Witajcie, nie wiem czy jest gdzieś u was na forum temat do powitań nie znalazłem więc tutaj pisze pierwszy swój post.
Mam wieloletnie doświadczenie na innych forach głównie Audi gdyż takimi autami poruszam się od lat, A6-A8, z pasji dłubie przy swoich autach i czasami pomagam znajomym z autami lub przy oględzinach przed sprzedażowych.
Jakiś czas temu kupiliśmy dla dziewczyny MINI Cooper S z końcówki 12/2003r. Stan wizualny super ekstra jak na te lata i jako na pierwsze autko całkiem przyjemny. Po jeździe próbnej nie wiele wyszło, auto kulało idealnie biegi sprzęgło moc wszystko w jak najlepszym porządku. Wizualnie oki lakier oki, podłużnice oki, papiery oki wszystko się kupy trzymało w porównaniu z innymi wieloma egz jakie oglądaliśmy wspomaganie, klapa itp ok.
Ale do brzegu, w związku z nową marką mam mase pytań (może komuś będzie się chciało odpowiedzieć):
1.jaki interface polecacie do MINI ? coś budżetowego błędy inspekcja bloki pomiarowe, fajnie gdyby był uniwersalny również na inne marki, biegle znam VCDS dla grupy VAG.
2.pierwszy problem, drobny i standardowy tylna klapa przy mrozach się zacina tj. trzeba uderzyć pięścią aby klamka odskoczyła celem ponownego otworzenia, wiem że to częsta przypadłość. Pytanie da się to rozebrać i nasmarować czy zamawiać nową?
3.problem poważniejszy ostatnio po mieście auto ma problemy z biegiem jałowym, przygasa na dojechaniu do skrzyżowania czasami gaśnie zapala się kontrloka trakcji oraz check engine auto wchodzi w tryb awaryjny i max 2 tyś rpm, po zgaszeniu i zapaleniu kontrolki gasną i auto jedzie normalnie, podczas tych anomali auto szarpie i raz chodziło na 3 gary. W trasie dziś zrobiłem ponad 100 km wcześniej trasa 400 km i zero problemow po wjeździe do miasta falowanie i szarpanie. Pod kompa może uda mi się jutro podłączyć, jednak może to jakiś standardowy problem ? Choć nic podobnego na forum nie znalazłem.
4. czy macie jakieś kompendium o Mini ? manuale jaki olej lać, jakie płyny specyfikacje itp ? chciałbym zrobić duży serwis usunąć wszystkie powstałe usterki aby do auta nie zaglądać co chwila. Co z rozrządem zaglądać? jeśli nic nie stuka nie harczy itp ?
5. aha i zauważyłem 2 wycieki jeden płynu chłodniczego chyba okolice chłodnicy od strony rolki kompresora, oraz wyciek oleju od dołu ale nie wiem co i jak z góry auto suche. Jak odpowietrza się układ chłodzenia w MINI ? wystarczy poluzować koreczek na wężu przed kompresorem ? Płyn G12 czerwony będzie ok? Gdzie jest termostat ? Coś mi się ten układ chłodzenia nie podoba w naszym egz. dziwnie sie zachowuje.
6. Czy ten silnik pobiera oliwe? Jeśli tak to jaka jest norma dla silnika po przebiegu 150 tyś km ? Auto Szwajcar z książką itp.
Jeśli ktoś jest chętny mi pomóc to będę bardzo wdzięczny z pewnością odwdzięczę się wiedzą o mini dla innych kiedy już opanuje jego tajniki. Ew może ktoś chętny z Kuj-Pom do pomocy nie za darmo ?
Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52
Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52
Co do wycieku oleju, to sprawdź oring czujnika położenia wału.
Znajduje się on po środku bloku patrząc od frontu auta. Dostęp bez rozkręcania jest niemożliwy, ale za drugim razem zrobiłem to w 20 minut. W razie co, są tutoriale na YT (polecam, bo troszkę rozkręcania jest). Aha, oring w aso bmw kosztuje okolice 12zł, więc nie daj się nabierać na "cudowne" ceny na allegro. Pozostałe części też warto w aso sprawdzać, bo ceny pozytywnie zaskakują.
Znajduje się on po środku bloku patrząc od frontu auta. Dostęp bez rozkręcania jest niemożliwy, ale za drugim razem zrobiłem to w 20 minut. W razie co, są tutoriale na YT (polecam, bo troszkę rozkręcania jest). Aha, oring w aso bmw kosztuje okolice 12zł, więc nie daj się nabierać na "cudowne" ceny na allegro. Pozostałe części też warto w aso sprawdzać, bo ceny pozytywnie zaskakują.
'04 R53
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52
1. ISTA
4. Pelicanparts
4. Pelicanparts
- pionajelen
- Swój Człowiek
- Posty: 130
- Rejestracja: 20 lut 2015, 13:27
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52
Siemanko,
3. Ja mialem ostatnio problem z trybem awaryjnym, rzy mocnym przyspieszaniu nagle tracil moc i przechodzil wlasnie w tryb awaryjny. U mnie to byla wina przepustnicy.
4. Przeszukaj dobrze forum, gdzies jest caly temat o tym. Mozliwe, ze nawet przypiety na glownej stronie.
5. Tez mialem na poczatku problem z chlodnica, najpierw mechanik probowal naprawic. Podzialalo na chwile, wymienilem na nowa. Sprawdz tez czy przy zbiorniczku z plynem nie ma wyciekow - czesty przypadek w naszym mini. Ja leje czerwone Borygo i tyle. Mialem delikatny wyciek z laczenia silnika ze skrzynia biegow. Oddalem do mechanika i jest juz git.
6. Pobiera i to ostro! Kontroluj bo ja sie zdziwilem na poczatku jak prawie sucho mial. U mnie spala z 0.5 l na 1000 km
3. Ja mialem ostatnio problem z trybem awaryjnym, rzy mocnym przyspieszaniu nagle tracil moc i przechodzil wlasnie w tryb awaryjny. U mnie to byla wina przepustnicy.
4. Przeszukaj dobrze forum, gdzies jest caly temat o tym. Mozliwe, ze nawet przypiety na glownej stronie.
5. Tez mialem na poczatku problem z chlodnica, najpierw mechanik probowal naprawic. Podzialalo na chwile, wymienilem na nowa. Sprawdz tez czy przy zbiorniczku z plynem nie ma wyciekow - czesty przypadek w naszym mini. Ja leje czerwone Borygo i tyle. Mialem delikatny wyciek z laczenia silnika ze skrzynia biegow. Oddalem do mechanika i jest juz git.
6. Pobiera i to ostro! Kontroluj bo ja sie zdziwilem na poczatku jak prawie sucho mial. U mnie spala z 0.5 l na 1000 km
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 lut 2018, 18:59
- Posiadane auto: Mini cooper S 2003
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52
Dziękuje wam serdecznie za cenne wskazówki.
Dziś pod kompem wyszły takie błędy:
P1688
P01107 - ciśnienie w kolektorze ssącym ciśnienie atmosferyczne słaby sygnał wejścia - zwarcie do obwodu masy - nieciągły
Odczyty z czujnika ciśnienia w kolektorze były ok, ale akurat auto chodziło bdb.
Koledzy/ Koleżanki czy Liqui Molly Top TEC 5w40 będzie ok do mini ? taki leje do A6 C7 3.0 TFSI rozrząd na łańcuchu również kompresor, pieknie wycisza silnik, jest to pełen syntetyk.
Dziś pod kompem wyszły takie błędy:
P1688
P01107 - ciśnienie w kolektorze ssącym ciśnienie atmosferyczne słaby sygnał wejścia - zwarcie do obwodu masy - nieciągły
Odczyty z czujnika ciśnienia w kolektorze były ok, ale akurat auto chodziło bdb.
Koledzy/ Koleżanki czy Liqui Molly Top TEC 5w40 będzie ok do mini ? taki leje do A6 C7 3.0 TFSI rozrząd na łańcuchu również kompresor, pieknie wycisza silnik, jest to pełen syntetyk.
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 lut 2018, 18:59
- Posiadane auto: Mini cooper S 2003
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52
https://www.youtube.com/watch?v=K0uw7PzOh8Y
Tutaj widzę opisana problematyka z moimi błędami.
https://www.youtube.com/watch?v=trQd_HjeuhI
A tak mi się raz przydarzyło w Warszawie po porannym wyjechaniu z garażu podziemnego.
Tutaj widzę opisana problematyka z moimi błędami.
https://www.youtube.com/watch?v=trQd_HjeuhI
A tak mi się raz przydarzyło w Warszawie po porannym wyjechaniu z garażu podziemnego.
- pszemax
- Klubowicz
- Posty: 355
- Rejestracja: 08 kwie 2012, 23:16
- Posiadane auto: Rover Mini 1990 'Szary'
R 53 'eSka' - sprzedana :)
F 60
i pare innych - Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52
Cześć. Oliwa syntetyczna 5W40 jest ok. Ja wymieniam co 10k km, między wymianami dolewam 0.3 l (przebieg nieznany-120k na zegarze).
pszemax