Mini Mayfair by mum666

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: markfive »

To może ja pomogę :)
Na foto wygląda to tak, jakby stary przewód miał końcówkę gwintowaną o znacznie większej średnicy. Ale to złudzenie optyczne :)

Jest to przewód C-AJJ4026BLACK i gwint jest właściwy. Problem jest gdzie indziej. Końcówka przewodu ze stożkiem dostosowana jest do gniazda jakie mają z przodu cylinderki hamulcowe układu bębnowego. W przypadku zacisków końcówka nie może mieć stożka bo po pierwsze wchodziła by zbyt głęboko ograniczając skok tłoka a po drugie po wepchnięciu tłoka do końca dopływ płynu został by zablokowany. Efekt - brak możliwości odpowietrzenia po montażu i zalaniu płynu i problem z montażem nowych ( nie wytartych jeszcze klocków).

Rozwiązanie : zmierzyć dostępną głębokość otworu po wciśnięciu do końca tłoka. Obciąć wystający poza gwintem fragment ze stożkiem "na płasko" jak w starym przewodzie, wkręcić przewód bez podkładki ( dla sprawdzenia czy wkręca się do końca / do oporu ) , podłożyć podkładkę miedzianą i wkręcić.
W razie potrzeby można oczyścić / poprawić gwint w zacisku gwintownikiem (calowym).

To nie są teoretyczne rozważania. Miałem takich przypadków już kilka, montując zaciski (zamienniki) różnych producentów
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: Gibki Staruszek »

Tak Marku ... też wiem ,że te stożkowe końcówki to nie do tych zacisków ... pewnie robia taki standard do różnych marek brytyjskich. I faktycznie przycięcie końcówki miałoby sens gdyby w zacisku pierwsze zwoje gwintu były ok , ale tu tak nie jest ... i to do tego stopnia że wkładam końcówkę prawie pod napęd i wyciągam bez kręcenia ( to mnie zmyliło ) myślałem ,że gwint końcówki jest inny bo w zacisku widać nacięcia gwintu , jednak jest zjechany. Natomiast fabryczny przewód ma dwa razy dłuższy gwint i on sięga tych niezjechanych zwojów w zacisku i można go dokręcić . Nie będę niszczył tych przewodów bo może uda sie je zwrócić czy odsprzedać.
A widzieliście przewody w oplocie bez stożkowej końcówki ? z taka płaską i takiej długości jak w seryjnym przewodzie ?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: markfive »

Jeżeli gwint w zacisku jest częściowo uszkodzony / zerwany to niestety nie da się zastosować w/g mnie również innego oryginalnego przewodu. Nie ryzykował bym opcji w której trzyma się tylko na kilku ostatnich nitkach.
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: Minis »

Zaciski te pochodzą z Innocenti Mini Cooper 76, kupiłem je chyba z 15 lat temu, przeleżały w garażu i niedawno zostały odświeżone. Dopiero Adam zwrócił uwagę na zmęczony gwint.



markfive pisze:Jeżeli gwint w zacisku jest częściowo uszkodzony / zerwany to niestety nie da się zastosować w/g mnie również innego oryginalnego przewodu. Nie ryzykował bym opcji w której trzyma się tylko na kilku ostatnich nitkach.
MJ
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: Gibki Staruszek »

Jak widać na fotce ktoś przewidział że przewód kupowany głównie do sportu itp. może być przykręcony na 3 zwojach gwintu (tyle na tej końcówce jest tak naprawdę gwintu roboczego) więc myślę , że jak tu seryjny złapie na 5-6 i będzie wklejony to nic się nie stanie ... a auto nie będzie do sportu.
Myślałem jeszcze żeby zrobić, bo pewnie się nie kupi, coś w rodzaju przejściówki która mocno osadzi się w zacisku i w którą wkręci się stożek zbrojonego przewodu. Kiedyś cos takiego miałem w Czorcie 8) . Dobry tokarz poradzi sobie z tym w kilka minut . Ale to może kiedyś ... :)
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: markfive »

Gibki Staruszek pisze:...Myślałem jeszcze żeby zrobić, bo pewnie się nie kupi, coś w rodzaju przejściówki która mocno osadzi się w zacisku i w którą wkręci się stożek zbrojonego przewodu. Kiedyś cos takiego miałem w Czorcie 8) . Dobry tokarz poradzi sobie z tym w kilka minut . Ale to może kiedyś ... :)
To jest w zasadzie jedyne sensowne rozwiązanie. Redukcja wkręcona w powiększony i nagwintowany (może być metryczny drobnozwojowy) otwór w zacisku, z wewnętrznym gwintem calowym w redukcji. Ważne żeby "kołnierz" redukcji (zazwyczaj sześciokąt pod klucz) był w tym przypadku jak najwęższy.
Miałem takie przypadki uszkodzonego gwintu na wyjściu z pompy hamulcowej. Problem powstaje zazwyczaj dlatego, że w klasyku mini występują zarówno gwinty calowe jak i metryczne oraz przejściówki z jednego rodzaju gwintu na drugi. Zależne jest to od rocznika, typu pompy, korektora, czy rynku na jaki był eksportowany. Zawsze trzeba starannie sprawdzić jaki jest gwint, czy calowy 3/8 czy metryczny M10x1. Wkręcając niewłaściwą końcówkę można uszkodzić gwint.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: Gibki Staruszek »

tak wyglada dorobiona przejściówka ...
Załączniki
a1.JPG
a1.JPG (31.6 KiB) Przejrzano 431 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: Gibki Staruszek »

A samo auto już na kołach i z silnikiem ...
Załączniki
a6.JPG
a6.JPG (67.51 KiB) Przejrzano 430 razy
a5.JPG
a5.JPG (58.26 KiB) Przejrzano 430 razy
a4.JPG
a4.JPG (62.01 KiB) Przejrzano 430 razy
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: lilek »

Fajna robota facepalm
To teraz wreszcie możesz się zabrać za moje karbony :)
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: Gibki Staruszek »

I tak na koniec z maską i klapą ... reszta w rękach Marcina :D
Załączniki
03.JPG
03.JPG (51.32 KiB) Przejrzano 367 razy
04.JPG
04.JPG (55.67 KiB) Przejrzano 367 razy
oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: oskar »

Na zdjęciach bardzo ładnie :o :o

Moze uda się go zobaczyć niedługo w ruchu :D :D
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: Minis »

oskar pisze:Na zdjęciach bardzo ładnie :o :o

Moze uda się go zobaczyć niedługo w ruchu :D :D
Cześć, jeszcze troszkę czasu upłynie :D
Załączniki
IMG-20200208-WA0042.jpg
IMG-20200208-WA0042.jpg (143.14 KiB) Przejrzano 303 razy
MJ
ODPOWIEDZ