R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
Wiemy że nasze kochane miniaki nie mają w standardzie zegara z temp płynu chłodniczego.
Zakupiłem ICar pro żeby na bieżąco mieć dane m.in. o temp płynu.
Po podłączeniu i krótkiej jeździe okazało się że temp płynu oscyluje w granicach 100- 109 stopni!!!! Oczywiście przy dłuższych odcinakch prostych temperatura spadala do 95-98.
Generalnie caī czas jeżdżę z włączoną na auto klimatyzacją (cały rok)
Zacząłem zgłębiać temat i sprawdzć o co chodzi.
Na postoju po wyłączeniu klimatyzacji temperatura płynu dochodzi do 111 stopni a wiatrak chłodnicy nie włącza się wcale, nie zapala się też żaden komunikat o za gorącym silniku!!!!!!
Włączenie klimatyzacji powoduje od razu włączenie wentylatora na max i spadek temp do 92 stopni i stopniowe zmniejszanie obrotów wentylatora na minimalne. Czyli steruje nim wtedy automatyka klimatyzacji.
Czyli wynika z tego że sam wiatrak działa i rezystor też ponieważ wentylator stopniuje prędkość.
1. Dlaczego nie włącza się on wtedy kiedy klimatyzacja jest wyłączona? Wygląda na to że bez włączonej klimy wiatrak nie dostaje sygnału aby sią załączył.
2. Co steruje jego pracą przy wyłączonej klimie - ECU na podstawie odczytów temp z czujnika temp? Jest jeden czy więcej (w głowicy i termostacie)?
3. Dlaczego mimo temp 111 nie włącza się żaden komunikat ostrzegawczy na desce rozdzielczej o wysokiej temp pracy silnika?
Czy może któryś czujnik świruje, a może jednak rezystor w wiatraku jest walniety, tylko dlaczego przy włączonej klimie działa ok
Może jest zapowietrzony układ?
INPA błędów nie wywala, płynu nie ubywa i nie gotuje się
Zakupiłem ICar pro żeby na bieżąco mieć dane m.in. o temp płynu.
Po podłączeniu i krótkiej jeździe okazało się że temp płynu oscyluje w granicach 100- 109 stopni!!!! Oczywiście przy dłuższych odcinakch prostych temperatura spadala do 95-98.
Generalnie caī czas jeżdżę z włączoną na auto klimatyzacją (cały rok)
Zacząłem zgłębiać temat i sprawdzć o co chodzi.
Na postoju po wyłączeniu klimatyzacji temperatura płynu dochodzi do 111 stopni a wiatrak chłodnicy nie włącza się wcale, nie zapala się też żaden komunikat o za gorącym silniku!!!!!!
Włączenie klimatyzacji powoduje od razu włączenie wentylatora na max i spadek temp do 92 stopni i stopniowe zmniejszanie obrotów wentylatora na minimalne. Czyli steruje nim wtedy automatyka klimatyzacji.
Czyli wynika z tego że sam wiatrak działa i rezystor też ponieważ wentylator stopniuje prędkość.
1. Dlaczego nie włącza się on wtedy kiedy klimatyzacja jest wyłączona? Wygląda na to że bez włączonej klimy wiatrak nie dostaje sygnału aby sią załączył.
2. Co steruje jego pracą przy wyłączonej klimie - ECU na podstawie odczytów temp z czujnika temp? Jest jeden czy więcej (w głowicy i termostacie)?
3. Dlaczego mimo temp 111 nie włącza się żaden komunikat ostrzegawczy na desce rozdzielczej o wysokiej temp pracy silnika?
Czy może któryś czujnik świruje, a może jednak rezystor w wiatraku jest walniety, tylko dlaczego przy włączonej klimie działa ok
Może jest zapowietrzony układ?
INPA błędów nie wywala, płynu nie ubywa i nie gotuje się
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
Ja mam wskaźnik temp wody bo zamontowałem (nie wyobrażam sobie bez tego eksploatacji auta). Temperatura robocza tego silnika to około 105 stopni więc te temperatury które masz to norma. Z tym, że wentylator powinien samoczynnie włączyć się przy poziomie 110 stopni. U mnie tak właśnie się dzieje, z tym że do takich temperatur to dojdzie w korku w ciepły dzień czy w garażu. Nawet sam się zastanawiałem czy może nie powinien się najpierw załączać przy ok 105 stopni ale dowiedziałem się, że ta temperatura to temp robocza więc bez sensu, żeby schładzał od razu po jej osiągnięciu Do sprawdzenia powód, dlaczego went się nie załącza automatycznie, ale stawiam na rezystor, bo taką przyczynę miałem w aucie innej marki ( klima nie ma nic do rzeczy, bo tu went załączasz ręcznie). Jestem amatorem, więc oczywiscie mogę się mylić, ale staram się badać moje autko od każdej strony
A co do sygnału ostrzegawczego to u mnie jeszcze takiego nie zobaczyłem, więc nie wiem ile stopni musi osiągnąć autko by się pojawił, ale stawiam że pewnie około 115.
A co do sygnału ostrzegawczego to u mnie jeszcze takiego nie zobaczyłem, więc nie wiem ile stopni musi osiągnąć autko by się pojawił, ale stawiam że pewnie około 115.
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
Dzięki.
Spokojnie sprawdze jeszcze z INPA i kompem w zegarach przy ilu włączy się wentylator.
W necie też już znalazłem info że alarm temp wyskakuje przy 115 stopniach. U mnie też nigdy alarm temp się nie zaświecił.
Jeżeli robocza to 105 stopni to faktycznie jest ok. Generalnie robocza dla większosci aut to 90 stopni
Dam znać.
Spokojnie sprawdze jeszcze z INPA i kompem w zegarach przy ilu włączy się wentylator.
W necie też już znalazłem info że alarm temp wyskakuje przy 115 stopniach. U mnie też nigdy alarm temp się nie zaświecił.
Jeżeli robocza to 105 stopni to faktycznie jest ok. Generalnie robocza dla większosci aut to 90 stopni
Dam znać.
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
90 to dla diesli wiele benzyn, zwłaszcza turbo ma wyższą temp w poprzednim V6 miałem na przykład 98 stopni roboczą. może dlatego nie dali wskaźnika co by ludzie nie panikowali, że auto jeździ na 105 stopniach :DDDDD
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
Potwierdzam u mnie również temperatura około 105 stopni jest. W większości przypadków więcej nie wzrasta.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
Po tygodniowym sprawdzaniu faktycznie temperatura utrzymuje się na 105, czasami dochodzi do 109 w korku.
Czyli wszystko ok.
Do zamknięcia.
Czyli wszystko ok.
Do zamknięcia.
-
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 lip 2017, 16:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S r53
- Lokalizacja: Pszczyna
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
ma ktos namiary na ten rezystor przy chlodnicy bo u mnie wlasnie padl:(
-
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lut 2018, 17:48
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Wrocław
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
U mnie przy dłuższym postoju temp dochodzi do 111 stopni, potem załącza się wentylator, komputer pokazuje 112 stopni i temp od razu zaczyna spadać. Dzieje się tak tylko przy wyłączonej klimie, z która jeżdżę praktycznie cały czas. Komunikat o zbyt wysokiej temp silnika nigdy się u mnie nie pojawił, wiec chyba jest ok...
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
To już ciut za dużo, skontroluj termostat może. Oraz czy wentylator załącza 1 bieg.
-
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lut 2018, 17:48
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Wrocław
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
No właśnie wentylator od razu włącza się na wysokie obroty, tylko na chwile i od razu temperatura spada. Przedmówca mówił ze przy 111 stopniach mu się nie zalaczal
-
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lut 2018, 17:48
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Wrocław
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
Gadałem z mechanikiem który naprawia te auta, z BMW MTC z Wrocławia i mówi ze taka temp jest jeszcze ok, ale sam już nie wiem. Chciałem sprawdzić czy faktycznie przy 115 stopniach załącza się ostrzeżenie ale nie mogę tego nigdzie w necie znaleźć
-
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 18 lut 2018, 17:48
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Wrocław
Re: R56 Problem z wentylatorem chłodnicy
Czytałem w necie i niektórym wentylator załącza się przy 113 stopniach wiec może to faktycznie normalne, chociaż dziwne ze tak mało brakuje do włączenia się komunikatu o przegrzaniu