Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Irene_classic_mini
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2020, 20:36
Posiadane auto: Mini 35th aniversary | 1380cc Jonspeed race engine stage4
Lokalizacja: Śląsk

Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: Irene_classic_mini »

Witam forumowiczów!

Czy zna ktoś magika na terenie Śląska do wyregulowania gaźników bądź zdiagnozowania powodu nierównej pracy silnika?
Wrażenie jest takie jakby palił na 3 cylindry chociaż w pewnym momencie zaczął pracować równo i po krótkiej przejażdżce okazało się, że chętnie wkręca się na obroty i równie chętnie odpycha. Niestety na następny dzień znowu pracuje dziwnie, jakby przerywał. Stąd szukam mechanika, który zerknąłby i ustawił wszystko jak należy. Silnik podobno pracował świetnie i miał 500mil od zbudowania.

Pozdrawiam serdecznie!
Radek
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: hillman »

Gubi iskrę na jednym cylindrze. Nowa kopułka, palec rozdzielacza, plus przewody i świece ... Uwaga przy wymianie oznacz kolejność zapłonu. Np. pierwszy cylinder jest od strony chłodnicy, markerem piszesz na kopułce 1 , wymieniasz itd...
Sam dasz radę :) A strojenie na podwójnym gaźniku to nie ma fachowca .............
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Irene_classic_mini
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2020, 20:36
Posiadane auto: Mini 35th aniversary | 1380cc Jonspeed race engine stage4
Lokalizacja: Śląsk

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: Irene_classic_mini »

Dzięki za odpowiedź,
faktycznie po wymianie świec jedna z nich po chwili pracy była okopcona na czarno, zamówiłem nową kopułkę, palec i przewody - chociaż one wydają się nowe. Zobaczymy czy to pomoże ;)
Co do fachowca to słyszałem już opinie, że wystrojenie na podwójnym gaźniku jest bardzo trudne, bliskie niemożliwemu :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: flapjck1 »

ciekawe jak ci wszyscy biedni motocyklisci sobie radza, przeciez oni o zgrozo maja nawet 4 gazniki
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Irene_classic_mini
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2020, 20:36
Posiadane auto: Mini 35th aniversary | 1380cc Jonspeed race engine stage4
Lokalizacja: Śląsk

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: Irene_classic_mini »

To jesteś w stanie kogoś polecić? 8)
W zasadzie też o tym pomyślałem bo kiedyś miałem Hondę CBR na gaźnikach :roll:
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: hillman »

Wymień zapłon.. a zobaczysz co się dzieję. Strojenie 4 gaźników, jeden na cylinder to proste. Ale tu jest jeden na dwa ...
Prawidłowo, mierzymy ciśnienie na każdym cylindrze .. Rozbieramy gaźniki w proszek, weryfikacja.. Miernik podciśnienia plus przepływomierz i bawimy się kilka dni..........
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Irene_classic_mini
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2020, 20:36
Posiadane auto: Mini 35th aniversary | 1380cc Jonspeed race engine stage4
Lokalizacja: Śląsk

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: Irene_classic_mini »

Wczoraj zamówiłem, przewody, kopułkę i palec, wszystko przyjdzie w poniedziałek najprawdopodobniej więc dam znać. Wczoraj dla odmiany wszystko działało dobrze więc pośmigaliśmy z bananem na twarzy :D . Pojechaliśmy na przegląd ale niestety poziom spalin za duży, aż się alarm i wentylatory na stacji załączyły facepalm no i parę innych pierdół
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: se7ven »

Jakie gaźniki i kolektor masz w tym silniku?
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Irene_classic_mini
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2020, 20:36
Posiadane auto: Mini 35th aniversary | 1380cc Jonspeed race engine stage4
Lokalizacja: Śląsk

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: Irene_classic_mini »

Posłużę się specyfikacją angielską :)
The engine spec is:
1380cc Stage 4 Engine and Gearbox
A+ block bored to 73.5mm
Powermax 73.5mm pistons fitted to balanced conrods
Reground crankshaft with ACL bearings (+010 mains and big ends)
Kent 286 X drilled camshaft, duplex timing kit
Stage 4 cylinder head 37mm inlet, 30mm exhaust valves, 200lbs double valve springs
Turbo Verto clutch kit with std verto flywheel
Rebuilt gearbox with central oil pickup pipe
Compression ratio 10.3:1
twins SU’s
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: hillman »

Ale nie odpowiedziałeś ,,Jakie gaźniki i kolektor masz w tym silniku?,, Igła , sprężyna , kolektor ...........
Napisz priv do se7ven... Zadzwoń.. Przerabiał temat .. :)
Darek,
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: flapjck1 »

I powie : włóż webera albo dellorto :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: lilek »

Podał w specyfikacji anglojęzycznej że ma podwójne SU, nie podał tylko jakie czy HS 2, HS 4 czy HS 6? owszem nie podał również jakie ma igły, ale pewnie nie wie bo i skąd? przecież gaźników nie rozbierał bo nie umie jak można wywnioskować z jego posta:-)
Irene_classic_mini
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2020, 20:36
Posiadane auto: Mini 35th aniversary | 1380cc Jonspeed race engine stage4
Lokalizacja: Śląsk

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: Irene_classic_mini »

Auto mam może z 2 tygodnie i nie rozbierałem jeszcze każdej śrubki, póki co przerobiłem temat maglownicy i układu kierowniczego. Ustaliliśmy z Se7venem, że gaźniki to HS4. Reszta wymaga rozebrania i dowiedzenia się, błagam o wybaczenie, że nie jestem ekspertem Lilek.

Obrazek
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini 1380cc na podwójnym gaźniku - nierówna praca

Post autor: hillman »

Moja wiedza skończyła się na 67 roku... HS2 :( Fabrycznie są dostępne ...... 3 rodzaje igieł , trzy rodzaje tłoczka ( ten pod dzwonem ) waga inna .. 3 rodzaje sprężyny .... I jety luz ... osiowy , plus nakrętka ta w gaźniku. Wysokość .. :roll: Plus luz przepustnicy....
Wytrwałości i determinacji ..
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
ODPOWIEDZ