawsze było gdy jezdzilem na oleju LOTOS i to po 10000km od wymiany . Jak zmieniłem na jakis inny markowy to problem nie pojawiał sie nawet po 15 000km. Może zmien na jakiś inny. Możliwe ze u ciebie nowy olej jest rzadszy i wypłukał troszke nagaru na panewkach i nie utrzymuje cisnienia
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2016, 00:55
- Posiadane auto: mini one r50
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
dzięki za podpowiedz
Mysle o angliku bo w tej cenie kupie auto z ktorego sprzyda mi sie wiecej czesci. np. Tłumik, dysza od spryskiwacza tylniego etc.. a wiadomo za kazda czesc sobie krzycza wiec caly anglik to ten sam koszt.. a byc moze... ktos z forum bedzie potrzebowal jakiejs czesci to pomoge no coz w poniedzialek bede wiedzial wiecej... oddaje auto do znajomego mechanika.. powiedzial ze zacznie od ogladanie filtrow itp. na bank na 100% bede informowal na biezaco co z autem bo moze ktos kiedys bedzie mial ten sam problem
Oczywiscie czekam na kolejne odpowiedzi
Mysle o angliku bo w tej cenie kupie auto z ktorego sprzyda mi sie wiecej czesci. np. Tłumik, dysza od spryskiwacza tylniego etc.. a wiadomo za kazda czesc sobie krzycza wiec caly anglik to ten sam koszt.. a byc moze... ktos z forum bedzie potrzebowal jakiejs czesci to pomoge no coz w poniedzialek bede wiedzial wiecej... oddaje auto do znajomego mechanika.. powiedzial ze zacznie od ogladanie filtrow itp. na bank na 100% bede informowal na biezaco co z autem bo moze ktos kiedys bedzie mial ten sam problem
Oczywiscie czekam na kolejne odpowiedzi
-
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 paź 2017, 07:22
- Posiadane auto: R56 + Volvo v50
- Lokalizacja: Białystok
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Sory ale będę bezpośredni. Ja bym Ci już nic nie naprawił gdybyś przyjechał do mnie. Wygląda że wszystko to wina mechaników. Za pewne w życiu robisz coś kompletnie oddalonego od mechaniki samochodowej i nie masz pojęcia o jej podstawach. A nie pomyślałeś że może twój MINI jest już znacznie zmęczony i stąd te problemy a mechaników których wybierasz numer jeden to jest kto taniej zrobi. Wymian oleju nie jest ingerencją w silnik tylko obsługą serwisową owszem i przy tej czynności można narobić biedy ale jak byłeś w normalnym warsztacie to raczej nie możliwe.Krycha003 pisze:Cześć!
Może ktoś coś podpowie..
A wieć w ciągu roku 2x robiłem skrzynie biegu... ( pierwsza wymiana skończyła się tym, że jakiś b*c specjalnie chyba nie zamontował zabezpieczenia półosi ).. przy okazji wyszło, że mam wycieki z przewodu pompy wspomagania, miski olejowej. I tu zaczyna się moja sprawa... po robieniu przy miesce olejowej juz u nowego mechanika przejechałem 500km i wróciłem do nich na przegląd żeby sprawdzić czy wszystko ok.. Usłyszałem odpowiedz " ciesz się autem " jednak tego samego dnia po wyjechaniu od mechanika i przejechaniu 11km wyskoczył blad cisnienia oleju.. więc powrót do mechanika i diagnoza remont silnika.... co mi sie strasznie nie podoba bo oni ostatni w niego ingerowali a przed oddaniem im auta było wszystko ok.. podejrzewam że dali jakieś zamieniki filtrów i olej z firmy " tuptuś " ale upieraja sie ze dali nawyzszej klasy... sprawdzali cisnienie oleju przy mnie faktycznie co jakis czas na luzie spada do 0.1-0.2. Zagadka co dalej robic? bo ja juz nie mam siły...
conrado
Nie pisz o "Możliwe ze u ciebie nowy olej jest rzadszy i wypłukał troszke nagaru na panewkach i nie utrzymuje ciśnienia" Bo jak by na panewce był nagar to by ją obróciło następnie zaślepiło kanał olejowy i sinik zatarty na wale korbowym na panewkach. Po prostu panewki i wał mają już luz są już zużyte i nie trzymają ciśnienia. Jeżeli jest tam jakiś nagar to w kanałach olejowych się osadza a nie na elementach współpracujących trących o siebie.
Krycha003
Co do tego angola żebyś nie był znów rozczarowany zaprowadź go do mechanika niech zmierzy ciśnienie oleju ciśnienie sprężania i będziesz miał obraz w jakiej kondycji jest motor.I wtedy decyduj czy go kupić czy remontować stary.
Jeżeli kogoś obraziłem swoją wypowiedzią to z góry przepraszam.
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2016, 00:55
- Posiadane auto: mini one r50
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Maniek.. Czy tani to bym sie klocil... Za 1 razem skrzynia kosztowala mnie z robocizna 4.5 tyś... Robilem u gościa co w Krakowie ma monopol na części:) za drugim razem wyladowalem u mechanika u ktorego podnosza moc mini nie bede rzucal tu nazw mechanika ale ogolnie w Krakowie ma bardzo dobra opinie. Z autem nie oszczedzam.. Jakbym ci pokazal rachunki za ostatni rok.. To bys za glowe sie zlapal bo to co wsadzilem/ wymienilem w aucie to przekroczylo juz wartosc jaka zaplacilem za auto. Uwierz mi ze ani razu nie patrzylem na cene mechanika wzgledem kasy. Nie jestem januszem co woli po czesc na szrot jechac i zaplacic mirkowi z garazu zeby to wsadzil na odwal sie. Ale nie wazne.
Bardziej mnie interesuje kwestia tego silnika z coopera
Bardziej mnie interesuje kwestia tego silnika z coopera
-
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 paź 2017, 07:22
- Posiadane auto: R56 + Volvo v50
- Lokalizacja: Białystok
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
No to z skrzynią na reklamacje chyba że to ten wadliwy model. Silnik to dziwne że tak klęknął niech mechanik zwali miskę olejową odkręcą stopy wału i zobaczą co tam się dzieje sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania bo może Twój motor jest jeszcze zdrowy tylko potrzebuje wymiany panewek i przeszlifowania wału tylko nie mam pojęcia czy do tych silników występują panewki nad wymiarowe.
Przepraszam że tak Cię odebrałem jak Janusza biznesu ale tak to wyglądało z opisu sytuacji.
Przepraszam że tak Cię odebrałem jak Janusza biznesu ale tak to wyglądało z opisu sytuacji.
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2016, 00:55
- Posiadane auto: mini one r50
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Skrzynia 2 tyg temu przeszla full regeneracje ( sam zleciłem sam zaplacilem wiec jestem teraz jej w 100% pewien )
Nad dawca zastanawiam sie z prostego powodu. Poza silnikiem mam kilka rzeczy do zrobienia. Dysza spryskiwacza tylnego juz umiera, tlumik powoli zjada, jakies kosmetyczne elementy wnetrza tez chetnie bym wymienil wiec majac dawce moze sie uda wykorzystac te elementy. A jeszcze jakby jakies ciekawe niepogiete felgi sie znalazly to juz w ogole bylbym zadowolony
Nad dawca zastanawiam sie z prostego powodu. Poza silnikiem mam kilka rzeczy do zrobienia. Dysza spryskiwacza tylnego juz umiera, tlumik powoli zjada, jakies kosmetyczne elementy wnetrza tez chetnie bym wymienil wiec majac dawce moze sie uda wykorzystac te elementy. A jeszcze jakby jakies ciekawe niepogiete felgi sie znalazly to juz w ogole bylbym zadowolony
-
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 paź 2017, 07:22
- Posiadane auto: R56 + Volvo v50
- Lokalizacja: Białystok
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
A z czystej ciekawości za jakie $ ten angol?
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2016, 00:55
- Posiadane auto: mini one r50
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Ciezko mi okreslic. Znajomy ogarnie mi cos w londynie. A masz jakies sugestie?
- conrado
- Nowy
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 lut 2017, 19:44
- Posiadane auto: Morris Minor 1000 1968r
- Lokalizacja: Mielec
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
[quote="maniek80"]
conrado
Nie pisz o "Możliwe ze u ciebie nowy olej jest rzadszy i wypłukał troszke nagaru na panewkach i nie utrzymuje ciśnienia" Bo jak by na panewce był nagar to by ją obróciło następnie zaślepiło kanał olejowy i sinik zatarty na wale korbowym na panewkach. Po prostu panewki i wał mają już luz są już zużyte i nie trzymają ciśnienia. Jeżeli jest tam jakiś nagar to w kanałach olejowych się osadza a nie na elementach współpracujących trących o siebie.
maniek80 Z twojej wypowiedzi wychodzi że jesteś mechanikiem i natknołeś sie nie raz na taki problem czyli brak cisnienia oleju na wolnych obrotach po wymianie oleju. Oczywiście w tej dyskusji bardziej skupiłeś sie na wywyższaniu niż doradzeniu jak to na forach dyskusyjnych bywa. Ja o nagarze może źle napisałem bo nie chodziło mi o typowy nagar bo na panewce nie da rady aby powstał ani innych wspołpracujacych elementach. Bardziej o to że stary olej był geściejszy zalewany przez kilka lat o mniejszych włąściwościach myjących lub ktoś go zalał jakimś gównem zagęszczającym olej typu motodoctor aby sprzedać auto bo już wtedy ciśnienia nie trzymało. Po zmianie na właściwy olej z dobrym właściowsciami czyszczacymi luzy na panewkach, pompie oleju na tyle duże że nowy olej nie da rady wypełnić i utrzymac ciśnienia . Po za tym w mojej poprzedniej pracy kilka lat temu czesto spotykałem się z takimi problemami typu świecąca sie kontrolka oleju na wolnych obrotach po wymianie oleju na nowy taki jak producent zaleca- oczywiscie samochody swieżo sprowadzone z Niemiec . Najciekawsze było renault clio które jezdziło na jednym oleju przez 100 000km na jednym oleju i tylko dolewany- auto z pizerii . Po zmianie na swiezy olej tez lampka zaczeła sie świecić po rozgrzaniu na wolnych obrotach. Jednak uratowala tylko wymiana silnika za kilka stów bo remont takiego budżetowego śtrucla nie opłacalny.
conrado
Nie pisz o "Możliwe ze u ciebie nowy olej jest rzadszy i wypłukał troszke nagaru na panewkach i nie utrzymuje ciśnienia" Bo jak by na panewce był nagar to by ją obróciło następnie zaślepiło kanał olejowy i sinik zatarty na wale korbowym na panewkach. Po prostu panewki i wał mają już luz są już zużyte i nie trzymają ciśnienia. Jeżeli jest tam jakiś nagar to w kanałach olejowych się osadza a nie na elementach współpracujących trących o siebie.
maniek80 Z twojej wypowiedzi wychodzi że jesteś mechanikiem i natknołeś sie nie raz na taki problem czyli brak cisnienia oleju na wolnych obrotach po wymianie oleju. Oczywiście w tej dyskusji bardziej skupiłeś sie na wywyższaniu niż doradzeniu jak to na forach dyskusyjnych bywa. Ja o nagarze może źle napisałem bo nie chodziło mi o typowy nagar bo na panewce nie da rady aby powstał ani innych wspołpracujacych elementach. Bardziej o to że stary olej był geściejszy zalewany przez kilka lat o mniejszych włąściwościach myjących lub ktoś go zalał jakimś gównem zagęszczającym olej typu motodoctor aby sprzedać auto bo już wtedy ciśnienia nie trzymało. Po zmianie na właściwy olej z dobrym właściowsciami czyszczacymi luzy na panewkach, pompie oleju na tyle duże że nowy olej nie da rady wypełnić i utrzymac ciśnienia . Po za tym w mojej poprzedniej pracy kilka lat temu czesto spotykałem się z takimi problemami typu świecąca sie kontrolka oleju na wolnych obrotach po wymianie oleju na nowy taki jak producent zaleca- oczywiscie samochody swieżo sprowadzone z Niemiec . Najciekawsze było renault clio które jezdziło na jednym oleju przez 100 000km na jednym oleju i tylko dolewany- auto z pizerii . Po zmianie na swiezy olej tez lampka zaczeła sie świecić po rozgrzaniu na wolnych obrotach. Jednak uratowala tylko wymiana silnika za kilka stów bo remont takiego budżetowego śtrucla nie opłacalny.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Ja bym sprawdzil filtr oleju najpierw, tu duzo mozna spierdolic
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2016, 00:55
- Posiadane auto: mini one r50
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Ej Panowie stop stop auto kupilem rok temu i zaraz po zakupie robilem filtry i wszystkie oleje. Tylko u innego mechanika ktory jak mi sie sam przyznal " pierwszy raz otwiera mini " wiec to był jego pierwszy i ostatni raz :p wiec tu raczej handlarz mirek nie ukrywal nic.
Zadne teksty typu: "niemiec do dzis dzwoni zeby silnika posłuchać" albo "jak przejechalem polska granice dziewczyny stojace przy lesie klaskaly " poinformowal mnie co i jak... i wiedzialem ze pompe wspomagania mam do roboty i regeneracje jej zrobilem natychmiast po zakupie auta. A reszta wychodzila z czasem
Jutro beda mi skladac auto na moje zyczenie wiec przyjade ze swoim olejem i sam wleje
Zadne teksty typu: "niemiec do dzis dzwoni zeby silnika posłuchać" albo "jak przejechalem polska granice dziewczyny stojace przy lesie klaskaly " poinformowal mnie co i jak... i wiedzialem ze pompe wspomagania mam do roboty i regeneracje jej zrobilem natychmiast po zakupie auta. A reszta wychodzila z czasem
Jutro beda mi skladac auto na moje zyczenie wiec przyjade ze swoim olejem i sam wleje
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
A można wiedzieć gdzie dotąd robiłeś to auto? Tak gwoli informacji i może trochę ostrzeżenia.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2016, 00:55
- Posiadane auto: mini one r50
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Zbigg pierwszy raz robiłem skrzynie w Krakowie na chorzowskiej on tam mi zalozyl skrzynie i jak pozniej sie okazalo nie zalozyl zabezpieczenia na poloske ( albo skrzynia zmielila co srednio chce mi sie wierzyć) olej wylecial i nastepna regeneracja. Co do obecnej sytuacji jutro zabieram auto i jade do znajomego mechanika. Wiec narazie nikogo nie bede oskarzal
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2016, 00:55
- Posiadane auto: mini one r50
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pomocy Help hilpe.. może jakieś rady? r50 2002
Aktualizacja.
Odebralem auto od mechanika. Stwierdzili ze to raczej nie pompa. Dodatkowo zrobilem autem ponad 20km ( dodatkowo korek na drodze ) i bledu nie wyświetlilo. Podobno lapie go tylko na rozgrzanym silniku ( tak stwierdzili) Auto oddalem do znajomego mechanika na drugim koncu Krakowa. Zmieni mu filtry olej i zobaczymy ( będzie go uzywal 3 dni jak swoje auto ) ogólnie cala sytuacja mi sie nie podoba. Ale wiecej napiszę jak sie okaze ze to filtry a nie awaria silnika.
Odebralem auto od mechanika. Stwierdzili ze to raczej nie pompa. Dodatkowo zrobilem autem ponad 20km ( dodatkowo korek na drodze ) i bledu nie wyświetlilo. Podobno lapie go tylko na rozgrzanym silniku ( tak stwierdzili) Auto oddalem do znajomego mechanika na drugim koncu Krakowa. Zmieni mu filtry olej i zobaczymy ( będzie go uzywal 3 dni jak swoje auto ) ogólnie cala sytuacja mi sie nie podoba. Ale wiecej napiszę jak sie okaze ze to filtry a nie awaria silnika.