Nasilające się problemy

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nasilające się problemy

Post autor: ganwilk »

Jeszcze w poniedziałek jadę do mistrza Yody od oprogramowania aby wgrał mi najnowsze oprogramowanie z bmw o silnika które uwzględniać będzie gorsze paliwo w Polsce i już powinno być idealnie
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nasilające się problemy

Post autor: lookee94 »

ganwilk pisze:Jeszcze w poniedziałek jadę do mistrza Yody od oprogramowania aby wgrał mi najnowsze oprogramowanie z bmw o silnika które uwzględniać będzie gorsze paliwo w Polsce i już powinno być idealnie
Da się w jakiś sposób sprawdzić jakie oprogramowanie mam obecnie wgrane i jakie jest najnowsze?
Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nasilające się problemy

Post autor: ganwilk »

Bez sprzętu średnio ale większość miniaków miało pewien problem i było wzywanych na akcję serwisową ale nikt o tym nie wiedział a mianowicie Silniki prinsa mają ,,umiejętność,, autoadaptacji do warunków czyli jak paliwo było gorsze lepsze itd. Ale ta możliwość jest bardzo ograniczona. Problem polega na tym że jeżeli akurat trafiło się nam gorsze paliwo mapa silnika zaadoptowała się do niego jednak zostały przekroczone pewne wartości co powoduje że mapa sterowania silnikiem zostaje na stałe zmieniona i nie można już tego cofnąć. Dlatego BMW wprowadziło poprawkę która resetuje ten stan oraz poszerza możliwość autoadaptacji aby taki problem już nie wystąpił
Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nasilające się problemy

Post autor: ganwilk »

Stąd potem mogą wystąpić problemy np właśnie z szarpaniem, falującymi obrotami itd itd
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nasilające się problemy

Post autor: lookee94 »

W takim razie chyba mnie to nie dotyczy bo jak zaleje 95 to po prostu wywala checka i spalanie stukowe, dobrze myślę?
Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nasilające się problemy

Post autor: ganwilk »

I tak i nie problem z oprogramowaniem był, powodować on może różne problemy u jednego będzie to szarpanie u innego spalanie stukowe najlepiej pójść do BMW i się dowiedzieć co i jak.
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nasilające się problemy

Post autor: lookee94 »

Tak też zrobię, dzięki za pomoc :wink:
Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nasilające się problemy

Post autor: ganwilk »

W ostateczności wymienione świece na irydowe uszczelniona pokrywa zaworów oraz wymieniony łańcuch rozwiązały problem
Awatar użytkownika
unclesam
Nowy
Nowy
Posty: 90
Rejestracja: 07 sty 2017, 18:42
Posiadane auto: Cooper JCW
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nasilające się problemy

Post autor: unclesam »

obstawiasz że coś konkretnie wpłynęło na rozwiązanie problemu falowania obrotów, czy wszystko za jednym razem zrobiłeś?
Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nasilające się problemy

Post autor: ganwilk »

Najbardziej rozrząd mimo iż był napięty całkiem nieźle ale napinacz już był poza skalą.
Na początek radzę sprawdzać świece cewki, potem czyścić zawory, sprawadzić komputerowo pompe a na koniec jak nic nie da to rozebrać rozrząd
Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nasilające się problemy

Post autor: ganwilk »

Mała aktualizacja u mnie problem z szarpaniem spowodowany byl pompą wysokiego ciśnienia założona od peugota wszystkie problemy ustały.
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nasilające się problemy

Post autor: Drail »

I super, kolejne potwierdzenie że te pompy dają radę :wink:
Awatar użytkownika
ganwilk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
Posiadane auto: MINI COOPER S R56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nasilające się problemy

Post autor: ganwilk »

Pompa jest taka sama jedynie co to może różnić się przepływami wtedy należałoby przeprogramować delikatnie sterownik ale w wiekszości przypadków nie ma takiej potrzeby.
ODPOWIEDZ