Witam,
Walczę z Mini cooperem R56 n12b16a po wymienię silnika
Silnik pochodzi z Anglika 50kkm rozrząd wydaje sie napiety jak nowy.
Wymieniłem już:
Świece
Wtryskiwacze
Cewki
Sterownik
Ze starego silnika spróbowałem wymienić
nastawnik valvetronica
Vanosy
Czujniki z pokrywy zawodowej
I sterownik valvetronica jeśli to tak się nazywa
Ale to nic nie dało na tym osprzęcie i na tam tym jest tak samo.A co dokładnie sie dzieje
Na zimnym silnik chodzi jak nowy bez zarzutu na każdym cylindrze 12bar. Po nagrzaniu do około 97 stopni pierwszy cylinder traci zapłon ale iskra jest, po wyjęciu świecy okazuje się ze jest cała w benzynie. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu nastawnika valvetronica silnik wraca do żywych ale tylko przez kilka odpaleń potem znów pojawia się wypadanie zapłonu. Po nagrzaniu ciśnienie na każdym cylindrze ma 12bar. Dodam że kata nie ma i puszcza niebieska chmurkę gdy stoi. Adaptacje vanosów nastawnika i przepustnicy nic nie dają. Z błędów brak, czasami sie pojawia tylko wypadanie na pierwszym p03001