Problem z plynem w chlodnicy
Problem z plynem w chlodnicy
Co sie moze dziac z plynem jesli pod samochodem nie mam plam,w oleju tez brak plynu,przewody chyba szczelne,a plyn co tydzien trzeba dolewac.Naleje do MAX i po tyg pusto,o co chodzi?Czy mozliwe ze plyn wycieka na kolektor i wyparowuje?Bo widze ze zbiorniczek jest nad kolektorem ktory jest goracy,moze sie zbiorniczek roztopic?Temperature silnika mam ok,wiec w chlodnicy plyn jest.Prosze o rady
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Jedną z chorób wieku dziecięcego MINI jest pękająca obudowa termostatu, u mnie co prawda było widać cieknący płyn, ale warto sprawdzić.
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Obudowa termostatu? A gdzie sie znajduje termostat?Jak wyglada? Bo ten zbiorniczek z plynem to chyba nie termostat Wiec nakieruj mnie mniej wiecej jak mozesz Dziekimaciekk pisze:Jedną z chorób wieku dziecięcego MINI jest pękająca obudowa termostatu, u mnie co prawda było widać cieknący płyn, ale warto sprawdzić.
- makrojal
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Maly pisze:Co sie moze dziac z plynem jesli pod samochodem nie mam plam,w oleju tez brak plynu,przewody chyba szczelne,a plyn co tydzien trzeba dolewac.Naleje do MAX i po tyg pusto,o co chodzi?Czy mozliwe ze plyn wycieka na kolektor i wyparowuje?Bo widze ze zbiorniczek jest nad kolektorem ktory jest goracy,moze sie zbiorniczek roztopic?Temperature silnika mam ok,wiec w chlodnicy plyn jest.Prosze o rady
a w środku auta dywaniki pod nagrzewnicą masz suche?
- makrojal
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Saint pisze:Mirek, a nie pomyliłeś MINIaków? to nie classic
nie mogę się przestawić, jak nie widzę BMW przed Mini
Re: Problem z plynem w chlodnicy
makrojal pisze:Maly pisze:Co sie moze dziac z plynem jesli pod samochodem nie mam plam,w oleju tez brak plynu,przewody chyba szczelne,a plyn co tydzien trzeba dolewac.Naleje do MAX i po tyg pusto,o co chodzi?Czy mozliwe ze plyn wycieka na kolektor i wyparowuje?Bo widze ze zbiorniczek jest nad kolektorem ktory jest goracy,moze sie zbiorniczek roztopic?Temperature silnika mam ok,wiec w chlodnicy plyn jest.Prosze o rady
a w środku auta dywaniki pod nagrzewnicą masz suche?
To sprawdzalem w pierwszej kolejnosci Suche Dzis wleje plynu i posciskam troche zbiornik,jak jest przepalony albo dziurawy to bedzie lecialo chyba...
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Wczoraj zaczęła mi się gotować woda w r53. Dziś wyjąłem termostat żeby go sprawdzić... sprawdziłem go w garnku gorącej wody... Efekt... nie otwiera się nawet przy wrzeniu wody... noo może z 1mm i na tym koniec.
Pytanie.. Czy interCars ma dostęp do termostatów do MINI? czy będę musiał szukać gdzieś indziej ASO bądź gdzieś w internecie?
Pytanie.. Czy interCars ma dostęp do termostatów do MINI? czy będę musiał szukać gdzieś indziej ASO bądź gdzieś w internecie?
Re: Problem z plynem w chlodnicy
ma bez problemu
Re: Problem z plynem w chlodnicy
speedfight pisze:Wczoraj zaczęła mi się gotować woda w r53. Dziś wyjąłem termostat żeby go sprawdzić... sprawdziłem go w garnku gorącej wody... Efekt... nie otwiera się nawet przy wrzeniu wody... noo może z 1mm i na tym koniec.
Pytanie.. Czy interCars ma dostęp do termostatów do MINI? czy będę musiał szukać gdzieś indziej ASO bądź gdzieś w internecie?
Kup termostat od razu z obudową - taka obudowa ze 100zł będzie kosztować, ale gdyby Ci nie pomógł sam termostat to z obudową pomoże Ci na bank.... te mikropęknięcia na obudowie, to niestety prawda... też to przerabiałem.
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Zamówiłem juz sam termostat na jutro będzie. Koszt 30zł:) U mnie w mieście interCars ręce rozłożył i nie był w stanie ściągnąć termostatu do MINI.
Tzn wątpię żeby obudowa była pęknięta bo były by tez na niej zaschnięte ślady od uciekania płynu.
A u mnie sprawa wyglądała tak ze zaciął sie termostat...nie było obiegu... płyn zaczął odparowywać i wywalać...ciepłe powietrze przestało mi lecieć bo płynu w układzie było zbyt mało...
Tzn wątpię żeby obudowa była pęknięta bo były by tez na niej zaschnięte ślady od uciekania płynu.
A u mnie sprawa wyglądała tak ze zaciął sie termostat...nie było obiegu... płyn zaczął odparowywać i wywalać...ciepłe powietrze przestało mi lecieć bo płynu w układzie było zbyt mało...
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Odświeżę trochę temat żeby i sprecyzuję problem w moim przypadku.
MINI Cooper R50 2002 1.6 116KM
Podczas jazdy, ogrzewanie przestało działać (nie elektryka, tylko "skończyło" się ciepłe powietrze). Od jakiegoś czasu, raz na jakiś czas (3-4 miesiące) dolewałem płyn do układu. Bagatelizowałem temat mówiąc krótko.
Teraz problem jest konkretny, bo za oknami jest daleko do 0, a w MINI niestety temperatura nie wiele wyższa. Zauważyłem dzisiaj wyciek, po lewej stronie silnika (stojąc przed maską w stronę silnika). Czy w tamtej okolicy znajduje się termostat? Wiatrak od chłodzenia załącza się po jakimś czasie jazdy, natomiast ogrzewanie w środku czasami pojawia się, jedynie przy wyższych obrotach. Odpowietrzyłem dzisiaj układ za pomocą śruby na górze układu i uzupełniłem zbiorniczek wyrównawczy, ale ogrzewania nadal nie ma, no i płyn gdzieś znikał, bo teraz już wiem mniej więcej skąd cieknie, ale wcześniej tego nie było..
Z góry dziękuję za wszelkie info
MINI Cooper R50 2002 1.6 116KM
Podczas jazdy, ogrzewanie przestało działać (nie elektryka, tylko "skończyło" się ciepłe powietrze). Od jakiegoś czasu, raz na jakiś czas (3-4 miesiące) dolewałem płyn do układu. Bagatelizowałem temat mówiąc krótko.
Teraz problem jest konkretny, bo za oknami jest daleko do 0, a w MINI niestety temperatura nie wiele wyższa. Zauważyłem dzisiaj wyciek, po lewej stronie silnika (stojąc przed maską w stronę silnika). Czy w tamtej okolicy znajduje się termostat? Wiatrak od chłodzenia załącza się po jakimś czasie jazdy, natomiast ogrzewanie w środku czasami pojawia się, jedynie przy wyższych obrotach. Odpowietrzyłem dzisiaj układ za pomocą śruby na górze układu i uzupełniłem zbiorniczek wyrównawczy, ale ogrzewania nadal nie ma, no i płyn gdzieś znikał, bo teraz już wiem mniej więcej skąd cieknie, ale wcześniej tego nie było..
Z góry dziękuję za wszelkie info
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Spróbuj zrobić tak:
- na zimnym silniku odkręć korek wyrównawczy i dolej płynu abyś go widział z góry - chyba, że jest tyle, że nic nie musisz dolewać
- odpal silnik i zobacz, czy w zbiorniku wyrównawczym płyn jest przelewany - nawet na biegu jałowym powinien się dość szybko przelewać
- jeśli się nie przelewa, to:
1. pompa nie pracuje
2. masz zapowietrzony układ bo pewnie dziurawy
Inna sprawa, to być może masz nieszczelną nagrzewnicę - wtedy byś miał słodki zapach w kabinie i parowałyby Ci szyby oraz pewnie płyn chłodzący zbierałby się gdzieś pod dywanikami......
Masz mnóstwo opcji na obserwację
Mnie jak ubywało płynu - okazało się, że zestarzała się uszczelka termostatu. Po wymianie całego termostatu - jak ręką odjął.
- na zimnym silniku odkręć korek wyrównawczy i dolej płynu abyś go widział z góry - chyba, że jest tyle, że nic nie musisz dolewać
- odpal silnik i zobacz, czy w zbiorniku wyrównawczym płyn jest przelewany - nawet na biegu jałowym powinien się dość szybko przelewać
- jeśli się nie przelewa, to:
1. pompa nie pracuje
2. masz zapowietrzony układ bo pewnie dziurawy
Inna sprawa, to być może masz nieszczelną nagrzewnicę - wtedy byś miał słodki zapach w kabinie i parowałyby Ci szyby oraz pewnie płyn chłodzący zbierałby się gdzieś pod dywanikami......
Masz mnóstwo opcji na obserwację
Mnie jak ubywało płynu - okazało się, że zestarzała się uszczelka termostatu. Po wymianie całego termostatu - jak ręką odjął.
Hyundai Santa Fe '04 4WD 2.0 CRDi 140KM - dupowóz
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
Re: Problem z plynem w chlodnicy
W moim przypadku był to poluzowany korek od zbiorniczka zapasowego czyli tego gdzie jest minimum i maximum wymieniłem i jest ok.
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Korek od zbiorniczka wyrównawczego jest ok, trzyma się szczelnie i nazwijmy to "działa".
Co do uszkodzonej nagrzewnicy, raczej na bank nie, w samochodzie nic nie paruje i nie czuć zapachu płynu (przerobiłem już raz wybuch nagrzewnicy, wiec o jaki zapach chodzi ).
Nie zwróciłem uwagi czy w zbiorniczku przelewa się płyn, natomiast zrobiłem inaczej. Dolałem ok 0.7 litra płynu do zbiorniczka i po przejechaniu ok 8 km i odstaniu samochodu ok godziny, w zbiorniczku nie było już płynu, ale nie było go tez pod samochodem, czyli teoretycznie, musiał dostać się do układu chłodzenia. Podczas jazdy, słychać co jakiś czas to bulgotanie pod deską rozdzielczą, ale po za tym nic się nie zmienia.
Dziwi mnie że przy wyższych obrotach ogrzewanie powiedzmy działa, a przy niższych (poniżej ok 2500) nie.. Nie wiem czy ten wyciek który widziałem nie był efektem zbyt dużego ciśnienia w układzie), ale w sumie po to jest wyrównawczy żeby nadmiar wrzucić do wyrównawczego... Najgorsze jest to że w mojej wersji nie ma wskaźnika temperatury i nie mam zielonego pojęcia czy silnik jest dogrzany, czy nie dogrzany...
Co do uszkodzonej nagrzewnicy, raczej na bank nie, w samochodzie nic nie paruje i nie czuć zapachu płynu (przerobiłem już raz wybuch nagrzewnicy, wiec o jaki zapach chodzi ).
Nie zwróciłem uwagi czy w zbiorniczku przelewa się płyn, natomiast zrobiłem inaczej. Dolałem ok 0.7 litra płynu do zbiorniczka i po przejechaniu ok 8 km i odstaniu samochodu ok godziny, w zbiorniczku nie było już płynu, ale nie było go tez pod samochodem, czyli teoretycznie, musiał dostać się do układu chłodzenia. Podczas jazdy, słychać co jakiś czas to bulgotanie pod deską rozdzielczą, ale po za tym nic się nie zmienia.
Dziwi mnie że przy wyższych obrotach ogrzewanie powiedzmy działa, a przy niższych (poniżej ok 2500) nie.. Nie wiem czy ten wyciek który widziałem nie był efektem zbyt dużego ciśnienia w układzie), ale w sumie po to jest wyrównawczy żeby nadmiar wrzucić do wyrównawczego... Najgorsze jest to że w mojej wersji nie ma wskaźnika temperatury i nie mam zielonego pojęcia czy silnik jest dogrzany, czy nie dogrzany...