Zbieżność "po poznańsku"

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: Arti »

Ktoś się bawił w ustawianie zbieżności domowym sposobem?
Bez laserów i komputerów tylko zwykły sznurek albo kawał deski? ;)
Wiem, że pewnie precyzja będzie kowala ale chodzi mi o z grubsza poprawny nastaw.
Wiecie z Poznania jestem facepalm
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: flapjck1 »

Takie ustawienie ma sens tylko na dojazd na geometrię

Oszczędzisz na ustawianiu a zapłacisz za opony albo remont blacharski jak wydzwonisz
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: Arti »

Przekonałeś mnie :)
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: hillman »

EE... tam.... śnurek, poziomica, regulowany kątomierz , dwa worki piasku, taśma przylepna, kobyłki, marker, .... Tylko jest jeden problem. Trza wiedzieć jak robić.. Dokładność do 0.10 stopnia :-) Czyli nie polecam..........
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: Bochen »

Czy przy okazji mógłbym prosić o wklejenie nastawów dla kół 13 cali ze sportpackiem?

Czy regulowane drążki reakcyjne to standard w MPI? Mam takie i w mojej ocenie w moim samochodzie przednie koła są za bardzo przesunięte do przodu. Przez to mam problem na geometrii bo po założeniu na koła tych elementów do ustawiania geometrii nie jest możliwe skręcenie kół do punktów granicznych - zapierają się o nadkola. Czy skracając drążki dojdzie do przesunięcia koła w tył samochodu?

Jakie powinny być nastawy na tyle? Zbieżność i kąt pochylenia.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: flapjck1 »

drazki regulowane to tuning albo usuniecie konsekwencji kolizji i jakiejs tam zmiany geometrii mocowania zawieszenia


nastawy seria czy do wyscigow chcesz?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: flapjck1 »

ps: twoj geometra ma kiepskie uchwyty glowic :D


tego typu jak na obrazku powinny robic robote

https://www.werther.pl/munster5000bt.html
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: Bochen »

Najbardziej seryjną serię jaka jest poproszę ;D

Kolizji chyba nie było, w każdym razie buda po piachu na to nie wskazywała.

W Łodzi ogólnie miałem problem żeby znaleźć miejsce gdzie mają uchwyty na koła trzynastki...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: flapjck1 »

Szukaj kogoś kto ma maszynę beissbartha
Niekoniecznie najnowszy model ;)

Pochylenie koła przod -0,5 do -1 stopnia
Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 3-3,5 stopnia
Pochylenie koła tył -0,5 do 0
Przod rozbieżnie
Tył zbieznie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: flapjck1 »

Macie jeszcze artykuł od keitha dodd'a
http://minispares.com/article/Technical ... -correctly
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: flapjck1 »

Aha, seryjna seria to wszystko w pozytywie :)
Tatra look

Nie polecam :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zbieżność "po poznańsku"

Post autor: Bochen »

Dziękuję!
ODPOWIEDZ