MINI olej

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Lotnik
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 25 sie 2017, 16:03
Posiadane auto: R53 FL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MINI olej

Post autor: Lotnik »

Będzie robiony duży serwis. Mam wyciek, niezdiagnozowany jeszcze.
Awatar użytkownika
grzes-beton
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 08 kwie 2021, 19:32
Posiadane auto: Mini One R50 1,6 benz MTF 2003
Lokalizacja: Leszno

Re: MINI olej

Post autor: grzes-beton »

Lotnik pisze:Cześć. Czy https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-c3-5w40/ będzie lepszy od https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w40? Motula muszę regularnie uzupełniać.
Witam,
Oba oleje są do aut z DPF, którego Ty nie masz. Przepłacasz niepotrzebnie i masz zawężony wybór.
Kup ACEA A3, BMW LL-01 (nie ACEA C3, BMW LL-04) 5W40, API SN.
Jeśli chodzi o Twoje pytanie, Millers moim skromnym zdaniem jest znacznie lepszy (Motul stał się podróbką samego siebie). Millers w tych lepkościach przoduje w rankingach.
Ja jeżdżę na Shell Hellix Ultra 5W-40 BMW LL-01, API SN+. To ostatnie to oznacza, że olej przeszedł test zabezpieczenia przed skutkami LSPI i Tobie jest tym bardziej dedykowany, bo chyba masz turbo przecież.
A wycieki, to już nie jest na dłuższą metę sprawa doboru oleju ;)
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: MINI olej

Post autor: beamish »

AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL SAPS - mogę polecić z czystym sumieniem
Awatar użytkownika
grzes-beton
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 08 kwie 2021, 19:32
Posiadane auto: Mini One R50 1,6 benz MTF 2003
Lokalizacja: Leszno

Re: MINI olej

Post autor: grzes-beton »

edit: z tym, że jeśli masz jeszcze 1-generację to masz pośredni wtrysk, SN+ nie jest potrzebne.
Awatar użytkownika
grzes-beton
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 08 kwie 2021, 19:32
Posiadane auto: Mini One R50 1,6 benz MTF 2003
Lokalizacja: Leszno

Re: MINI olej

Post autor: grzes-beton »

beamish pisze:AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL SAPS - mogę polecić z czystym sumieniem
Jest OK, tylko drogi jak cholera. Sumienie może jednak nie dać spokoju :)
Ale specyfikacja odpowiednia.
Awatar użytkownika
Lotnik
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 25 sie 2017, 16:03
Posiadane auto: R53 FL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MINI olej

Post autor: Lotnik »

grzes-beton pisze:edit: z tym, że jeśli masz jeszcze 1-generację to masz pośredni wtrysk, SN+ nie jest potrzebne.
Pierwsza generacja po lifcie.

Bez C3 jest np. Millers EE Performance https://allegro.pl/oferta/millers-oils- ... 0684584386
Jest jeszcze droższy.

Nie potrafię znaleźć innego oleju tego typu z oferty Millers. Takiego wiecie jakości premium. Liqui Molly?
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: MINI olej

Post autor: beamish »

Drogi to jest remont silnika W11B16A ;)
Awatar użytkownika
Lotnik
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 25 sie 2017, 16:03
Posiadane auto: R53 FL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MINI olej

Post autor: Lotnik »

:D Zdecydowanie. Wezmę tego Millersa EE.
Awatar użytkownika
grzes-beton
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 08 kwie 2021, 19:32
Posiadane auto: Mini One R50 1,6 benz MTF 2003
Lokalizacja: Leszno

Re: MINI olej

Post autor: grzes-beton »

Lotnik pisze::D Zdecydowanie. Wezmę tego Millersa EE.
Bardzo dobry wybór.
Lotnik pisze: Millers EE Performance Jest jeszcze droższy.
są w podobnych cenach, bo zwróć uwagę, że cena Amsoil jest za 3,784L
beamish pisze:Drogi to jest remont silnika W11B16A
miałem na myśli, że drogi wśród olejów, a nie że remont taniej wyjdzie :D
Awatar użytkownika
grzes-beton
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 08 kwie 2021, 19:32
Posiadane auto: Mini One R50 1,6 benz MTF 2003
Lokalizacja: Leszno

Re: MINI olej

Post autor: grzes-beton »

Lotnik pisze:Bez C3 jest np. Millers EE Performance https://allegro.pl/oferta/millers-oils- ... 0684584386
Tylko na allegro upewnij się co ostatecznie sprzedaje, bo zdjęcie jest prawidłowe nr 8208, ale w opisie już ma 7806, a to już jest ACEA C3, LL-04.
Awatar użytkownika
Lotnik
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 25 sie 2017, 16:03
Posiadane auto: R53 FL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MINI olej

Post autor: Lotnik »

Grzegorz, to ten olej, na drugiej aukcji ma wersję C3. Dziękuję za zainteresowanie. To rzadkość na tym forum.
Awatar użytkownika
grzes-beton
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 08 kwie 2021, 19:32
Posiadane auto: Mini One R50 1,6 benz MTF 2003
Lokalizacja: Leszno

Re: MINI olej

Post autor: grzes-beton »

Lotnik pisze:Dziękuję za zainteresowanie. To rzadkość na tym forum.
Nie ma sprawy, ze skrzynią jest trudniejszy temat, ale też służę pomocą.
Rzadkość - sam widze, że kiedy bym nie wszedł, to online jestem tylko ja, nikt więcej facepalm
Awatar użytkownika
Lotnik
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 25 sie 2017, 16:03
Posiadane auto: R53 FL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MINI olej

Post autor: Lotnik »

Do skrzyni wybór jest prosty: Millers Oils TRX Synth 75W80 GL5 1L.

Chyba przed wymianą oleju z Motul na Millers zrobię płukankę Millers Oils Engine Flush. Warto po tym wlac jakiś tani olej (np. Lotos Synthetic PLUS 5w40 Thermal Control lub Shell Helix HX8 5W-40) z kolejną porcją płukanki lub bez aby sobie pochodził z godzinę przed wymianą na docelowy?
Antek
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 24 paź 2014, 12:56
Posiadane auto: Mini 1.3 Spi 1995r, MINI R53 S 2005r
Lokalizacja: Olkusz

Re: MINI olej

Post autor: Antek »

Lotnik pisze:Chyba przed wymianą oleju z Motul na Millers zrobię płukankę Millers Oils Engine Flush. Warto po tym wlac jakiś tani olej (np. Lotos Synthetic PLUS 5w40 Thermal Control lub Shell Helix HX8 5W-40) z kolejną porcją płukanki lub bez aby sobie pochodził z godzinę przed wymianą na docelowy?
Warto wlać tańszy jeśli nie wiesz w jakim stanie „ czystości „ masz silnik i zrobić kilka lub kilkaset km.
Osobiście kilkukrotnie zaobserwowałem ze świeży olej po płukaniu ma tendencje do zbierania większej ilości zanieczyszczeń.
Przykładowo Mini r56 1.4 przelot 230 tys. Według książki do 100 tys wymieniany co 30 tys na Castrol, od 100 w zwyż co 15 tys na Shell. Olej przed wymiana czysty, silnik w środku z żółtym nalotem. Po płukaniu i zalaniu świeżego oleju po 1000 km olej czarny jak w dieslu.

Ps. Płukanka wykonana przy użyciu 0,5l nafty z Jasła :mrgreen:
Awatar użytkownika
Lotnik
Nowy
Nowy
Posty: 65
Rejestracja: 25 sie 2017, 16:03
Posiadane auto: R53 FL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MINI olej

Post autor: Lotnik »

Nigdy nie robiłem płukanki dlatego nie wiem jak się za to zabrać aby pozbyć się porzadnie szlamu z silnika. Po wymianie oleju na nowy jak po dwóch tygodniach sprawdzam poziom na bagnecie to olej jest już ciemny. Także trzeba coś z tym zrobić.

Wleję Millers Engine Flush do starego Motula, 20 minut pracy, po czym niech kilka godzin kapie. Wymiana filtra, zaleje Millers Oils Trident Professional 5w40 bo to tak jak docelowy full saps. Niech pochodzi godzinę, mechanik podjedzie sobie nim do hurtowni albo do kochanki. Dokładne spuszczenie, wymiana filtra i zalanie Millersem EE Performance 5w40. Powinno pomóc z tym szlamem.

Ewentualnie zamiast Millers Oils Trident Professional 5w40 zalanie i odpalenie na 3 minuty Millers IT Flushing Oil https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-olej ... 4081543756 ? A potem docelowy.
ODPOWIEDZ