lilek pisze:Generalnie to albo macie więcej szczęścia niż rozumu albo duże jaja - odważna decyzja, ja raczej na taki rodzaj zakupu szczególnie w Italii bym się nie zdecydował, ale jak widać są tacy co mają szczęście
Najczęściej sa dwie opcje:
1. Kupujesz w ciemno i czekasz co Ci przyjedzie.
2. Zapinasz lawetę do auta (lub co gorsza wynajmujesz laweciarza), jedziesz na miejsce, ogladasz auto i najczęściej i tak go bierzesz, bo wycieczka na pusto w 2 strony do tanich nie należy (zwłaszcza wynajeta lawetą)
Wychodzi podobnie, z tym że przy pierwszej opcji masz emocje w oczekiwaniu, a w drugiej bonusem jest 2-3 dni w trasie (jeden mój weekendowy wyjazd po auto do Francji skończył się 3 tygodniowym klepaniem holownika i lawety w malutkiej wiosce w okolicy Clermand Ferrand...)
kierowca samochodu najpierw idze siku a potem myje ręce. Kierowca fiata najpierw myje ręce a potem idzie siku...
Warto uzupełnić, że post Darka dotyczy Innocenti opisywanego w tym temacie od początku.
Nieco myląca może być informacja, że "pierwszy raz od 1993 roku powróciło na drogi"
Chodzi prawdopodobnie o to, że do 1993 roku samochód użytkowany był na drogach we Włoszech
a od tego czasu aż do chwili obecnej najpierw długo stał tam nieużywany, następnie został sprowadzony
do Polski, zmienił po raz kolejny właściciela i teraz po kilku latach, które zajęła jego renowacja, znów jest
w stanie pełnej sprawności, umożliwiającym przejście badania technicznego i dopuszczenie do ruchu na drogach.
Temat został niepotrzebnie dodatkowo "zamulony" dziesięcioma poprzedzającymi postami,
które nie mają związku z tematem.
Etap 1
Demontaż i odbudowa tylnego zawieszenia, naprawa i konserwacja tylnej części podłogi
przed zamontowaniem zawieszenia. Zamontowanie kompletnego tylnego zawieszenia.
Wymontowanie zespołu napędowego i układu wydechowego dla umożliwienia dostępu
do napraw blacharskich podłogi i przygotowania komory silnikowej do zamontowania
zespołu napędowego (po weryfikacji jego stanu i ewentualnej naprawie)
Etap 2
Naprawy blacharskie przedniej części podłogi, progów. Zabezpieczenie antykorozyjne
naprawianych fragmentów. Przygotowanie komory silnikowej oraz jej lakierowanie.
Naprawa przedniego zawieszenia, w tym : wymontowanie wózka, czyszczenie
i zabezpieczenie antykorozyjne. Wymiana osi wahaczy górnych, poduszek zawieszenia,
sworzni kulistych wahaczy, drążków reakcyjnych, amortyzatorów i odboi gumowych.
Zamontowanie wózka.
Etap 3
Remont zespołu napędowego, testowanie i wstępne docieranie na stanowisku.
Naprawa osprzętu, w tym : regeneracja gaźnika, aparatu zapłonowego, rozrusznika,
chłodnicy, siłownika sprzęgła.
Konwersja hamulców przednich z bębnów na tarcze dla 10"
Wymiana całego obwodu hydraulicznego hamulców. Nowa pompa dwustopniowa,
wszystkie przewody sztywne i elastyczne. Nowe zaciski, tarcze, klocki.
Nowe zwrotnice kpl, łożyska, przeguby napędowe zewnętrzne.
Nowe końcówki drążków kierowniczych.
Naprawa układu wydechowego
Zamontowanie i uruchomienie w samochodzie zespołu napędowego
Naprawa mechanizmu zewnętrznego zmiany biegów
Naprawa instalacji elektrycznej i oświetlenia zewnętrznego
Opis nie zawiera oczywiście wszystkich szczegółów, bo zajęło by to zbyt dużo miejsca.
Pierwszy i trzeci etap prac wykonany był w moim garażu, natomiast etap drugi w garażu Igora
cd naprawa silnika
Elementy charakterystyczne dla A serii
3312 Rozrząd. Duże koło z dwoma rowkami w których umieszcza się
elastyczne pierścienie. Wyciszają pracę rozrządu i napinają łańcuch.
3336 Koło zamachowe i elementy sprzęgła typu Borg&Beck
3351 Koło zamachowe ze sprzęgłem