Pomoc

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

marko92
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2017, 18:50
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI
Lokalizacja: Dębica

Re: Pomoc

Post autor: marko92 »

chce przejść na gaźnik z tym że zabardzo nie wiem jak się do tego zabrać( chodzi mi o komputer i te wszystkie czujniki, nie mam pojęcia które są potrzebne a które nie) mam już gaźnik webera od Ciebie Flap, zbiornik paliwa i pompkę od Ciebie Lilek chyba nawet, aparat kupiłem nowy... a z trójnikiem byłoby o wiele łatwiej wrzucić gaźnik? gdzie konkretnie zamontować taki trójnik? przed samym gaźnikiem?
Ale najpierw chciałbym aby silnik normalnie pracował na wtrysku a później będę się próbował bawić w zmienianie.
Dzisiaj odkręciłem wtrysk, chciałem sprawdzić kolektor wydechowy, jest w porządku. Znalazłem tylko dziurawą rurkę zdj. nr.3

pogrzebałem trochę w necie i ustaliłem po nr silnika:
12H832....- innocenti Mini with simplex cam drive gears and 11 stud head
a z nr. VIN wychodzi : Rover Mini 1300 Cooper, High Compression Ratio 10:1.1, Manual LHD, Final Drive 3.21, Longbridge.
i tutaj mam pytanie o final drive? to jest oznaczenie jakie są przełożenia skrzyni?
Załączniki
IMG_1479-min.jpg
co to za czujnik?
(255.45 KiB) Pobrany 173 razy
IMG_1480-min.jpg
ten kabelek z rozdzielacza służy do czegoś?
(137.12 KiB) Pobrany 173 razy
IMG_1478-min.jpg
ta czarna puszka to jest jakaś odma? wąż prowadzący do niej był dziurawy.
(175.51 KiB) Pobrany 173 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pomoc

Post autor: se7ven »

Masz nieźle stuningowany silnik A serię na wtrysku. Gdzie to znalazłeś? Do gaźnika WEBER pompa z SPI zły pomysł nawet z trójnikiem.
Ten silnik w ogóle odpala?
Pytasz o przełożenia bez rozbierania skrzyni - tam może być wszystko!
Chaotyczne pytania jak do końca nie wiadomo co tam masz.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: flapjck1 »

Tabliczka silnika bym sie nie sugerowal, jak Piotr pisze, tam moze byc wszystko

Glowica przykrecona na 11 srub - to jest "ten wzmocniony"
Ale powiedzenie czegokolwiek wiecej to loteria
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
marko92
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2017, 18:50
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI
Lokalizacja: Dębica

Re: Pomoc

Post autor: marko92 »

silnik odpala, nawet jeździ dość żwawo, pracował normalnie z tym że dymi spod wtrysku/ kolektora? dlatego szukam co jest przyczyną, myślałem też o tym że przeciągnąłem gdzieś wydechem po progu (mam progi zwalniające dość ostre żeby wyjechać z osiedla) i się rozszczelniło coś przy kolektorze, po oględzinach wygląda wszystko raczej zdrowo, ale jutro to przesmaruje uszczelniaczem ognioodpornym i poskładam. a jesteście w stanie mi powiedzieć co to może być za czujnik w tej głowicy widoczny na zdjęciach? oraz co z tym kabelkiem? widać ewidetnie że coś było grzebane przy intalacji bo mam obok kolumny kierownicy dodatkowe bezpieczniki.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: flapjck1 »

W spi nie ma konwencjonalnego aparatu zapłonowego, jest coś co go przypomina ale pełni tylko funkcje rozdzielacza
Od biedy aparat zapłonowy może robic za rozdzielacz, i tak jest u Ciebie, dlatego te kabelek od przerywacza nie jest podłączony.

Czujnik który jest w głowicy to czujnik temperatury - ktoś to przerobił
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: flapjck1 »

Aha - final drive ( FD) to przelozenie koncowe, kolko atakujace i talerz dyfra
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: flapjck1 »

Ps: wrzuc fote silnika od tylu - innocenti 1300 mialo nietypowa odme przykrecana do plyty rozrzadu a nie obudowe zintegrowana z odma jak w "angielskich" silnikach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: lilek »

Nieżle :!:
Silnik wygląda obiecująco :) , ale rzeczywiście ktoś zrobił cud przeróbkę facepalm
Ciekawe jak rozwiązana sprawa z czujnikiem prędkości obrotowej wału :?: i z kołem zamachowym :?: Skąd szczytuje wartości?
Może zmienione koło zamachowe i rozwiercona dziura w obudowie pod czujnik hala?
To wszystko trzeba by dobrze posprawdzać
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: lilek »

Z A serią i taką ilością przeróbek, jeśli nie miałeś wcześniej doświadczeń z budową silników, będzie Ci raczej ciężko żeby pracował ten silnik dobrze na wtrysku.
Na twoim miejscu, jeśli chcesz gaźnik, wywalał bym cały osprzęt do wtrysku i montował taki jaki oryginalnie w tym silniku powinien być czyli gaźnik SU, Weber czy cokolwiek tam masz :-)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: flapjck1 »

Zeby pracowal na wtrysku to wystarczy tylko boczny dekiel i kolo zamachowe przelozyc
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: lilek »

No właśnie o tym mówię, no i nie ma możliwości zamocowania elektronicznego rozdzielacza od SPI do bloku A serii, stąd ta prowizoryczna rzeźba:-)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc

Post autor: flapjck1 »

Jest, tylko trzeba wiecej pracy wlozyc
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
marko92
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2017, 18:50
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI
Lokalizacja: Dębica

Re: Pomoc

Post autor: marko92 »

pare fotek w celu dalszej weryfikacji facepalm
Załączniki
IMG_1487-min.jpg
(197.92 KiB) Pobrany 102 razy
IMG_1488-min.jpg
(178.27 KiB) Pobrany 102 razy
IMG_1490-min.jpg
(135.09 KiB) Pobrany 102 razy
marko92
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2017, 18:50
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI
Lokalizacja: Dębica

Re: Pomoc

Post autor: marko92 »

C.D
Załączniki
IMG_1491-min.jpg
(131.52 KiB) Pobrany 101 razy
IMG_1492-min.jpg
(120.12 KiB) Pobrany 101 razy
IMG_1493-min.jpg
(121.46 KiB) Pobrany 101 razy
marko92
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2017, 18:50
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI
Lokalizacja: Dębica

Re: Pomoc

Post autor: marko92 »

C.D
Załączniki
IMG_1494-min.jpg
(152.6 KiB) Pobrany 100 razy
IMG_1495-min.jpg
(133.54 KiB) Pobrany 100 razy
IMG_1496-min.jpg
(116.32 KiB) Pobrany 100 razy
ODPOWIEDZ