Regulacja tylnych kół, wózek
Moderator: flapjck1
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Regulacja tylnych kół, wózek
Hej,
zwracam się z pytaniem o tylny wózek. Mianowicie w moim Mini jest aktualnie włożony wózek, w którym wprowadzono możliwość regulacji kątów tylnych kół. Regulacja odbywa się poprzez przesuwanie wewnętrznej strony trzpienia wahacza w przód i w tył w osi auta. Otwór w wózku, który pierwotnie miał po prostu okrągły kształt przerobiono na podłużny ( obrazowo - zamiast o jest 0).
Niestety ten sposób regulacji jest niezbyt fortunny. Położenie wahacza blokowane jest za pomocą podkładki z przyspawaną śrubą (podkładka założona na trzpień wahacza), której gwint przechodzi przez część wózka. Tam, za pomocą dwóch nakrętek regulujemy wychylenie śruby. Niestety pomimo wykonania już kilkunastu patentów do regulacji (podkładka ze śrubą), za każdym razem kończy się pęknięciem śruby albo rozerwaniem spawów.
Chciałbym przywrócić pierwotny kształt otworu i zrobić tak jak jest w oryginale.
Czy możecie mi coś doradzić? Czy macie jakieś rysunki techniczne z naniesionym położeniem otworu?
Ewentualnie wymienię się na oryginalny wózek w bardzo dobrym stanie.
zwracam się z pytaniem o tylny wózek. Mianowicie w moim Mini jest aktualnie włożony wózek, w którym wprowadzono możliwość regulacji kątów tylnych kół. Regulacja odbywa się poprzez przesuwanie wewnętrznej strony trzpienia wahacza w przód i w tył w osi auta. Otwór w wózku, który pierwotnie miał po prostu okrągły kształt przerobiono na podłużny ( obrazowo - zamiast o jest 0).
Niestety ten sposób regulacji jest niezbyt fortunny. Położenie wahacza blokowane jest za pomocą podkładki z przyspawaną śrubą (podkładka założona na trzpień wahacza), której gwint przechodzi przez część wózka. Tam, za pomocą dwóch nakrętek regulujemy wychylenie śruby. Niestety pomimo wykonania już kilkunastu patentów do regulacji (podkładka ze śrubą), za każdym razem kończy się pęknięciem śruby albo rozerwaniem spawów.
Chciałbym przywrócić pierwotny kształt otworu i zrobić tak jak jest w oryginale.
Czy możecie mi coś doradzić? Czy macie jakieś rysunki techniczne z naniesionym położeniem otworu?
Ewentualnie wymienię się na oryginalny wózek w bardzo dobrym stanie.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
Musisz do regulacji luzować ośke z obu stron. Po ustawieniu podkładkę trzeba przytakowac do wózka
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
Podłącze się pod temat, bo muszę się wybrać na regulację geometrii i zastanawiam się, co tak właściwie da się ustawić w mini? Zbieżność, kąt pochylenia koła, wyprzedzenie, etc... Pytam jako laik w tym temacie.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
W serii tylko zbieżność przodu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
Flap, jasna sprawa - luzuję ośkę za każdym razem. Przez przytakowanie masz na myśli przyspawanie? Zastanawiam się też nad kwestią twardości śruby... Jaka powinna być w takim miejscu?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
Dlatego patrzac na jadace Mini z tylu ma sie wrazenie,ze jedzie bokiemflapjck1 pisze:W serii tylko zbieżność przodu
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
To faktycznie niewiele da się ustawić...
Zastanawiam się nad geometrią, bo ostatnio skapnąłem się, że przy ostrym hamowaniu ciągnie mnie w prawo, a ostatnio robiłem prawie wszystko przy hamulcach - nowe tarcze, klocki, płyn, przewody, odpowietrzenie.
Zastanawiam się nad geometrią, bo ostatnio skapnąłem się, że przy ostrym hamowaniu ciągnie mnie w prawo, a ostatnio robiłem prawie wszystko przy hamulcach - nowe tarcze, klocki, płyn, przewody, odpowietrzenie.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
Bochen pisze:Flap, jasna sprawa - luzuję ośkę za każdym razem. Przez przytakowanie masz na myśli przyspawanie? Zastanawiam się też nad kwestią twardości śruby... Jaka powinna być w takim miejscu?
przyspawanie
co do sruby, raczej nie twardosc tylko grubosc, ja doszedlem chyba do m10, a na koncu i tak spawac trzeba bo szpilka tego nie utrzyma, za duze obciazenia
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
Chris11 pisze:To faktycznie niewiele da się ustawić...
Zastanawiam się nad geometrią, bo ostatnio skapnąłem się, że przy ostrym hamowaniu ciągnie mnie w prawo, a ostatnio robiłem prawie wszystko przy hamulcach - nowe tarcze, klocki, płyn, przewody, odpowietrzenie.
zeby to wszystko co wczesniej wymieniles dalo sie regulowac potrzeba: regulowane wahacze przod, regulowane drazki reakcyjne, regulacja do geometrii na tylny wozek ( czesto nie wyrabia i trzeba dalej kombinowac - vide przypadek Bochena, to sie zdarza nawet przy nowych wozkach )
ale jak przy hamowaniu lecisz w krzaki to albo cos w hamulcach albo luz w zawieszeniu ( i od tego drugiego zacznij )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
W zawieszeniu też wszystko porobione poza górnym wahaczem.
A zbieżność na pewno jest do bani, bo były też robione końcówki drążków.
A zbieżność na pewno jest do bani, bo były też robione końcówki drążków.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Regulacja tylnych kół, wózek
Zacznij od pojechania na stację diagnostyczną i niech Ci sprawdzą siły hamowania, albo wyjdzie, że tam problem, albo, że jeden temat z głowy. Przeważnie 20zł, dobrze wydane.Chris11 pisze:W zawieszeniu też wszystko porobione poza górnym wahaczem.
A zbieżność na pewno jest do bani, bo były też robione końcówki drążków.
Przy okazji możesz od razu sprawdzić luzy, może policzą dodatkowo, a może dalej będzie 20zł.
3 opcją są opony. Miałem już przypadki, że auto po zrobieniu całego zawiasu i hamulców (na rolkach wszystko idealnie - przód ok 2kN, tył nożny przeważnie między 0,6-0,9kN, tył na ręcznym 1,0-1,5kN wartości z pamięci, także proszę się nie czepiać) dalej przy mocnym hamowaniu leciało bokiem. Tylne opony były tak gówniane (pomimo wysokiego bieżnika), że momentalnie blokowało koła i obracało auto przy mocniejszym hamowaniu.
Jeszcze jeden test też sam możesz zrobić. Hamowanie bez trzymania kierownicy, tylko tutaj oczywiście z zachowaniem dużej ilości zdrowego rozsądku - miejsce, prędkość itd. Jeśli coś jest nie tak z przednimi hamplami to mocno pociągnie kierownicę, ale w sumie rolki to bezpieczniejsza opcja.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas