Napięcie prądu na pompę paliwa?

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

tomazik
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2021, 09:34
Posiadane auto: Clubman
Lokalizacja: Wola Rzędzińska

Napięcie prądu na pompę paliwa?

Post autor: tomazik »

Witam, nie mogę się uporać z awarią mini. Teraz nie idzie paliwo do wtryskiwaczy ale co ciekawe sprawdziłem i na pompę paliwa która jest pod kanapą z tyłu, przy umieszczeniu kluczyka w stacyjce idzie - 0,2 V. Kiedy kręci rozrusznik też 0,2V. Sprawdziłem przekaźniki i są ok. Czy takie napięcie winno iść na pompę??? Załączam też info z komputera z błędami.
Załączniki
mini.pdf
Błędy MINI
(254.49 KiB) Pobrany 21 razy
Kreinto
Nowy
Nowy
Posty: 74
Rejestracja: 01 maja 2021, 22:05
Posiadane auto: Countryman R60
Lokalizacja: Białystok

Re: Napięcie prądu na pompę paliwa?

Post autor: Kreinto »

Pompa paliwa w zbiorniku powinna włączyć się po przekręceniu kluczyka i zadziałaniu immobilizera. Jeśli nie dochodzi zasilanie do pompy to albo jest przerwa w obwodzie jej zasilania albo immobilizer nie załapuje kluczyka. Musisz sprawdzić napięcie na wyjściu z komputera. To wyjaśni czy jest przerwa w obwodzie czy komputer nie włącza pompy.
Z tym, że uwaga, pompa włącza się tylko na kilka sekund aż paliwo osiągnie wymagane ciśnienie. Jeśli nie uruchomisz silnika pompa po chwili się wyłączy bo osiągnie wymagane ciśnienie w układzie zasilania. Chyba, że czujnik ciśnienia jest uszkodzony i cały czas podaje sygnał o wysokim ciśnieniu do komputera? Wtedy pompa w ogóle się nie włączy bo komputer nie podda na nią napięcia.
Nie wiem jaki jest stan przy przerwie w obwodzie czujnika? Jeśli wysoki i komputer myśli, że jest wysokie ciśnienie, to nie uruchomi pompy. To też może być przyczyną problemu ale jak wspomniałem nie wiem jakie są stany przy jakim poziomie ciśnienia, więc w tym zakresie mogę się mylić.
tomazik
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2021, 09:34
Posiadane auto: Clubman
Lokalizacja: Wola Rzędzińska

Re: Napięcie prądu na pompę paliwa?

Post autor: tomazik »

Serdecznie dziękuję za wskazówki. Myślę, że to nie jest immobilizer ponieważ na drugim kluczyku mam ten sam objaw. Proszę o info jak sprawdzić napięcie na wyjściu z komputera - rozumiem że chodzi o pompę. Zamówiłem nowy regulator ciśnienia paliwa bo ten co mam mega buczał jakby zwarcie miał. Nie mam już pojęcia za co się zabrać bo dziś wiem że bez pracy popy paliwa przez te kluczowe pierwsze 2 sekundy po włożeniu kluczyka nic nie będzie. Idąc dalej skoro nie ma napięcia na pompę, nie ma paliwa na wtryskiwaczach i nie zapali. Można też założyć że to immobilizer tyle że jak to wykluczyć skoro na drugim kluczyku jest to samo.
Kreinto
Nowy
Nowy
Posty: 74
Rejestracja: 01 maja 2021, 22:05
Posiadane auto: Countryman R60
Lokalizacja: Białystok

Re: Napięcie prądu na pompę paliwa?

Post autor: Kreinto »

Jeśli chodzi o immobilizer to ja nie mając specjalistycznego sprzętu zrobiłem to tak. Najpierw przygotowałem cewkę, nawijając kilkadziesiąt zwojów drutu nawojowego na szpulkę kilka cm. średnicy. Podłączyłem pod oscyloskop i przykładając cewkę do stacyjki obejrzałem przebiegi wymiany danych między kluczykiem a immobilizerem w aucie działającym i niedziałającym. Z prawidłowym i z nieprawidłowym kluczykiem. Dzięki temu poznałam sekwencję prawidłowej i nieprawidłowej sekwencji i potwierdziłem, że w moim aucie sekwencja jest prawidłowa. Taka sama jak w działającym aucie zarówno z prawidłowym jak i nieprawidłowym kluczykiem. Wymiana danych następuje w momencie dotknięcia kluczykiem do stacyjki.
Jeśli chodzi o sprawdzenia napięcia na wyjściu z komputera to trzeba sprawdzić na schemacie, na którym złączu i nas których pinach jest wyjście zasilania pompy i tam mierzyć.
Tak samo z czujnikiem ciśnienia paliwa. Trzeba sprawdzić w sprawnym aucie, słuchając pompy, jakie napięcia pojawiają się na wejściu do komputera i w którym momencie?
To proste metody, nie wymagające specjalistycznego sprzętu. Sprawdzisz interfacey fizyczne najniższego poziomu i jest to bardzo skuteczne.
U mnie przyczyną nie działania pompy była słaba masa od jednego wyjścia masowego z komputera. Mechanik podczas innych prac nie dokręcił jednej nakrętki i kiedy robiło się zimniej, metal się kurczył, styk się słabł i komputer przystawał sterować pompą. Gdy robiło się ciepło, metal puchł i wszystko wracało do normy.
tomazik
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2021, 09:34
Posiadane auto: Clubman
Lokalizacja: Wola Rzędzińska

Re: Napięcie prądu na pompę paliwa?

Post autor: tomazik »

Ostatecznie samochód trafił do mechanika - niech walczy. Ciekawe co to może być. Jak się okaże - napisze :)
tomazik
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2021, 09:34
Posiadane auto: Clubman
Lokalizacja: Wola Rzędzińska

Re: Napięcie prądu na pompę paliwa?

Post autor: tomazik »

Elektromechanik uruchomił pojazd. Rzekomo padła synchronizacja EWS czyli coś z immobilizer. Ciekawe czy nie wróci problem i czy to jedyny powód. Póki co jutro odbieram auto i się okaże.
ODPOWIEDZ