Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Patent znany i stosowany w dieslach, jak wtryski mają ogromne korekcje to dolewa się 2t i pomaga na jakiś czas. Ale jak to będzie w benzynie to nie mam pojęcia.
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Blink, masz numer katalogowy HPFP w Pugu, która pasuje do N14? Pytam, bo kiedyś była na forum długa dyskusja na ten temat, ale ostatecznie chyba nie ustalono niczego konkretnego.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Numer i jeszcze jest model z tego co się orientuje. Tylko nie wiem w końcu co i jak bo jest 1920RT i 1920LL
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
1920.LL do N14 i 1920.RT do N18. Wsadzałem tą pierwszą i potwierdzam że pasuje. Generalnie wymiana jest banalna - można posiadając podstawowy zestaw narzędzi wykonać ją samemu. Koniecznie przy wymianie trzeba zmienić filtr paliwa.
Z ciekawostek - cena nowej HPFP w ASO 3842 PLN.
Z ciekawostek - cena nowej HPFP w ASO 3842 PLN.
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Nie wiem dlaczego ale Świat Mini neguje pasowanie pompy od Peugeota.
http://allegro.pl/pompa-paliwa-wysokieg ... 61091.html
... ale sprzedają pompę 1200 PLN taniej od ASO po zniżkach. Więc wg mnie raczej nie jest to pompa z ASO BMW bo takich zniżek nigdy nie widziałem (a w ASO BMW pracowałem więc mniej więcej politykę rabatową części znam).
Ale nie neguję - może jakimś cudem mają takie zniżki. Kiedyś zadzwoniłem do nich bo miałem problem z wypadającym zapłonem - diagnoza telefoniczna - remont silnika. Nie znałem jeszcze tych aut i lekko się zgotowałem. Kompresja zmierzona, perfekcyjnie. Kupiłem 4 cewki 4 świece i opędziłem ten remont silnika za 600 PLN
http://allegro.pl/pompa-paliwa-wysokieg ... 61091.html
... ale sprzedają pompę 1200 PLN taniej od ASO po zniżkach. Więc wg mnie raczej nie jest to pompa z ASO BMW bo takich zniżek nigdy nie widziałem (a w ASO BMW pracowałem więc mniej więcej politykę rabatową części znam).
Ale nie neguję - może jakimś cudem mają takie zniżki. Kiedyś zadzwoniłem do nich bo miałem problem z wypadającym zapłonem - diagnoza telefoniczna - remont silnika. Nie znałem jeszcze tych aut i lekko się zgotowałem. Kompresja zmierzona, perfekcyjnie. Kupiłem 4 cewki 4 świece i opędziłem ten remont silnika za 600 PLN
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Czyli co, kupuję powiedzmy tą http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-citro ... 78683.html i jeżdzę dalej? Nie muszę wykładać 4k na to?
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Potwierdzam, zakładałem
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
blink pisze:Pompa wysokiego ciśnienia jest budową podobna do wysokociśnieniowej pompy w dieslu. Kiedyś jak padała mi pompa Boscha w dieslu, starej daty człowiek od regeneracji pomp poradził żeby na każdy zbiornik paliwa lać do paliwa 100ml oleju silnikowego syntetycznego. Z moich obserwacji HPFP nie lubi zimna i wtedy pada. Ja odratowałem na 3 miesiące swoją pompę, lejąc olej (konkretnie Motul 300V) do paliwa. Oczywiście nie wiem jaki ma to wpływ na wytryskiwacze, katalizator czy też normy spalin (chociaż każdy silnik w Mini pali tyle oleju że to już chyba żadna różnica ).
Słyszałem też że właściciele silników GDI (bezpośredni wtrysk) w Mitsubishi też stosowali ten patent. A jak już padnie to pozostaje jedynie wymiana, a jak wymiana to tylko na zakupioną od Peugeota za 1450 PLN Auto po wymianie paliło mniej o przynajmniej 10% no i ... odpalało za pierwszym razem
I jaki miałeś efekt jak dolewałeś taki do benzyny ??
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Brak objawów pompy przy odpaleniu. Na bieżąco też byłem wpięty w komputer i ciśnienie na listwie nie spadało poniżej 10000 (nie wiem jaka to jednostka).
Wcześniej spadek ciśnienia do 4000-6000 powodował objaw i wyskakiwanie błędu pompy.
Po jakims czasie objawy wrocily.
Wcześniej spadek ciśnienia do 4000-6000 powodował objaw i wyskakiwanie błędu pompy.
Po jakims czasie objawy wrocily.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Jak ja mam wpiętego carly for bmw i sprawdzam ciśnienie na listwie wtryskowej to to są bar'y. Jest możliwość monitorowania zadanego i aktualnego ciśnienia.
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Koledzy
Czy może mi ktoś napisać gdzie znajduje się filtr paliwa ?
Jest gdzieś na przewodach czy w baku ?
Czy może mi ktoś napisać gdzie znajduje się filtr paliwa ?
Jest gdzieś na przewodach czy w baku ?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
W koszu, w baku. Dojście po zdjęciu tylnej kanapy/siedziska.
P.
P.
static
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
blink pisze:Brak objawów pompy przy odpaleniu. Na bieżąco też byłem wpięty w komputer i ciśnienie na listwie nie spadało poniżej 10000 (nie wiem jaka to jednostka).
Wcześniej spadek ciśnienia do 4000-6000 powodował objaw i wyskakiwanie błędu pompy.
Po jakims czasie objawy wrocily.
A nie lepiej właśnie dolać oleju do 2T który jakby nie patrzeć jest stworzony do spalania
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
A jak się ma do tego katalizator?ganwilk pisze:blink pisze:Brak objawów pompy przy odpaleniu. Na bieżąco też byłem wpięty w komputer i ciśnienie na listwie nie spadało poniżej 10000 (nie wiem jaka to jednostka).
Wcześniej spadek ciśnienia do 4000-6000 powodował objaw i wyskakiwanie błędu pompy.
Po jakims czasie objawy wrocily.
A nie lepiej właśnie dolać oleju do 2T który jakby nie patrzeć jest stworzony do spalania
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowe rozwiązanie na problemy z odmą N12 N14?
Biorąc pod uwagę że norma spalania oleju to litr na tys km wiec jak na 50 l na których przejedziesz 500km dolejesz 100ml czy nawet 200 ml oleju to nie sprawisz raczej dużej różnicy