Falujące obroty i ciężki rozruch silnika N14

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Pulaw
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2021, 22:08
Posiadane auto: Mini Cooper S R56 1.6 Turbo 175 Koni
Lokalizacja: Zduńska Wola

Falujące obroty i ciężki rozruch silnika N14

Post autor: Pulaw »

Witam, jakoś 2/3 tygodnie temu kupiłem Mini Coopera S r56 z silnikiem n14 1.6Turbo. Dosłownie może na 3 dzień od zakupu zaczął odczuwalnie falować na jałowych i ciężko odpala na zimnym oraz na rozgrzanym. Ktoś może spotkał się z takimi objawami co to może być? Mój strzał idzie ku zaworom dolotowym, byłem w jakieś firmie zobaczyć czy to nie pompa paliwa ale niestety powiedzieli tylko że ma problem z mieszanką, i napewno jest to jakaś usterka mechaniczna :( .
Pozdrawiam
Kreinto
Nowy
Nowy
Posty: 74
Rejestracja: 01 maja 2021, 22:05
Posiadane auto: Countryman R60
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące obroty i ciężki rozruch silnika N14

Post autor: Kreinto »

Wątpliwe aby tak przez trzy dni zawory zawaliło nagarem, że nagle jest problem. To może być układ zasilania ale raczej nie nagar w dolocie.
Awatar użytkownika
Pulaw
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2021, 22:08
Posiadane auto: Mini Cooper S R56 1.6 Turbo 175 Koni
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Falujące obroty i ciężki rozruch silnika N14

Post autor: Pulaw »

Może nie tak odrazu na 3 dzień ale z dnia na dzień gorzej było i po tym 3 dniu się tak ustabilizowało na takim falowaniu 650-800 rpm
Kreinto
Nowy
Nowy
Posty: 74
Rejestracja: 01 maja 2021, 22:05
Posiadane auto: Countryman R60
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące obroty i ciężki rozruch silnika N14

Post autor: Kreinto »

To nadal nie wskazuje na nagar. On narasta miesiącami i w trzy dni nie ma opcji żeby się pogorszyło z tego powodu.
Być może ma znaczenie ale nie sądzę aby był główną przyczyną.
Błędów żadnych nie ma? Wypadających zapłonów brak? Ciśnienie paliwa na pompie wysokiego ciśnienia w normie? Można odczytać przez OBD.
Awatar użytkownika
Pulaw
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2021, 22:08
Posiadane auto: Mini Cooper S R56 1.6 Turbo 175 Koni
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Falujące obroty i ciężki rozruch silnika N14

Post autor: Pulaw »

Z tego co tak szybko patrzyłem to ciśnienie 4.655 w najniższym punkcie miało a tak przeważnie to 4.9-5.1 na jałowych oczywiście, błędów żadnych nie sadzi raz na takiej krótkiej trasie (20km) dostałem błąd coś z adaptacją dodatkowej dawki paliwa, usunąłem i na razie nadal go nie ma.
Kreinto
Nowy
Nowy
Posty: 74
Rejestracja: 01 maja 2021, 22:05
Posiadane auto: Countryman R60
Lokalizacja: Białystok

Re: Falujące obroty i ciężki rozruch silnika N14

Post autor: Kreinto »

Niechciałbym wprowadzać w błąd bo już pamięć szwankuje ale u mnie ostatnio kiedy sprawdzałem było ciśnienie chyba 6 z dopiskiem, że niskie.
ODPOWIEDZ