Cześć wam.
Wiem, że temat był już poruszany i sam przejrzałem większość (o ile nie wszystkie) wątki dotyczące tematu pompy wspomagania ale chciałbym pisać swój problem i zapytać o wasze zdanie jeszcze raz - może ktoś będzie miał jakieś nowe info...
Wspomaganie u mnie raz działa raz nie.
O dziwo często zaraz po odpaleniu czy zimny czy ciepły wspomaganie działa.
Przejadę klika metrów, kilkaset metrów lub też kilka kilometrów (to nie ma znaczenia) wyłączę silnik i odpalę ponownie i wspomaganie nie działa.
Oczywiście są tez przypadki, bardzo częste, coraz częstsze, że nawet zaraz za pierwszym odpalaniem wspomaganie nie działa.
Czytałem o rozbieraniu pompy i czyszczeniu styków/elektroniki ...etc, ale niestety nie mam na to ani sił ani czasu.
Są natomiast na allegro do kupienia regenerowane pompy za 500pln (przy oddaniu swojej starej).
Są też na allegro moduły elektroniki za 280pln https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomag ... 8416363589 czyli 200pln w kieszeni.
Pytanie moje w co iść przy zakupie, lub też jak mechanik po zdjęciu pompy może stwierdzić gdzie tkwi problem, czy wystarczy kupić układ czy konieczny jest zakup całej pompy?
Jakie są wsze zdania, tudzież doświadczenia.
Z góry dzięki za info, bo już ręce bolą od kręcenia kółkiem i w końcu czas to zrobić.
Pozdr
Mini R53 - pompa wspomagania
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 sie 2019, 14:44
- Posiadane auto: Mini One
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Mini R53 - pompa wspomagania
Przerabiałem to wszystko więc może spróbuję Ci pomóc. Z tego co czytałem i na podstawie tego jak było u mnie to przyczyną jest zanieczyszczenie elektroniki, które prowadzi do zwarcia. Żeby to sprawdzić i mieć 100% pewności to trzeba wyjąć pompę, rozebrać i spojrzeć na płytkę modułu elektroniki (czyli to co pokazałeś w linku), ale jak dojdziesz do tego etapu, to masz dwa wyjścia, pierwsze - wymieniasz moduł elektroniki na nowy, drugie - czyścisz do co masz benzyną ekstrakcyjną i sprężarką, składasz, montujesz w aucie i sprawdzasz czy działa. Zmierzam do tego, że jeśli chcesz szukać dokładnej przyczyny czemu pompa nie działa to i tak musisz ją rozebrać w drobny mak bo cała elektronika jest ukryta na "dnie", a jak już masz ją rozebraną to co szkodzi iść na całość i ją wyczyścić, złożyć i sprawdzić czy pomogło . Jak nie masz czasu i siły na zabawę to brałbym zregenerowaną pompę i w dwie godziny wymienił starą na nową bez dociekania co było przyczyną awarii . Z elektroniki to jeszcze ewentualnie szczotki mogły się wytrzeć, ale w to wątpię bo w moim aucie przy przebiegu 230tys km były zużyte dopiero w połowie. Wydaje mi się że w samej pompie, jeśli nie cieknie, to nie bardzo ma się co zepsuć.
-
- Nowy
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 gru 2017, 11:35
- Posiadane auto: mini cooper S R53
- Lokalizacja: Łódź
Re: Mini R53 - pompa wspomagania
Do"Marcin" - dzięki za info. Twój manual (jeśli mnie dobrze pamięć nie myli) ze szczegółowymi zdjęciami czytałem. Bardzo fajnie wszystko opisane.
Z tego co piszesz teraz, to raczej pójdę w regenerowaną pompę.
Jeszcze raz podziękować za odp.
Z tego co piszesz teraz, to raczej pójdę w regenerowaną pompę.
Jeszcze raz podziękować za odp.