flapjck1 pisze:bzdura
spadek jakosci paliwa odczuwasz wlasnie w silnikach ktore albo sa mocno doprezone albo maja dobre ecu korygujace nastawy wtryskiwaczy i zaplonu
Masz np 120 konne auto. Ile mocy wykorzystujesz w czasie normalnej jazdy ? 50 % ? Jak spadnie powiedzmy 10 % z powodu gorszego paliwa to w jakich okolicznościach to zauważysz ?
Spalania stukowego nie usłyszysz bo go nie będzie -elektronika skoryguje zapłon.
W przykładowym maluchu te 10% to zauważysz od razu -bo i tak nie ma czym jechać. A i dzwonienie też usłyszysz.
Wiem co mówię bo jeździłem"doprężonym" maluchem parę lat i gówniaxe paliwo czuć było od razu .
Renówka którą jeżdże obecnie na co dzień ma coś koło 90 km i m .in. czujnik spalania stukowego. I raz nawet awaryjnie ekstrakcyjnej nalałem i jechać się dało (choć to już było odczuwalne,ale stuku dalej nie było)