pelcupelc pisze:U mnie jest pęknięta i cieknie olej, ale poza tym mam uszkodzoną/zatkaną odme (która jest w pokrywie)
A to pękanie objawia się w jakimś szczególnym miejscu?
Ja miałem delikatne wycieki i wymieniłem uszczelkę, znacznie się poprawiło (po obwodzie nic nie cieknie) ale pojawia się sączenie oleju w środku pokrywy przy śrubie mocującej...
pelcupelc pisze:U mnie jest pęknięta i cieknie olej, ale poza tym mam uszkodzoną/zatkaną odme (która jest w pokrywie)
A to pękanie objawia się w jakimś szczególnym miejscu?
Ja miałem delikatne wycieki i wymieniłem uszczelkę, znacznie się poprawiło (po obwodzie nic nie cieknie) ale pojawia się sączenie oleju w środku pokrywy przy śrubie mocującej...
Powodem wymiany pokrywy jest zazwyczaj uszkodzona odma.
Jeśli pokrywa podcieka to wystarczy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów za kilkadziesiąt złotych.
Bardzo istotne przy montażu jest aby dokręcać śruby w odpowiedniej kolejności i z taką samą siłą czyli przy użyciu klucza dynamometrycznego.
Dzien dobry.Jestem nowym urzytkownikiem forum.Nie posiadam w prawdziwe mini,tylko peugeota 5008 ,ale z tym samym silnikiem 1,6 THP o ktorym jest w watku.Mnie tez czeka wymiana pokrywy zaworow ale zanim ja zamowie chcialbym miec rozwiane moje watpliwosci czy wszystko bedzie pasowalo.Na forum peugeota nie otrzymalem wszystkich potrzebnych informacji ,wiec mam nadzieje ze tu uzyskam pomoc.Na pierwsze moje pytanie padla juz w tym watku odpowiedz,a mianowicie chodzi mi o ta pomaranczowa zawleczke z tylu pokrywy.Mam jeszcze watpliwosc jezeli chodzi o przewod ktory wychodzi z pokrywy z tylu po prawej stronie(jezeli stoi sie przodem do auta i patrzy na silnik) Jest to przewod bodajze odpowietrzajacy elektrozawor.W nowej wersji pokrywy(ogladalem ja w internecie z wszystkich mozliwych stron) nie moglem dostrzec gdzie on tam by mial byc podlaczony.Znalazlem tez pokrywe w dobrej cenie i po nr. VIN poinformowano mnie ze bedzie pasowala.
Tutaj kolejnosc przykrecania srob.Sila dokrecenia 10Nm
Jezeli ktos wymienial ,to prosze o info co z tym przewodem odpowietrzajacym elektrozawor.
Pozdrawiam
Przewód w okolicy sruby nr 10 na obrazku to właśnie część odmy, która idzie do układu dolotowego. Obok jest czujnik położenia wałka, ale nie ma z nią nic wspólnego. Też mam peugeot'owską pokrywe i ten przewód nie pasuje średnicą, ale po rozsądnym podgrzaniu da się go założyć.
Nie wiem gdzie ten przewod sie konczy,ale jesli to odpowietrznik to chyba nie jest nigdzie podlaczony(tak mysle)
Moze w tej nowej pokrywie jest juz jakies inne rozwiazanie i tego przewodu juz nie trzeba.Bede dalej szukal informacji na ten temat.
u mnie wystepuje lekkie zasysanie korka wlewu oleju, ale oleju praktycznie w ogole mi nie pobiera, samo zasysanie swiadczy o zapchanej odmie? W ogole skoro wystepuje u mnie tylko zasysanie tego korka i nic innego to chyba nie mam co sie przejmowac?
Plewson pisze:u mnie wystepuje lekkie zasysanie korka wlewu oleju, ale oleju praktycznie w ogole mi nie pobiera, samo zasysanie swiadczy o zapchanej odmie? W ogole skoro wystepuje u mnie tylko zasysanie tego korka i nic innego to chyba nie mam co sie przejmowac?
Zasysanie korka na biegu jałowym jest ok. Niema powodu do niepokoju.