Temperatura cieczy chłodzacej R53

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Pita2000
Nowy
Nowy
Posty: 66
Rejestracja: 03 sty 2018, 20:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Lu

Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Pita2000 »

Z racji ze ma w swoim mini navi To nie mam wskaznika od temp. cieczy Sprawdzalem programem przez zlacze obd

Na postoju nagrzewa mi sie plyn do 105 stopni i wtedy zalacza mi sie wiatrak na jakies 10sekund i zbija temp. do 98 stopni

Czy jest wszystko ok ?
mario81
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2017, 22:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Siedlce

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: mario81 »

98 niby ok ale możliwe że nie działa ci 1 bieg wentylatora miałem tak samo zobacz czy jak włączysz Klimę to wiatrak uruchamia sie i chodzi cały czas na średnich obrotach u mnie sie włączał na maxa 5 sekund i stop winny był przekaźnik działał tylko 2 bieg
Pita2000
Nowy
Nowy
Posty: 66
Rejestracja: 03 sty 2018, 20:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Lu

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Pita2000 »

Tak ogolnie to nie sprawdze na klimie Bo mi nie dziala klima Mozesz powiedziec ktory to przekaznik ?
Andrzej1pl
Nowy
Nowy
Posty: 71
Rejestracja: 02 sie 2015, 18:17
Posiadane auto: Mini COOPER R50
Lokalizacja: LUBUSKIE

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Andrzej1pl »

https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... 890-cooper

Odpowiada za prędkości wentylatora I oraz II bieg (szybkość )
Z lewej strony nasz gdzie się znajduje i jak podłączyć instrukcja w każdym pudełku po zakupie
https://www.amazon.co.uk/Blue-Print-ADB ... B00B8YUE6M
Pita2000
Nowy
Nowy
Posty: 66
Rejestracja: 03 sty 2018, 20:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Lu

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Pita2000 »

Dzieki barzo Przydadza sie linki
1 bieg przy jakiej temp. powinien sie wlaczyc ? i czy na 1 czy na 2 szybciej wiatrak sie kreci ?
krawcraf
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 8
Rejestracja: 07 gru 2017, 21:40
Posiadane auto: Mini I Cooper S
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: krawcraf »

Czy wyrzuca blad uszkodzony przekaznik?
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Mr.Do »

Podjedź na jakiś szrot i kup taki przekaźnik z wymówieniem i przełóż. Przynajmniej w moich stronach tak się da. Nawet jak na piwo zostawisz komuś to korona z głowy nie spadnie a będziesz miał jasną sytuację
Pita2000
Nowy
Nowy
Posty: 66
Rejestracja: 03 sty 2018, 20:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Lu

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Pita2000 »

To nie przekaznik bo przekladalem przekaznik z 2 biegu na 1 i jest to samo Ogolnie jaksprawdzalem napiecie na wtyczce ktore idzie do wiatraka To nie ma napiecia A bezpieczniki caleprzekaznik tez dobry jest
inim
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2018, 15:13
Posiadane auto: R50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: inim »

Polecam sprawdzić wiatraczek chłodzący pompę wspomagania kierownicy - w Cooperze mniej więcej na środku pod autem, koło miski olejowej. Jeśli klima nie działa (załącza, lampka się świeci, potem mruga/pulsuje i klima nie chłodzi), może to być sprawka wentylatora (u mnie jest to ten sam przekaźnik i bezpiecznik).
Pita2000
Nowy
Nowy
Posty: 66
Rejestracja: 03 sty 2018, 20:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Lu

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Pita2000 »

Klima nie dziala mi bo czynnika nie ma A co do wiatraka pompy wspomagania To co on ma wspolnego z wiatrakiem chlodnicy ?
inim
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2018, 15:13
Posiadane auto: R50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: inim »

Pita2000 pisze:Klima nie dziala mi bo czynnika nie ma A co do wiatraka pompy wspomagania To co on ma wspolnego z wiatrakiem chlodnicy ?
A właśnie ponoć (R50) wentylator pompy wspomagania nie działa, jeśli nie działa wentylator chłodnicy - nie jestem tylko pewien, czy na wolnych obrotach went. chłodnicy wentylator pompy będzie chodził, czy tylko na szybkich (klima również włącza wentylator pompy). Ta sama instalacja od tego wszystkiego - bezpieczniki, przekaźniki, problemy. Też się zdziwiłem, że tak to "rozwiązali" (w sumie to "skomplikowali").

W USA była akcja serwisowa - dealerzy wprowadzali dodatkowe okablowanie dla pompy. W Europie niestety, jak mi powiedzieli w BMW, nie było czegoś takiego.

A co do klimy - nie działa bo nie dmucha zimnym a dioda na przycisku się świeci czy nie działa bo dioda się nie świeci/nie mruga oraz nie dmucha zimnym?
Pita2000
Nowy
Nowy
Posty: 66
Rejestracja: 03 sty 2018, 20:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Lu

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Pita2000 »

No troche smiesznie to rozwiazali
Bardzo mozliwe ze jest to polaczone bo wlasnie wydawalo mi sie ze razem z biegiem 2 zalaczal sie wentylator od wspomagania Czyli co wiatrak tez moze miec cos wspolnego ze 1 bieg sie nie zalacza ? Cos noe laczy w wiatraku pompy ?

Co do klimy dioda sie swieci zielona Sprezarka nie zalacza sie A nie dziala ogolnie bo nie ma czynnika wcale
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Temperatura cieczy chłodzacej R53

Post autor: Mr.Do »

Pita2000 pisze:No troche smiesznie to rozwiazali
Bardzo mozliwe ze jest to polaczone bo wlasnie wydawalo mi sie ze razem z biegiem 2 zalaczal sie wentylator od wspomagania Czyli co wiatrak tez moze miec cos wspolnego ze 1 bieg sie nie zalacza ? Cos noe laczy w wiatraku pompy ?

Co do klimy dioda sie swieci zielona Sprezarka nie zalacza sie A nie dziala ogolnie bo nie ma czynnika wcale
Stary temat to i może rozwiązanie się pojawiło.
Mam podobne objawy, wymieniłem rezystor dmuchawy, bezpieczniki i przekaźnik sprawne, wentylator pompy wymieniony (stary zatarł się ). Załącza się drugi bieg przy 112 st. Z tego co wyczytałem na http://www.northamericanmotoring.com to pierwsza prędkość powinna załączyć się przy 105 st. Nie bardzo wiem gdzie szukać lub jak szukać. Nie sprawdzę przy włączonej klimie bo brak czynnika, czekam na nową chłodnicę i uszczelnienia. Nie znam zasady działania czujnika, może być uszkodzony tylko co do 1 prędkości?

Oryginalny tekst:

Kod: Zaznacz cały

808keith
808keith is offline
4th Gear
Join Date: Dec 2014
Location: HaWaI'I
Posts: 312
Likes: 2
Received 5 Likes on 5 Posts
Another thing to check is the fan... If I'm not running my AC usually on average 197* and if I sit in traffic the low fan kicks on at 221*. If i'm running AC, ususally my temps hover at 193/194 ish.

Here's some other info as well:

For 2002-2006 R50 MINI Cooper and R53 Coooper S Hardtops, and 2005-2008 R52 MINI Cooper and Cooper S Convertibles.

Thermostat

Thermostat begins to open at 89-92° C (192° F - 198° F) and is fully open at 103° C (217° F).

Expansion Tank Cap Cap pressurizes the system to 1.1 bar (16 psi) at which point the cap valve will lift to relieve pressure.

Radiator Fan

Low speed is switched on at 105°C (221° F) coolant temp and off when the temperature drops to 101°C (214° F).

High speed is switched on at 112° C (234° F) and remains on until the system coolant temperature drops by 4° C (39° F) at which point the system will revert to Low Speed.

The cooling fan will also operate on Low Speed when the Air Conditioning is switched on and system pressure reaches 8 bar (116 psi). Should the Air Conditioning system pressure rise to 18 bar (261 psi), the fan will automatically run on the High Speed.
 
ODPOWIEDZ