pompa oleju GLP110MS

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

pompa oleju GLP110MS

Post autor: hillman »

Tak zainteresowałem się..... Mam daną pompę. Rozebrałem. I dałem koledze co ma dostęp do fikuśnego urządzenie co potrafi określić z czego została zrobiona. Obudowa z stopu co się odlewa klamki. Czyli z aluminium nie ma nic wspólnego :D . Cynk. Wirnik z stali jak plastelina. Odlew woła o pomstę do nieba,
A powinno być jak dawniej , obudowa z alu. z z krzemem a wirnik z stali chromo - niklowej......... Totalna porażka ...
Nie polecam :D Marna kasa , marna jakość.
Pozdrawiam.
Darek
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: pompa oleju GLP110MS

Post autor: markfive »

hillman pisze:...Nie polecam :D Marna kasa , marna jakość.
Co w takim razie polecasz ? :)

GLP110 MS turbo type 1275 za 36,48 Funta, już opisałeś
GLP138 do 1275 std za 18,36
GLP139 do 998 std za 15,83, z czego wykonane są te pompy ?

a może C-AEG evolution 998 za 112,50 (w opisie z alu a wirnikiem "sintered"). Ta pompa wymaga wiercenia i gwintowania dodatkowych otworów w bloku.

Nie chcę kontynuować w tym wątku dyskusji czy ta pompa GLP110MS turbo type jest potrzebna czy nie jest, to jest decyzja osoby która ją montuje do swojej odbiegającej od std specyfikacji silnika. Problem zresztą nie leży w materiałach z jakich jest wykonana bo to ma głównie wpływ na jej trwałość.
Ta pompa wymaga przed zamontowaniem niewielkiej modyfikacji. Inna sprawa ,że to powinno być zrobione w trakcie produkcji.

Problem materiałów z jakich wykonane są dostępne zamienniki dotyczy większości części. Trzeba liczyć się z tym, że odbudowa z użyciem zamienników nie gwarantuje więcej jak 20-25% trwałości w stosunku do OE. Wiele dostępnych zamienników wymaga przed montażem dodatkowej obróbki, dopasowania czy modyfikacji. Bez znajomości tematu i doświadczenia, amatorska naprawa z użyciem części "takich jak są" po wyjęciu z pudełka, może skończyć się niespodziewaną awarią. Dotyczy to w równym stopniu części do silników, skrzyń biegów, zawieszenia, łożyskowania kół, układu hamulcowego, osprzętu elektrycznego.
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: pompa oleju GLP110MS

Post autor: hillman »

Co polecam. E bay, i tyko stare zapasy. Najlepiej w pudełku. ... z napisem MOWOG. Wiem co kupuję i wiem co jest w środku.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
ODPOWIEDZ