Uszanowania
Jestem nowy na tym forum i z racji dużej wiedzy forumowiczów tutaj działających proszę o pomoc.
Przejrzałem z 40 stron tematów na 70 i znalazłem tylko 3-4 tematy, które w jakiś sposób były połączone z problemem który u mnie występuje ale nie wiem czy tamte tematy całkowicie wyczerpały wiedzę na temat tego co chciałbym wiedzieć
Mianowicie.
1. Czy notoryczna praca wiatraka chłodnicy głównie przy postoju w korku w trakcie działającej klimatyzacji jest zjawiskiem normalnym (ten typ tak ma ?) czy jest to jakiś większy problem ? Przykładowo. Staje na światłach i wiatrak się uruchamia po chwili, pracuje kilkanaście sekund po czym wyłącza się na dosłownie 30 sek i cykl od nowa.
2. Wiadomo że w takich autkach klimatyzacja zdecydowanie wpływa na pogarszanie się osiągów, ale w moim egzemplarzu od kilku miesięcy nie tylko pogarsza się jakość jazdy spowodowana zamuleniem ale także na pierwszych dwóch biegach z wciśniętym pedałem gazu auto delikatnie poszarpuje. Dopiero wrzucenie 3 biegu i wyżej powoduje że problem znika. Co istotne wrzucenie przykładowo 3-biegu przy 40 także powoduje zniknięcie tego problemu.
Będe wdzięczny za nakierowanie na odpowiedni temat lub jakąś pomoc co powinno się sprawdzić w tej sytuacji
Problem klimatyzacyjno - mocowy
-
- Nowy
- Posty: 71
- Rejestracja: 02 sie 2015, 18:17
- Posiadane auto: Mini COOPER R50
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Re: Problem klimatyzacyjno - mocowy
ad1.
Tak klima pracuje jak opisujesz i niema w tym nic dziwnego tj zawór rozprężny puszcza czynnik na chłodnice i załącza wiatrak do schłodzenia
ad2
szarpanie może być spowodowane zużyciem sprzęgła a słabnie ponieważ klina zabiera trochę mocy a że autko 90 kucy i troszkę zostało już w stajni więc musi być troszkę zamulone tj wszystko w normie czyli sprawdź tylko sprzęgło
Tak klima pracuje jak opisujesz i niema w tym nic dziwnego tj zawór rozprężny puszcza czynnik na chłodnice i załącza wiatrak do schłodzenia
ad2
szarpanie może być spowodowane zużyciem sprzęgła a słabnie ponieważ klina zabiera trochę mocy a że autko 90 kucy i troszkę zostało już w stajni więc musi być troszkę zamulone tj wszystko w normie czyli sprawdź tylko sprzęgło
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 lip 2018, 13:17
- Posiadane auto: Mini One 1.6 90KM 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem klimatyzacyjno - mocowy
Dziękuję za odpowiedź. To tak świadomy jestem tego co napisałeś. Zdziwiło mnie jednak częstotliwość pracy wiatraka. Czasem widziałem mini na światłach z zamkniętą szybą w upał czyli też działająca Klima i wiatrak pracował ale nie aż tak często i na maksymalnych obrotach dlatego wolałem zapytać.
Co do drugiej części wypowiedzi. Sprzęgło ma 5 tysięcy i kilometrów i normalnie działa bez zarzutu. Czekam więc na inne pomysły
Co do drugiej części wypowiedzi. Sprzęgło ma 5 tysięcy i kilometrów i normalnie działa bez zarzutu. Czekam więc na inne pomysły
- Borówa
- Swój Człowiek
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 lut 2015, 07:04
- Posiadane auto: R53 JCW
- Lokalizacja: Kielce
Re: Problem klimatyzacyjno - mocowy
Hej. Kiedy robiłeś serwis klimatyzacji? Mam na myśli przede wszystkim przetoczenie czynnika?
Ubezpieczenia komunikacyjne i inne. Korzystne ceny. Wiele Towarzystw Ubezpieczeniowych. 794411003
-
- Nowy
- Posty: 71
- Rejestracja: 02 sie 2015, 18:17
- Posiadane auto: Mini COOPER R50
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Re: Problem klimatyzacyjno - mocowy
odnośnie jeszcze klimy może masz walnięty rezystor wiatraka i pracuje tylko na 2 biegu zeby to sprawdzić najlepiej podłącz się pod kompa i sprawdzić 1 bieg oraz 2 bieg a wymiana jest prosta
http://ww.autoczescivaldi.pl/pdf/0350/I ... Fan_PL.PDF
http://ww.autoczescivaldi.pl/pdf/0350/I ... Fan_PL.PDF