wskaźnik ciśnienia oleju
Moderator: flapjck1
wskaźnik ciśnienia oleju
Witam
Planuje podłączyc wskaźnik ciśnienia oleju i zastanawiam się gdzie umieścić czujnik ciśnienia, czy jest jakies standartowe miejsce montażu. I mam jeszcz jedno pytanko w którym miejscu przy silniku 998 mini posiada zamontowany czujnik ciśnienia oleju (standardowy) ??
Planuje podłączyc wskaźnik ciśnienia oleju i zastanawiam się gdzie umieścić czujnik ciśnienia, czy jest jakies standartowe miejsce montażu. I mam jeszcz jedno pytanko w którym miejscu przy silniku 998 mini posiada zamontowany czujnik ciśnienia oleju (standardowy) ??
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
W standardzie jest za wysokości aparatu zapłonowego, po lewej bodajże stronie.
Zawodowy Szyderca
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
wskaźnik rozumiem, że mechaniczny z rurką doprowadzającą olej do zegra, jeśli tak to wykręczasz czujnik z bloku i wkręcasz w stecjalną przejściówkę która pozwala na podłączenie jednocześnie zegara i czujnika właśnie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
Sadam - kupiłem zestaw dod.wskaźników i był tam przy wskaźniku ciśnienia oleju czujnik który posiada dwa wyjścia elektryczne, jedno do dod wskaźnika a drugie chyba z tego co pamiętam to jest masa.
szukałem czujnika przy aparacie i nie mogłem znaleźć, czy moglibyście wrzucić fotkę silnika z zaznaczonym miejscem gdzie dokładnie powinien sie on znajdować. Za szybkie info z góry dzięki.
Obawiam sie że moge go nie posiadać chyba że sie mylę, ale w momencie przekręcenia zapłonu nie posiadam żadnej świecącej sie kontrolki na zegarach (dwa w standardzie bez obrotomierza)
za szybką odpowiedz z góry dzięki
szukałem czujnika przy aparacie i nie mogłem znaleźć, czy moglibyście wrzucić fotkę silnika z zaznaczonym miejscem gdzie dokładnie powinien sie on znajdować. Za szybkie info z góry dzięki.
Obawiam sie że moge go nie posiadać chyba że sie mylę, ale w momencie przekręcenia zapłonu nie posiadam żadnej świecącej sie kontrolki na zegarach (dwa w standardzie bez obrotomierza)
za szybką odpowiedz z góry dzięki
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
jeśli przy wskaźniku na pewno jest czujnik to jeden kabelek faktycznie musi iść do masy a drugi powinien iść do kontrolki ciśnienia, a właściwie od kontrolki do czujnika bo w takim kierunku płynie prąd na tym obwodzie
przy normalny podłączeniu na czujniku w bloku jest tylko jeden konektor, masa jest łapana przez blok, zamieszczam zdjęć gdzie szukać, wyraźne nie jest ale czujnik jest łatwo widoczny, a jeśli go nie masz to na pewno została po nim spora dziura w bloku z której będzie bryzgał olej
chyba, że w to miejsce masz już podłączony przewód do zegara
tylko mnie to zastanawia co to za zegar, że masz przy nim czujnik od razu?
przy normalny podłączeniu na czujniku w bloku jest tylko jeden konektor, masa jest łapana przez blok, zamieszczam zdjęć gdzie szukać, wyraźne nie jest ale czujnik jest łatwo widoczny, a jeśli go nie masz to na pewno została po nim spora dziura w bloku z której będzie bryzgał olej
chyba, że w to miejsce masz już podłączony przewód do zegara
tylko mnie to zastanawia co to za zegar, że masz przy nim czujnik od razu?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
sadam źle sie zrozumielismy , zegar jest bez czujnika a czujnik jest oddzielnie.
Oglądałem wczoraj blok silnika i zauważyłem dwa miejsca ewentualnie gdzie mógłby sie znajdować czujnik (patrząc na silnik po lewej stronie za aparatem zapłonowym)
Jedno jest zaślepione rurką z gwintem której koniec był zagnieciony a pod nia jest jeszcze jedna większa śruba. Oglądałem instryukcję napraw i znalazłem tam opis właśnie tych dwóch "nakrętek" ale z anglikiem u mnie średnio także mało ztrozumiałem. Gdzie mam szukać przewodu (jaki jest jego kolor) od kontroliki ciśnienia w std zegarach bo po przekręceniu kluczyka sie zapala i po odpaleniu gaśnie czyli pod coś musi być podłaczona.
auważyłem że nie pali mi sie wcale kontrolka ładowania akumulatora, znalazłem przewód który do niej idzie i moje pytanie pod co prawidłowo powinna byc ona podłączona???
Oglądałem wczoraj blok silnika i zauważyłem dwa miejsca ewentualnie gdzie mógłby sie znajdować czujnik (patrząc na silnik po lewej stronie za aparatem zapłonowym)
Jedno jest zaślepione rurką z gwintem której koniec był zagnieciony a pod nia jest jeszcze jedna większa śruba. Oglądałem instryukcję napraw i znalazłem tam opis właśnie tych dwóch "nakrętek" ale z anglikiem u mnie średnio także mało ztrozumiałem. Gdzie mam szukać przewodu (jaki jest jego kolor) od kontroliki ciśnienia w std zegarach bo po przekręceniu kluczyka sie zapala i po odpaleniu gaśnie czyli pod coś musi być podłaczona.
auważyłem że nie pali mi sie wcale kontrolka ładowania akumulatora, znalazłem przewód który do niej idzie i moje pytanie pod co prawidłowo powinna byc ona podłączona???
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
Przewody do kontrolki czerwonej powinny iść od czujnika ciśnienia oleju.
Jakby co to Flap mnie poprawi
Jakby co to Flap mnie poprawi
Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
no właśnie to wiem tylko nie potrafie go zlokalizować w silniku 998ccm
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
no wiec po kolei tak mi się właśnie coś wydawało nie tak z tym czujnikiem
duża śruba którą znalazłeś to miejsce pod który chowa sie sprężynka odpowiedzialna za zamknięcie(?) obiegu oleju przy zbyt dużym ciśnieniu, tak to chyba jakoś w Haynesie pisało
rozumiem, że to coś z gwintem i zagniecioną rurką jest powyżej tej dużej śruby, jeśli tak to tam powinien być wkręcony czujnik, taki o:
http://www.minicentrum.pl/index.php?pro ... rod_id=451
przy czym jeśli chcesz montować wskaźnik z rurką to musisz mieć przejściówkę która pozwala jednocześnie podłączyć czujnik i rurkę, tak zwany t-piece:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=37438
kolor kabla dochodzącego do kontrolki ciśnienia powinien być biało-brązowy i wbrew pozorom nie podświetla czerwonej kontrolki tylko właśnie pomarańczową
dlaczego w mini w tych rocznikach jest tak a nie inaczej to tego już nie wiem
czyli czerwony ładowanie (kabelek który idzie do kontrolki jest w całej wiązce wpinanej w alternator), pomarańczowy ciśnienie
aha i czujnik ciśnienia w każdym silniku jest w tym samym miejscu zdaje się, chyba że gdzieś tam przenosili, ale raczej wątpie
jakby ci to poprawiać
duża śruba którą znalazłeś to miejsce pod który chowa sie sprężynka odpowiedzialna za zamknięcie(?) obiegu oleju przy zbyt dużym ciśnieniu, tak to chyba jakoś w Haynesie pisało
rozumiem, że to coś z gwintem i zagniecioną rurką jest powyżej tej dużej śruby, jeśli tak to tam powinien być wkręcony czujnik, taki o:
http://www.minicentrum.pl/index.php?pro ... rod_id=451
przy czym jeśli chcesz montować wskaźnik z rurką to musisz mieć przejściówkę która pozwala jednocześnie podłączyć czujnik i rurkę, tak zwany t-piece:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=37438
kolor kabla dochodzącego do kontrolki ciśnienia powinien być biało-brązowy i wbrew pozorom nie podświetla czerwonej kontrolki tylko właśnie pomarańczową
dlaczego w mini w tych rocznikach jest tak a nie inaczej to tego już nie wiem
czyli czerwony ładowanie (kabelek który idzie do kontrolki jest w całej wiązce wpinanej w alternator), pomarańczowy ciśnienie
aha i czujnik ciśnienia w każdym silniku jest w tym samym miejscu zdaje się, chyba że gdzieś tam przenosili, ale raczej wątpie
jakby ci to poprawiać
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
FAKT pomarańczowej, bo czerwona to ładowanie
Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
ale w Racerku juz mam dwie czerwone (rocznik 96'), także to też nie reguła, natomiast w 998ccm powinno byc tak jak wyżej pisze
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: wskaźnik ciśnienia oleju
dzięki Sadam za wyczerpującą odp. jak równiez pozostałym osobom.
Musze jeszcze powalczyć z tymi wycieraczkami i włącznikiem świateł
pozdr
[ Dodano: Sro 10 Paź, 2007 ]
temat cisnienia oleju powrócił, a mianowicie po podłączeniu czujnika zegar dod wskazuje cały czas ciśnienie na max czyli powyżej 7 a jesli podłaczę ten czujnik pod wskaźnik z oryginalnych zegarów czyt.kontrolkę pomarańczową to po odpaleniu silnika przygasa ale nie do konca . pali sie ciemniej niż po włąćzeniu tylko zapłonu. Nie wiem co może byc tego przyczyna , prosze o wskazówkę.
Musze jeszcze powalczyć z tymi wycieraczkami i włącznikiem świateł
pozdr
[ Dodano: Sro 10 Paź, 2007 ]
temat cisnienia oleju powrócił, a mianowicie po podłączeniu czujnika zegar dod wskazuje cały czas ciśnienie na max czyli powyżej 7 a jesli podłaczę ten czujnik pod wskaźnik z oryginalnych zegarów czyt.kontrolkę pomarańczową to po odpaleniu silnika przygasa ale nie do konca . pali sie ciemniej niż po włąćzeniu tylko zapłonu. Nie wiem co może byc tego przyczyna , prosze o wskazówkę.