Pompa paliwa+ zaworek zwrotny problem R53

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
conrado
Nowy
Nowy
Posty: 34
Rejestracja: 23 lut 2017, 19:44
Posiadane auto: Morris Minor 1000 1968r
Lokalizacja: Mielec

Pompa paliwa+ zaworek zwrotny problem R53

Post autor: conrado »

Witam. Jakiś czas temu miałem problem z pompa paliwa. Na mrozie siadła wieć kupiłem w sklepie i wymieniłem oczywiscie zamiennik chiński bo tylko taka była na pólce w sklepie. Jednak problem taki że po postoju dłuższym jak kilka minut trzeba pompować paliwo- albo zakrecić rozrusznikiem na 2 sek i odbić stacyjką i nastepne krecenie rozrusznikiem pali od kopa lub 3 razy zaplon aby pompa nabiła i dopiero start. Dzisiaj po doradzie że chinskie zamienniki pomp często maja zepsute/wadliwe zaworki zwrotne i nalez założyc dodatkowy na przewodzie paliwowym. Założyłem dodatkowy na elastycznym przewodzie paliwowym tuż przy listwie nad głowica silnika . Pierwsze wrażenie super pali od razu. Jednak pierwszy zawód. Jade do sklepu po 20 min wychodze chce odpalić a tu nic pompe słychac ale nie pali. Dotykam przewód paliwowy- od zaworka do wtryskiwaczy twardy więc trzyma ciśnienie. Dotykam od zaworka do zbiornika miekki wiec pompa nie nabiła a cisnienie zeszło. Zdjołem zaworek benzyna mnie opryskała. Złozylem do kupy i auto odpaliło . Oczywiscie jak dawniej za drugim razem. Pożniej jezdzilem i bylo OK. Długie postoje jak i krótkie pali od razu. Jednak wstepuje w ostanie miejsce przed domem na 10 min wychodze chce odpalic i znów to samo kreci a nie odpala. Spuszczam cisniennie z listwy i dopiero odpala. Nie wiem co jest grane czy pompa nie daje rady przepchać paliwa bo od zaworka do listwy jest wieksze bo od goraca sie rozszerza paliwo na postoju czy cos na listwie szwankuje i nie puszcza przez wtryskiwacze paliwa. Troszke to dziwne chba że mój patent coś zaburza i czujnik jakiś coś źle odczytuje z ciśnieniem paliwa. Dodam że pompe słychać zawsze że pracuje.
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Pompa paliwa+ zaworek zwrotny problem R53

Post autor: Mr.Do »

Przyczyną tego problemy był montaż złej jakości zamiennika oraz dywersja mechanika. A w zasadzie to raczej zaczęło się od wadliwie działającego pływaka i pompka ciągle działała prawie na sucho, mówię o oryginalnej. Wskazanie 1/4 baku a na dobrym poniżej rezerwy dobre 3 mm.
W żadnym wypadku nie zakłada się żadnych zaworków zwrotnych a gdy się samemu coś urwie to bardzo przepraszam ale kleić silikonem?

Obrazek
Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ