zapłon 1300 spi
Moderator: flapjck1
-
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 cze 2019, 13:08
- Posiadane auto: Mini 1.3
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
zapłon 1300 spi
podczas wymiany przewodow kopołki palca i świec aparat zaplonu przekrecł sie delikatnie, probowalem go ustawic w podobnej pozycji jak byl ale niestety przed nie zaznaczylem pozycji aparatu nie spodziwajac sie ze sie przesunie , sprawdzając na lampie znak na kole pokazuje sie na drugim będż miedzy drugim a trzecim ząbkiem patrzac od przodu auta, nie wiem na ile to dobre ustawienie, na zimnym przy gwaltownym wcisnięci prychna i sie przydusil ale tylko taz jak sie rozgrzal jest ok
- Załączniki
-
- 20191028_185727.jpg
- (91.43 KiB) Pobrany 175 razy
- lilek
- Super użytkownik
- Posty: 1142
- Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
- Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star - Lokalizacja: CK
- Kontakt:
Re: zapłon 1300 spi
W SPI nie ustawiasz zapłonu, bo jest elektroniczny
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: zapłon 1300 spi
W silniku 1,3 SPI kąt wyprzedzenia zapłonu ustala mapa ECU na podstawie danych z czujników: koła zamachowego, podciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury. "Aparat zapłonowy" w tym przypadku jest tylko rozdzielaczem iskry. Nie ma w nim ani regulatora podciśnieniowego, ani odśrodkowego. Palec osadzony jest na sztywno na wałku połączonym z napędem od wałka rozrządu.
Krótko mówiąc obracanie rozdzielacza w lewo czy prawo nie ma wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu. Jednak ustawienie rozdzielacza ma znaczenie bo w momencie przeskoku iskry końcówka palca rozdzielacza musi być jak najbliżej "kołka" w pokrywie rozdzielacza zgodnego z połączeniem kabla wysokiego napięcia danego cylindra. W trakcie pracy silnika w różnych zakresach obrotów i obciążenia "iskra" występuje wcześniej lub później. Przyspieszenie zapłonu wzrasta wraz ze zwiększeniem obrotów silnika i wtedy "iskra" występuje gdy końcówka palca znajduje się przed "kołkiem" w pokrywie ale i tak następuje przeskok i co za tym idzie "iskra " pojawia się na świecy zapłonowej.
Rozdzielacz winien być ustawiony tak by wtedy gdy tłok pierwszego cylindra znajduje się w górnym martwym punkcie (silnik nie uruchomiony), końcówka palca rozdzielacza znajdowała się "za kołkiem" pokrywy prowadzącym do kabla wysokiego napięcia pierwszego cylindra. Przy średnich obrotach silnika zapłon będzie występował gdy końcówka palca będzie znajdować się dokładnie naprzeciw " kołka", a przy wysokich obrotach "przed kołkiem". Oczywiście należy pamiętać, że wałek rozdzielacza obraca się w lewo.
Krótko mówiąc obracanie rozdzielacza w lewo czy prawo nie ma wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu. Jednak ustawienie rozdzielacza ma znaczenie bo w momencie przeskoku iskry końcówka palca rozdzielacza musi być jak najbliżej "kołka" w pokrywie rozdzielacza zgodnego z połączeniem kabla wysokiego napięcia danego cylindra. W trakcie pracy silnika w różnych zakresach obrotów i obciążenia "iskra" występuje wcześniej lub później. Przyspieszenie zapłonu wzrasta wraz ze zwiększeniem obrotów silnika i wtedy "iskra" występuje gdy końcówka palca znajduje się przed "kołkiem" w pokrywie ale i tak następuje przeskok i co za tym idzie "iskra " pojawia się na świecy zapłonowej.
Rozdzielacz winien być ustawiony tak by wtedy gdy tłok pierwszego cylindra znajduje się w górnym martwym punkcie (silnik nie uruchomiony), końcówka palca rozdzielacza znajdowała się "za kołkiem" pokrywy prowadzącym do kabla wysokiego napięcia pierwszego cylindra. Przy średnich obrotach silnika zapłon będzie występował gdy końcówka palca będzie znajdować się dokładnie naprzeciw " kołka", a przy wysokich obrotach "przed kołkiem". Oczywiście należy pamiętać, że wałek rozdzielacza obraca się w lewo.
-
- Nowy
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 cze 2019, 13:08
- Posiadane auto: Mini 1.3
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Re: zapłon 1300 spi
dzieki za wyczerpującą odpowiedź