Silnik A/A+ ??

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: rogal »

korbowodów metrycznymi nie ruszysz
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: flapjck1 »

trzeba miec 12tke 12nastokatna :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: rogal »

ja tam mam 1/2 cala 12 katną :mrgreen: pasuje jak z fabryki. Klucze calowe to dobra inwestycja w Mini ;)
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: Saint »

E tam Rogal, dobra żabka daje rade :razz:
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: Sadam »

dlatego pytałem czy rozkręcic czy odkręcić :D ja tam pamiętam, że na etapie odkręcania skrzyni od bloku wprawdzie obyło się bez calowych, ale nie było łatwo i przyjemnie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: monsterk »

flapjck1 pisze:trzeba miec 12tke 12nastokatna :P

w 1300 to 13 12kątną
benedykt

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: benedykt »

Panowie, (i Panie?).

Jak to cholerstwo odkręcić.?
pozostało mi odłączyć od silnika koła-półośki?
i od skrzyni biegów te pręty (znowu nie wiem jak to się nazywa)
od lewarka.

Zdjęcia załączam.

proszę o pomoc bo mech. nie jestem, robie to dla fanu:)
Załączniki
od_skrz_bieg.jpg
od_skrz_bieg.jpg (88.9 KiB) Przejrzano 1036 razy
poloski.jpg
poloski.jpg (116.26 KiB) Przejrzano 1036 razy
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: Saint »

Przy wybieraku skrzyni biegów kołki wybijasz (generalnie wystarczy wybić jeden by odłączyć ciągna), jeżeli chodzi o półosie, to ściągasz gumowe osłony, ściągasz zwrotnice z górnego lub dolnego wachacza i koniec półosi wyłazi prawie że sam (z tego co pamietam, jak się pomyliłem, to ściagnać z obydwóch wachaczy).
Zawodowy Szyderca
benedykt

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: benedykt »

ciągna - właaśnie, tak to się nazywało, dzieki.

z półosi już odgiąłem osłony, ale szczerze to nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać (inna sprawa, że sie nie przyglądnąłem za długo) możesz mi jeszcze powiedzieć co masz na myśli pisząc "ściągasz zwrotnice", jak to się robi? nie widziałem tam żadnej nakrętki czy coś...


ale i tak chyba jutro pojade do garażu i spróbuje coś tam wykombinować :))

a masz jakiś wypróbowany sposób na przymocowanie wyciągarki do silnika?
(moja wyciągarka ma zwykły hak, więc nie wiem, trzeba będzie kupić jakiś
łańcuch lub jakieś pasy i jakoś przyczepić to do silnika....)
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: Saint »

Przy zwrotnicach ściągasz końcówki drążków kierowniczych i górne sworznie z górnych wachaczy, a same zwrotnice odginasz na zewnątrz, powinny wyjść wtedy półośki. Sam silnik możesz dźwigać na pasach, tylko zabezpieczyć dobrze obydwa końce by się nie wysunął pas.
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: Sadam »

pasy to zbyt bezpieczne nie są, ja używałem dwóch łańcuchów (do kupienia w każdym markecie budowlanym) i dodatkowo, a może przede wszystki balancer, który pozwala równomiernie silnik podnosić bez przechyłów w lewo czy prawo, lub też taki przechyl wywołać w miare potrzeby
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: minimaniak »

półośki wybij za wewnętrzny przegub - tylko wcześniej olej spuść
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
magic

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: magic »

oj tak olej obowiązkowo trzeba spuścić :lol: :lol: :lol:


Krzysztof
benedykt

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: benedykt »

olej już dawno spuszczony, teraz tylko nie wiem co z nim zrobić....
należę do ludzi lekko pro ekologicznych i nie wyleje tego do rzeki.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: Sadam »

ja też dlatego mam pod domem kilka baniakówjak znajdziesz sposób utylizacji we wro to daj znać;)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ