SPI - problem z odpalaniem
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SPI - problem z odpalaniem
SPI powinno mieć skrzynkę na 24 bezpieczniki. Numery bezpieczników które podałem dotyczą takiej wersji instalacji.
W sytuacji gdy instalacja była przerabiana / modyfikowana, lub jest połączona z dwu typów np. starszej dla silników gaźnikowych plus wiązka dla silnika SPI, sytuacja jest niejasna.
Podaję więc wersję uproszczoną / podstawową, zgodną z fabrycznymi schematami.
Zasilanie przewodem zielono pomarańczowym prawidłowo zaczyna się w punkcie po stacyjce, gdy zapłon jest włączony (przewód zielono biały) następnie powinien być bezpiecznik ( w starszych instalacjach 25 A) ponieważ obwód ten zasila jednocześnie:
silnik wycieraczek
pompkę spryskiwacza
dmuchawę nagrzewnicy ogrzewania wnętrza
obrotomierz
ewentualnie jeszcze radio ( przez dodatkowy liniowy bezpiecznik)
Wszystkie te odbiorniki mają ten sam kolor przewodu zasilającego dlatego może on być w pewnych punktach połączony. Ważny jest początek tego obwodu i tam powinien być bezpiecznik. Przed bezpiecznikiem obwód zasilający ma przewód koloru zielono białego.
W sytuacji gdy instalacja była przerabiana / modyfikowana, lub jest połączona z dwu typów np. starszej dla silników gaźnikowych plus wiązka dla silnika SPI, sytuacja jest niejasna.
Podaję więc wersję uproszczoną / podstawową, zgodną z fabrycznymi schematami.
Zasilanie przewodem zielono pomarańczowym prawidłowo zaczyna się w punkcie po stacyjce, gdy zapłon jest włączony (przewód zielono biały) następnie powinien być bezpiecznik ( w starszych instalacjach 25 A) ponieważ obwód ten zasila jednocześnie:
silnik wycieraczek
pompkę spryskiwacza
dmuchawę nagrzewnicy ogrzewania wnętrza
obrotomierz
ewentualnie jeszcze radio ( przez dodatkowy liniowy bezpiecznik)
Wszystkie te odbiorniki mają ten sam kolor przewodu zasilającego dlatego może on być w pewnych punktach połączony. Ważny jest początek tego obwodu i tam powinien być bezpiecznik. Przed bezpiecznikiem obwód zasilający ma przewód koloru zielono białego.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 lip 2016, 13:39
- Posiadane auto: FSO,FSM,SEAT,OPEL
- Lokalizacja: Dąbrowa Poznań
Re: SPI - problem z odpalaniem
To Minion SPI z 1994 nie znam historii konstrukcji i przebiegu modyfikacji tej wiązki elektrycznej.
Dzięki za podpowiedzi z tego co wcześniej sprawdziłem to dmuchawa wewnątrz działa bezproblemowo,czyli musi być na innym bezpieczniku i te moje wszystkie są sprawne-nie przepalone. Ale przeszukam instalację.
Dzięki za podpowiedzi z tego co wcześniej sprawdziłem to dmuchawa wewnątrz działa bezproblemowo,czyli musi być na innym bezpieczniku i te moje wszystkie są sprawne-nie przepalone. Ale przeszukam instalację.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SPI - problem z odpalaniem
Odpowiadam na pytanie na PW dotyczące kostki sondy lambda
Kostka mini - gruby błękitno czerwony + zasilanie 12v grzałka
gruby czarny - masa grzałka
cienki szary + sygnał do ECU
cienki zielony - sygnał do ECU
Kostka mini - gruby błękitno czerwony + zasilanie 12v grzałka
gruby czarny - masa grzałka
cienki szary + sygnał do ECU
cienki zielony - sygnał do ECU
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 lut 2021, 09:12
- Posiadane auto: Rover Mini '92 1,3 SPI
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SPI - problem z odpalaniem
Witam, mam problem z ładowaniem.
Sprawdziłem alternator i jest ok (wyciągnąłem i zaniosłem do fachowca). Poczytałem tu na forum i sprawdziłem napięcie na klemach przy akumulatorze na wyłączonym silniku, jest 12V i na włączonym silniku przy obrotach 2500 - ciągle jest 12V a nie jak powinno być prawie 14V.
Styki wtyczki/gniazda alteratora przeczyściłem i jest ok.
Co myślicie dalej sprawdzać? Przewód główny zasilania co jest pod samochodem?
Mini '92 1,3 SPI
Michał
Sprawdziłem alternator i jest ok (wyciągnąłem i zaniosłem do fachowca). Poczytałem tu na forum i sprawdziłem napięcie na klemach przy akumulatorze na wyłączonym silniku, jest 12V i na włączonym silniku przy obrotach 2500 - ciągle jest 12V a nie jak powinno być prawie 14V.
Styki wtyczki/gniazda alteratora przeczyściłem i jest ok.
Co myślicie dalej sprawdzać? Przewód główny zasilania co jest pod samochodem?
Mini '92 1,3 SPI
Michał
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: SPI - problem z odpalaniem
Przewod prądowy i masa miedzy silnikiem a buda do sprawdzenia, oraz masa miedzy buda a akumulatorem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SPI - problem z odpalaniem
Sprawdź naciąg paska i sam pasek.
W radzieckim samochodzie marki Łada Niva miałem taki przypadek, że na zimnym silniku ładowanie było ok a na ciepłym było na minimalnym poziomie coś koło 12V. Okazało się, że pasek był słabej jakości i pod wpływem ciepła się rozciągał przez co altek się kręcił jak chciał
W radzieckim samochodzie marki Łada Niva miałem taki przypadek, że na zimnym silniku ładowanie było ok a na ciepłym było na minimalnym poziomie coś koło 12V. Okazało się, że pasek był słabej jakości i pod wpływem ciepła się rozciągał przez co altek się kręcił jak chciał
Pozdrawiam,
Arti
Arti
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 lut 2021, 09:12
- Posiadane auto: Rover Mini '92 1,3 SPI
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SPI - problem z odpalaniem
coś niesamowitego. Jakiego pytania tu nie zadam na tym forum to w punkt dostaję receptę Szacun i dzięki! Sprawdziłem przewód prądowy, był ok ale jakieś problemy były z masą. Poprawiłem i alternator zaczął ładować ale trochę za niskim napięciem 12,9V. Ale do tego miałem lekko za luźny pasek klinowy, naciągnąłem i problem zniknął 13,5-13,7V
Super wielkie dzięki. A ja już miałem wizję bujania się po elektrykach za miliony monet
Super wielkie dzięki. A ja już miałem wizję bujania się po elektrykach za miliony monet
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 lut 2021, 09:12
- Posiadane auto: Rover Mini '92 1,3 SPI
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SPI - problem z odpalaniem
Przy okazji wymieniam świece i przewody wysokiego napięcia.
Jaka szczelina powinna być w świecach? W tych wyciągnietych mam 0,8mm - coś mi się wydaje że za duzo...
Jaka szczelina powinna być w świecach? W tych wyciągnietych mam 0,8mm - coś mi się wydaje że za duzo...
-
- Nowy
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 gru 2020, 15:21
- Posiadane auto: Mini 1275
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: SPI - problem z odpalaniem
Dla SPI 0,8mm z elektronicznym aparatem zapłonowym powinno być OK. Nawet Hynes tyle podaje. Jak by chodziło o gaźnik i jeszcze z aparatem konaktowym to lepiej ustawić mniej.