Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

raftor
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 08 lut 2018, 18:59
Posiadane auto: Mini cooper S 2003
Lokalizacja: Toruń

Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52

Post autor: raftor »

Witajcie, nie wiem czy jest gdzieś u was na forum temat do powitań nie znalazłem więc tutaj pisze pierwszy swój post.

Mam wieloletnie doświadczenie na innych forach głównie Audi gdyż takimi autami poruszam się od lat, A6-A8, z pasji dłubie przy swoich autach i czasami pomagam znajomym z autami lub przy oględzinach przed sprzedażowych.

Jakiś czas temu kupiliśmy dla dziewczyny MINI Cooper S z końcówki 12/2003r. Stan wizualny super ekstra jak na te lata i jako na pierwsze autko całkiem przyjemny. Po jeździe próbnej nie wiele wyszło, auto kulało idealnie biegi sprzęgło moc wszystko w jak najlepszym porządku. Wizualnie oki lakier oki, podłużnice oki, papiery oki wszystko się kupy trzymało w porównaniu z innymi wieloma egz jakie oglądaliśmy wspomaganie, klapa itp ok.

Ale do brzegu, w związku z nową marką mam mase pytań (może komuś będzie się chciało odpowiedzieć):

1.jaki interface polecacie do MINI ? coś budżetowego błędy inspekcja bloki pomiarowe, fajnie gdyby był uniwersalny również na inne marki, biegle znam VCDS dla grupy VAG.

2.pierwszy problem, drobny i standardowy tylna klapa przy mrozach się zacina tj. trzeba uderzyć pięścią aby klamka odskoczyła celem ponownego otworzenia, wiem że to częsta przypadłość. Pytanie da się to rozebrać i nasmarować czy zamawiać nową?

3.problem poważniejszy ostatnio po mieście auto ma problemy z biegiem jałowym, przygasa na dojechaniu do skrzyżowania czasami gaśnie zapala się kontrloka trakcji oraz check engine auto wchodzi w tryb awaryjny i max 2 tyś rpm, po zgaszeniu i zapaleniu kontrolki gasną i auto jedzie normalnie, podczas tych anomali auto szarpie i raz chodziło na 3 gary. W trasie dziś zrobiłem ponad 100 km wcześniej trasa 400 km i zero problemow po wjeździe do miasta falowanie i szarpanie. Pod kompa może uda mi się jutro podłączyć, jednak może to jakiś standardowy problem ? Choć nic podobnego na forum nie znalazłem.

4. czy macie jakieś kompendium o Mini ? manuale jaki olej lać, jakie płyny specyfikacje itp ? chciałbym zrobić duży serwis usunąć wszystkie powstałe usterki aby do auta nie zaglądać co chwila. Co z rozrządem zaglądać? jeśli nic nie stuka nie harczy itp ?

5. aha i zauważyłem 2 wycieki jeden płynu chłodniczego chyba okolice chłodnicy od strony rolki kompresora, oraz wyciek oleju od dołu ale nie wiem co i jak z góry auto suche. Jak odpowietrza się układ chłodzenia w MINI ? wystarczy poluzować koreczek na wężu przed kompresorem ? Płyn G12 czerwony będzie ok? Gdzie jest termostat ? Coś mi się ten układ chłodzenia nie podoba w naszym egz. dziwnie sie zachowuje.

6. Czy ten silnik pobiera oliwe? Jeśli tak to jaka jest norma dla silnika po przebiegu 150 tyś km ? Auto Szwajcar z książką itp.

Jeśli ktoś jest chętny mi pomóc to będę bardzo wdzięczny z pewnością odwdzięczę się wiedzą o mini dla innych kiedy już opanuje jego tajniki. Ew może ktoś chętny z Kuj-Pom do pomocy nie za darmo ?
pinin
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2017, 19:27
Posiadane auto: '04 R53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52

Post autor: pinin »

Co do wycieku oleju, to sprawdź oring czujnika położenia wału.
Znajduje się on po środku bloku patrząc od frontu auta. Dostęp bez rozkręcania jest niemożliwy, ale za drugim razem zrobiłem to w 20 minut. W razie co, są tutoriale na YT (polecam, bo troszkę rozkręcania jest). Aha, oring w aso bmw kosztuje okolice 12zł, więc nie daj się nabierać na "cudowne" ceny na allegro. Pozostałe części też warto w aso sprawdzać, bo ceny pozytywnie zaskakują.
'04 R53
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52

Post autor: Drail »

1. ISTA
4. Pelicanparts
Awatar użytkownika
pionajelen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 130
Rejestracja: 20 lut 2015, 13:27
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52

Post autor: pionajelen »

Siemanko,

3. Ja mialem ostatnio problem z trybem awaryjnym, rzy mocnym przyspieszaniu nagle tracil moc i przechodzil wlasnie w tryb awaryjny. U mnie to byla wina przepustnicy.
4. Przeszukaj dobrze forum, gdzies jest caly temat o tym. Mozliwe, ze nawet przypiety na glownej stronie.
5. Tez mialem na poczatku problem z chlodnica, najpierw mechanik probowal naprawic. Podzialalo na chwile, wymienilem na nowa. Sprawdz tez czy przy zbiorniczku z plynem nie ma wyciekow - czesty przypadek w naszym mini. Ja leje czerwone Borygo i tyle. Mialem delikatny wyciek z laczenia silnika ze skrzynia biegow. Oddalem do mechanika i jest juz git.
6. Pobiera i to ostro! Kontroluj bo ja sie zdziwilem na poczatku jak prawie sucho mial. U mnie spala z 0.5 l na 1000 km
raftor
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 08 lut 2018, 18:59
Posiadane auto: Mini cooper S 2003
Lokalizacja: Toruń

Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52

Post autor: raftor »

Dziękuje wam serdecznie za cenne wskazówki.

Dziś pod kompem wyszły takie błędy:
P1688
P01107 - ciśnienie w kolektorze ssącym ciśnienie atmosferyczne słaby sygnał wejścia - zwarcie do obwodu masy - nieciągły

Odczyty z czujnika ciśnienia w kolektorze były ok, ale akurat auto chodziło bdb.

Koledzy/ Koleżanki czy Liqui Molly Top TEC 5w40 będzie ok do mini ? taki leje do A6 C7 3.0 TFSI rozrząd na łańcuchu również kompresor, pieknie wycisza silnik, jest to pełen syntetyk.
raftor
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 08 lut 2018, 18:59
Posiadane auto: Mini cooper S 2003
Lokalizacja: Toruń

Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52

Post autor: raftor »

https://www.youtube.com/watch?v=K0uw7PzOh8Y

Tutaj widzę opisana problematyka z moimi błędami.

https://www.youtube.com/watch?v=trQd_HjeuhI

A tak mi się raz przydarzyło w Warszawie po porannym wyjechaniu z garażu podziemnego.
Awatar użytkownika
pszemax
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 355
Rejestracja: 08 kwie 2012, 23:16
Posiadane auto: Rover Mini 1990 'Szary'
R 53 'eSka' - sprzedana :)
F 60
i pare innych
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Re: Kilka problemów i pytań z/o MINI Cooper S R52

Post autor: pszemax »

Cześć. Oliwa syntetyczna 5W40 jest ok. Ja wymieniam co 10k km, między wymianami dolewam 0.3 l (przebieg nieznany-120k na zegarze).
pszemax
ODPOWIEDZ