Kółko kompresora -17% i co dalej
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Gdynia
Kółko kompresora -17% i co dalej
Witam, posiadam MCS R53 poliftowego w którym zostało zmienione kółko kompresora. Autko ogólnie cierpi na niedobór mocy. Zamiast seryjnych 170 pokazało 159koni, po wymianie kółka zamiast 190-200 - 177KM. Więc gdzieś ucieka koło 20 koni. Cały czas szukam problemu wymieniłem na razie świece i przewody zapłonowe. Kompresja jest w porządku na poziomie 10,2. Wycieków też nie ma. Kompresor mnie zastanawia bo podobno jest w dobrym stanie, przy wymianie kółka wymieniłem pompę wody, jednak zamiast 1,1 bara pompuje 0,85 - czyli tyle ile seria. Obstawiam jeszcze zatkany katalizator, przepustnicę lub coś z układem paliwowym. W końcu dojdę do tego.
Moje pytanie jednak brzmi, co powinienem w następnej kolejności wymienić, żeby silnik miał tą pełną sprawność tak do uzyskania ok. 220KM
1- Intercooler - trzeba wymienić na wydajniejszy. Turbo Works albo FMIC zdadzą egzamin? Alta jest za droga
2- Wydech - Nie chcę zakładać Milteca, Ultera czy Supersprinta, myślałem o modzie One-Ball gdzie wyrzuca się sam tłumik, to mi wystarczy.
3- Świece - Powinno się wymienić na stopień zimniejsze czy nie, bo różne są opinie obecnie mam NGK BKR6EQUP, zimniejsze powinny być wtedy 7, czyli NGK BKR7EQUP?
4- Dolot - Dolot podobno seria wystarcza
5 - Wtryskiwacze - tutaj są największe rozbieżności, niektórzy doradzają wtryski większe typu 380-390cc, jeszcze inni zalecają 440, aż po 550 i 630cc. Co firma/osoba to inna opinia.
6 - Strojenie - to wiadomo oczywistość po zainstalowaniu wszystkich gratów
Dzięki za pomoc
Moje pytanie jednak brzmi, co powinienem w następnej kolejności wymienić, żeby silnik miał tą pełną sprawność tak do uzyskania ok. 220KM
1- Intercooler - trzeba wymienić na wydajniejszy. Turbo Works albo FMIC zdadzą egzamin? Alta jest za droga
2- Wydech - Nie chcę zakładać Milteca, Ultera czy Supersprinta, myślałem o modzie One-Ball gdzie wyrzuca się sam tłumik, to mi wystarczy.
3- Świece - Powinno się wymienić na stopień zimniejsze czy nie, bo różne są opinie obecnie mam NGK BKR6EQUP, zimniejsze powinny być wtedy 7, czyli NGK BKR7EQUP?
4- Dolot - Dolot podobno seria wystarcza
5 - Wtryskiwacze - tutaj są największe rozbieżności, niektórzy doradzają wtryski większe typu 380-390cc, jeszcze inni zalecają 440, aż po 550 i 630cc. Co firma/osoba to inna opinia.
6 - Strojenie - to wiadomo oczywistość po zainstalowaniu wszystkich gratów
Dzięki za pomoc
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
jesli masz za male cisnienie doladowania to musisz sie zajac kompresorem, prawdopodobnie jest juz zuzyty na rotorach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
Ciśnienie powinno się podnieść po samej zmianie kółka bez programu? W takim wypadku regeneracja kompresora?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
raczej wymiana, nie bardzo widze regeneracje rotorow
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
Nowych nie produkują, a nie wiem czy używany nie będzie miał tej samej przypadłości... A co z pozostałymi elementami, wtryski, świece itp?
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 mar 2021, 23:00
- Posiadane auto: R53
- Lokalizacja: WRO
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
2- Wydech - ...może kat?
gdzie kupiłeś kółko?
gdzie kupiłeś kółko?
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
Może być zatkany kat, jak będę robił mod wydechu będę to sprawdzał dolot i wydech czy nic nie zatkane. Kółko robiłem w Świecie Mini
-
- Swój Człowiek
- Posty: 245
- Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kolumna
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
Rotory możesz oddać do teflonowania https://www.nelvi.pl/
Za ubytek ciśnienia może odpowiadać też zawór bypass 11617568423 (jakby co mam dobry używany tanio)
Świece stosowałem BKR7EIX-11, ponieważ BKR7EQUP dwukrotnie trafiłem wadliwe - wypadał zapłon...
Za ubytek ciśnienia może odpowiadać też zawór bypass 11617568423 (jakby co mam dobry używany tanio)
Świece stosowałem BKR7EIX-11, ponieważ BKR7EQUP dwukrotnie trafiłem wadliwe - wypadał zapłon...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
regenerowales? albo znasz kogos kto to zrobil?beamish pisze:Rotory możesz oddać do teflonowania https://www.nelvi.pl/
Za ubytek ciśnienia może odpowiadać też zawór bypass 11617568423 (jakby co mam dobry używany tanio)
Świece stosowałem BKR7EIX-11, ponieważ BKR7EQUP dwukrotnie trafiłem wadliwe - wypadał zapłon...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 maja 2021, 12:52
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
A czy przypadkiem poliftowa wersja nie miała teflonowanych rotorów? To chyba była jedna zmian względem przedlifta.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 245
- Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kolumna
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
Tak, fotka przed i po (Eaton M112).
- Załączniki
-
- rotory.jpg
- (89.95 KiB) Pobrany 249 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
ladnie
ile taka przyjemnosc kosztuje?
albo kosztowala?
ile taka przyjemnosc kosztuje?
albo kosztowala?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 245
- Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kolumna
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
W zeszłym roku 375 brutto z przesyłką. M45 powinien wyjść nieco taniej.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kółko kompresora -17% i co dalej
uuuu mega tanio
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow