Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Moderator: flapjck1
Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Witam pisze z zapytaniem i radami co zrobić by miniak odpalił. Mianowicie kręci a nie zapala, iskra na każdej świecy jest, gaźnik sprawdzony zalany olejem wstępnie ustawiony do odpalenia . Spec który przeglądał gaźnik starszy pan stwierdził że sprężynka tłoczyska jest rozciągnięta i krzywa . Lecz nie wydaje mi się żeby to miało, aż tak wielki wpływ na zapalanie i prace silnika . Dodam tyle że na plaku i na holu nie pali. Proszę o wskazówki bądź osobę która by mogła pomóc z diagnostyką i naprawą. Jestem z Krakowa .
- Załączniki
-
- 670A0F20-F1D7-4F8B-9A42-5534FCDA8994.jpeg (145.66 KiB) Przejrzano 321 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
kupiles tego surf blue ze srebrnym dachem?
jak nie pali na plaku to przyczyna nie jest w gazniku tylko w zaplonie, jesli iskre ogolnie masz to pewnie jest przestawiony aparat zaplonowy o 90/180*
jak nie pali na plaku to przyczyna nie jest w gazniku tylko w zaplonie, jesli iskre ogolnie masz to pewnie jest przestawiony aparat zaplonowy o 90/180*
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Iskra jest właśnie na każdej świecy a przewody zapłonowe na świecy jak i kopułce są dobrze podłączone .
- Załączniki
-
- A1F1F3CE-33E5-43B1-9F38-4DCA9EA7DE20.jpeg (320.38 KiB) Przejrzano 316 razy
-
- F80700C6-BEF3-45E8-90F8-6478E0A0F742.jpeg (349.22 KiB) Przejrzano 316 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
sproboj poprzekladac przewody miejscami na kopulce
masz kolejnosc 1342
teoretycznie zaczynasz w gornym prawym czopie, jesli nie gada, przesun kable WN oczko w lewo, i tak do skutku
masz kolejnosc 1342
teoretycznie zaczynasz w gornym prawym czopie, jesli nie gada, przesun kable WN oczko w lewo, i tak do skutku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
aha, widze na foto ze ktos zaznaczal przewody WN po swojemu, teoretycznie kolejnosc cylindrow liczy sie od strony rozrzadu ( czyli i chlodnicy )
palec aparatu zaplonowego kreci sie w lewo
palec aparatu zaplonowego kreci sie w lewo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Czyli próbować z tą kopułka obracać ? Dodam, że sprawdziłem w swoim drugim mini i jest identyczna kolejność podłączenia przewodów wn jak w tym o którym mowa w poście .
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
tak wiem, ale zdarzaja sie aparaty zaplonowe z nabitym odwrotnie kowadelkiem, to raz
a dwa aparat zaplonowy napedza walek zebaty ktory mozna wlozyc na wiele sposobow
na twoim miejscu nie krecilbym aparatem tylko przekladal przewody
a dwa aparat zaplonowy napedza walek zebaty ktory mozna wlozyc na wiele sposobow
na twoim miejscu nie krecilbym aparatem tylko przekladal przewody
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Ok, sprawdzę rano i dam znać .
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Przewody pozamieniane na każdą stronę , nowa kopułka i dalej nie zapala. Wszystkie bezpieczniki ok/ sprawdzone . Pozostało mi już sprawdzić kompresje silnika .
- lilek
- Super użytkownik
- Posty: 1142
- Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
- Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star - Lokalizacja: CK
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
według mnie przestawiony wałek napędowy aparatu zapłonowego, stąd zgubiony punkt zapłonu.
Trzeba wyjąć aparat i wyciągnąć wałek napędowy, a następnie ustawić martwy górny punkt na 1 cylindrze godnie ze znakami na rozrządzie, założyć prawidłowo wałek napędowy aparatu zapłonowego i aparat zapłonowy ustawiając mniej więcej kąt zapłonu.
Dla pewności można jeszcze sprawdzić czy pompa podaje paliwo do gaźnika.
Trzeba wyjąć aparat i wyciągnąć wałek napędowy, a następnie ustawić martwy górny punkt na 1 cylindrze godnie ze znakami na rozrządzie, założyć prawidłowo wałek napędowy aparatu zapłonowego i aparat zapłonowy ustawiając mniej więcej kąt zapłonu.
Dla pewności można jeszcze sprawdzić czy pompa podaje paliwo do gaźnika.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Lucas, zadzwon do mnie 500050385 jak bedziesz przy miniaku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Ale zanim zadzwonisz to się przygotuj:
Przekręć wał korbowy tak żeby znak na kole pasowym trafiał w ząbek z 0. Wyjmij aparat zapłonowy, pod nim masz napęd aparatu - on jest włożony w blok i napędzany wałkiem rozrządu. Ma w środku dziurę gwintowana - wkręć w nią najdłuższa śrubę/szpilke z gwintem 5/16 24 zwoje jaka masz, czasami ten napęd potrafi wypaść z łap i wpaść do skrzyni - ciężka sprawa wtedy
Ustawiasz ten napęd wg obrazka który wklejam.
Jeśli wszystko będzie Ok to jak włożysz aparat zapłonowy to palec będzie patrzył na godzinę 1-2. Wtedy już tylko może wymagać jakiegoś delikatnego ruszenia w te w wewte żeby zagadał
Przekręć wał korbowy tak żeby znak na kole pasowym trafiał w ząbek z 0. Wyjmij aparat zapłonowy, pod nim masz napęd aparatu - on jest włożony w blok i napędzany wałkiem rozrządu. Ma w środku dziurę gwintowana - wkręć w nią najdłuższa śrubę/szpilke z gwintem 5/16 24 zwoje jaka masz, czasami ten napęd potrafi wypaść z łap i wpaść do skrzyni - ciężka sprawa wtedy
Ustawiasz ten napęd wg obrazka który wklejam.
Jeśli wszystko będzie Ok to jak włożysz aparat zapłonowy to palec będzie patrzył na godzinę 1-2. Wtedy już tylko może wymagać jakiegoś delikatnego ruszenia w te w wewte żeby zagadał
- Załączniki
-
- IMG_5108.PNG
- (796.19 KiB) Pobrany 256 razy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Sprawdziłem kompresje na każdym z cylindrów jest po 12,5
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Dodam, że pompa paliwa podaje paliwo i słychać ją. Aparatu zapłonowego jeszcze nie wyciągałem ale skoro tak radzicie to postaram się jutro przy tym zadziałać i zadzwonię do Ciebie flapjkc, dzięki chłopaki za zainteresowanie i próby pomocy - to się ceni
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44
Ogarnales?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow