regulacja zaworow

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

omron0

regulacja zaworow

Post autor: omron0 »

Witam. Poproszę o podpowiedz czy w mini ustawia się zawory podobnie jak w innych autach :?: W manualu znalazłem taką tabelę-( pełne otwarcie zaworu nr.8 -regulacja zaworu nr.1)( nr6-regulacja nr3)( nr.4-regulacja nr.5)( nr.7- regulacja nr.2)(nr.1-regulacjanr.8)(nr.3-regulacja nr.6)(nr.5-regulacja.nr4)(nr.2- regulacja nr7)-----------------------Czy ktoś może mi podpowiedzieć skąd bierze się taka zależność :?: Dodam jeszcze iż silmik mam z 87r. o poj 998.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2008, 21:01 przez omron0, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: regulacja zaworow

Post autor: flapjck1 »

mozesz do tych wskazan z manuala sie stosowac

procedura ustawiania luzow wynika z przefazowania walka rozrzadu i "sposobu" pracy silnika czyli 1-3-4-2 ( pierwszy cylinder - trzeci -.... )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: regulacja zaworow

Post autor: monsterk »

A ja ujme to w ten sposób :grin:
Połączene w pary są krzywki które są odwrócone do siebie o 180 stopni, wtedy jest niby najlepiej ustawiać luzy - ja ustawiam na mijankę i też jest OK
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: regulacja zaworow

Post autor: Sadam »

http://youtube.com/watch?v=fezXUwVfH7U

wszystko w tym temacie :D MG, ale silnik taki sam albo bardzo zbliżony, zasada ustawiania ta sama
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: regulacja zaworow

Post autor: monsterk »

Wedymin!
Obejżyj filmik i popraw u siebie zaworki :mrgreen:
Wedymin

Re: regulacja zaworow

Post autor: Wedymin »

Poprawiałem po ostatniej wizycie u Ciebie. Mam wrażenie, że jest gorzej :mrgreen:
Zaraz sobie popatrzę.
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: regulacja zaworow

Post autor: Mayon »

a jaki luz najlepiej ustawić na zaworach ?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: regulacja zaworow

Post autor: se7ven »

A jaki masz wałek?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: regulacja zaworow

Post autor: Sadam »

jak standard a pewnie tak to 0,3 ale ostatnio mi kolega podpowiadał że znalazł na stronie Marka Kwinty takie info:

" Luzy zaworowe w silnikach MINI ustawia się na 0,3 mm dla zaworów ssących i wydechowych w silnikach o przebiegu do 80 tys. km. Powyżej tego przebiegu dźwigienki są już na tyle wypracowane, że wskazane jest ustawienie luzu na 0,25 mm dla zapewnienia cichej pracy klawiatury."
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Wedymin

Re: regulacja zaworow

Post autor: Wedymin »

Aha, czyli czeka mnie trzeci raz ustawianie zaworów... Tym razem pod 0,25 mm :razz:
Ech, życie... :neutral:
ODPOWIEDZ