Budowa wydechu, sportowy katalizator
- unclesam
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 07 sty 2017, 18:42
- Posiadane auto: Cooper JCW
- Lokalizacja: Wrocław
Budowa wydechu, sportowy katalizator
Witajcie,
Przymierzam się do budowy wydechu do Ski R56 w jednej z firm na południu Polski, które trudnią się tymże właśnie zajęciem.
Cele:
-Na wolnych obrotach ma być słyszalny basowy dźwięk/ mruk
-Wraz ze wzrostem obrotów głośność ma wzrastać umiarkowanie, a nie potęgować z każdym tysiącem aby przy 120km/h myśleć tylko kiedy to się skończy
-Samochód ma nadawać się do przejechania dłuższej trasy od czasu do czasu.
-Popcorn jest OK
Plan na wydech jest taki:
Silnik-> Fabryczny kolektor -> Downpipe -> SPORTOWY KATALIZATOR LUB NIE -> Nierdzewka -> Fabryczny tłumik
Jest to propozycja od firmy, " na początek ma wystarczyć i efekt zazwyczaj zadowala klientów " jeśli byłoby dalej za cicho mamy cały czas pole manewru.
1. Moje wątpliwości budzi sportowy kat, czy warto i czy jest sens. Nie wpływa w żadnym stopniu na głośność jedynie samochodowi bliżej do spełnienia norm emisji spalin. I na tym moja wiedza się kończy. Ktoś coś? Bardzo proszę o wypowiedzi.
2. Czy nowa mapa jest bezwzględnie konieczna, czy też może chwile poczekać ?
Zamierzam też usunąć generator dźwięku z dolotu.
pozdrowionka
Przymierzam się do budowy wydechu do Ski R56 w jednej z firm na południu Polski, które trudnią się tymże właśnie zajęciem.
Cele:
-Na wolnych obrotach ma być słyszalny basowy dźwięk/ mruk
-Wraz ze wzrostem obrotów głośność ma wzrastać umiarkowanie, a nie potęgować z każdym tysiącem aby przy 120km/h myśleć tylko kiedy to się skończy
-Samochód ma nadawać się do przejechania dłuższej trasy od czasu do czasu.
-Popcorn jest OK
Plan na wydech jest taki:
Silnik-> Fabryczny kolektor -> Downpipe -> SPORTOWY KATALIZATOR LUB NIE -> Nierdzewka -> Fabryczny tłumik
Jest to propozycja od firmy, " na początek ma wystarczyć i efekt zazwyczaj zadowala klientów " jeśli byłoby dalej za cicho mamy cały czas pole manewru.
1. Moje wątpliwości budzi sportowy kat, czy warto i czy jest sens. Nie wpływa w żadnym stopniu na głośność jedynie samochodowi bliżej do spełnienia norm emisji spalin. I na tym moja wiedza się kończy. Ktoś coś? Bardzo proszę o wypowiedzi.
2. Czy nowa mapa jest bezwzględnie konieczna, czy też może chwile poczekać ?
Zamierzam też usunąć generator dźwięku z dolotu.
pozdrowionka
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Budowa wydechu, sportowy katalizator
No to powiem Ci że może być ciężko aby przy większych prędkościach było cicho
-
- Nowy
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 paź 2017, 14:54
- Posiadane auto: 08 r56 n14
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Budowa wydechu, sportowy katalizator
pusty downpipe + sam końcowy tłumik jest spoko po miescie ale na trasie nie do zniesienia. 130kmh=3tyś rpm nie do wytrzymania na dłużej. Po downpipe lekko sobie strzela jak zagrzejesz, ale można to podkręcić odpowiednią mapą. Wg mnie generator dźwięku nic nie generuje ani pozytywnie ani negatywnie.
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Budowa wydechu, sportowy katalizator
U mnie cały wydech jest zrobiony bez downpipe i do 100 jest spoko potem ....
- unclesam
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 07 sty 2017, 18:42
- Posiadane auto: Cooper JCW
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Budowa wydechu, sportowy katalizator
Zastanawia mnie fakt że mój na fabrycznym wydechu i mapie idealna fabryka 174KM strzela a przynajmniej próbuje. Słychać strzały ale są bardzo mocno zduszone. Przygazowanie do 3tyś i momentalny odpust -pojedyńczy strzał na postoju, podczas jazdy pseudopopcorn 2/10 głośny. Też tak macie?
Mam nadzieje że mój próg wrażliwości na hałas jest wyższy, bo nie sądzę żeby było głośniej niż na moto z pustym wydechem, a na moto nigdy mi to jakoś nie przeszkadzało
ganwlik, Jak zrobiony jest Twój wydech ? Od silnika. od kolektora, jak?
Mam nadzieje że mój próg wrażliwości na hałas jest wyższy, bo nie sądzę żeby było głośniej niż na moto z pustym wydechem, a na moto nigdy mi to jakoś nie przeszkadzało
ganwlik, Jak zrobiony jest Twój wydech ? Od silnika. od kolektora, jak?
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
- unclesam
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 07 sty 2017, 18:42
- Posiadane auto: Cooper JCW
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Budowa wydechu, sportowy katalizator
Jakie końcówki tłumika bardziej pasują - 90 czy 100 mm ?