Moment obrotowy a Moc
Moderator: flapjck1
Moment obrotowy a Moc
Hej!
Chciałbym uzyskać informacje na temat momentu obrotowego i mocy.
Czym one się tak właściwie różnią?
Co odpowiada za co? Przyspieszenie?
I tak ogólnie jak można je scharakteryzować
Proszę piszcie tak w miare prosto, bym zrozumiał
Pozdrówki
Chciałbym uzyskać informacje na temat momentu obrotowego i mocy.
Czym one się tak właściwie różnią?
Co odpowiada za co? Przyspieszenie?
I tak ogólnie jak można je scharakteryzować
Proszę piszcie tak w miare prosto, bym zrozumiał
Pozdrówki
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
moment przyspiesza a moc daje predkosc maxymalną....w uproszczeniu chyba ze coś pomyliłem
Re: Moment obrotowy a Moc
a co w gruncie rzeczy odpowiada za poziom mocy?
A co za poziom, czy też wzrost momentu obrotowego?
A co za poziom, czy też wzrost momentu obrotowego?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
wszystko wynika z pojemnosci ( zwlaszcza moment ) oraz sprawnosci silnika
generalnie nie da sie tego wylozyc w kilku linijkach - o tym pisze sie kilkusetstronicowe knigi
poprawa parametrow jest scisle uzalezniona od swobody przeplywu mieszanki paliwowej i spalin przez kanaly w glowicy oraz "jakosc" zawirowywania nad tlokiem
generalnie nie da sie tego wylozyc w kilku linijkach - o tym pisze sie kilkusetstronicowe knigi
poprawa parametrow jest scisle uzalezniona od swobody przeplywu mieszanki paliwowej i spalin przez kanaly w glowicy oraz "jakosc" zawirowywania nad tlokiem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Moment obrotowy a Moc
Ja bym powiedzial, ze moment zalezy nie tyle od pojemności ile od wagi mas, które są wprawiane w ruch we wnętrzu silnika.
Moment "trójpaskowcy w BMW" nazywaja, calkiem logicznie "wkręcaniem się" jak silnik się wkręca - ma moment. (wiele będzie odzewów ozbyt wielkim uproszczeniu tego twierdzenia, ale tak jest) nie tylko wartość momentu jest istotna, ale jego umiejscowienie. Dlatego są silniki, które mają wartość momentu wyrażoną w 4 cyfrach, tylko zanim silnik się "dokulają" do chwili w ktorej ten moment będzie rzeczywiście osiągnięty, to kierowca stał się pradziadkiem.
Mini (seyjne) mają najwyższy moment obrotowy (w zależności od wersji) w okolicach 3000 obr./min. a to, powiedzmy sobie szczerze, rewelacyjny wynik, do używania w mieście, bo moment położony nisko to też elastyczny silnik (najczęściej).
Moc, to wypadkowa sprawności silnika i prędkości obrotowej (i kilkunastu tysięcy innych rzeczy )
i jak już wcześniej konkretnie napisano objawia się w prędkości maksymalnej.
Żeby podnieść moment:
najtaniej jest odelżyć koło zamachowe, tylko, że trzeba pamiętać o wyważeniu zestawu sprzęgło-koło zamachowe po odelżeniu, a to nie jest robota dla warsztatu Mariana, za rogiem. źle wyważony powoduje to samo co źle wyważone koło. tylko że koło, wybije swoje i koniec, a zamach wybije Ci cały silnik (a w Mini) i skrzynię- i koniec.
ponadto warto by było powyważać i wypolerować tłoki, korbowody i wał, tylko, że to jeszcze trudniejsze niż z zamachem, a koszuje tyle, że jeśli Twoje pytanie brzmi "co zrobić, żeby tanim kosztem mieć kopa" odpowiedź brzmi, zmień iglice w gaźniku i pobaw się wyprzedzeniem zapłonu, bo cała reszta jest tak nieopłacalna, że warto po prostu wrzucić sobie 1275 zamiast 850 albo 998, najlepiej od Metro
Podniesienie mocy:
to pozornie prosta rzecz. Niby wystarczy splanować głowicę i po zabawie, do tego jakieś ostrzejsze wałki rozrządu i zabawa gotowa. Tylko zestawienie I SPLANOWANIA I OSTRYCH WAŁKÓW, wymaga sporej wiedzy, bo jeśli w wałku oprócz czasu otwarcia zmieni się tez wysokość, to ze zbyt splanowaną głowicą, możesz się pozbawić zaworów, a wtedy potrzebny będzie nowy silnik.
Dlatego znów dochodzimy do tego samego punktu.Silnik 1.3.
Wiem bo sam knuje jak miec z 998, "wiecej radosci" ale to dość ciężkie niskim wkładem finansowym....
Spointowanie:
Nie warto grzebac przy 998, (chyba że chcesz sie scigac w wyspecjalizowanej klasie do 1000 ccm), ale jeśli chcesz miec uśmiech od ucha do ucha wyprzedzając bogaczy w Bentleyach po zewnetrznaej na zakrętach, odpowiedz ma już 4 cyfry: 1275.
Jeśli wystarczy "odrobinke lepiej" to śmiało możesz zainwestować w lepszą iglice. (ok.70 zł)
Moment "trójpaskowcy w BMW" nazywaja, calkiem logicznie "wkręcaniem się" jak silnik się wkręca - ma moment. (wiele będzie odzewów ozbyt wielkim uproszczeniu tego twierdzenia, ale tak jest) nie tylko wartość momentu jest istotna, ale jego umiejscowienie. Dlatego są silniki, które mają wartość momentu wyrażoną w 4 cyfrach, tylko zanim silnik się "dokulają" do chwili w ktorej ten moment będzie rzeczywiście osiągnięty, to kierowca stał się pradziadkiem.
Mini (seyjne) mają najwyższy moment obrotowy (w zależności od wersji) w okolicach 3000 obr./min. a to, powiedzmy sobie szczerze, rewelacyjny wynik, do używania w mieście, bo moment położony nisko to też elastyczny silnik (najczęściej).
Moc, to wypadkowa sprawności silnika i prędkości obrotowej (i kilkunastu tysięcy innych rzeczy )
i jak już wcześniej konkretnie napisano objawia się w prędkości maksymalnej.
Żeby podnieść moment:
najtaniej jest odelżyć koło zamachowe, tylko, że trzeba pamiętać o wyważeniu zestawu sprzęgło-koło zamachowe po odelżeniu, a to nie jest robota dla warsztatu Mariana, za rogiem. źle wyważony powoduje to samo co źle wyważone koło. tylko że koło, wybije swoje i koniec, a zamach wybije Ci cały silnik (a w Mini) i skrzynię- i koniec.
ponadto warto by było powyważać i wypolerować tłoki, korbowody i wał, tylko, że to jeszcze trudniejsze niż z zamachem, a koszuje tyle, że jeśli Twoje pytanie brzmi "co zrobić, żeby tanim kosztem mieć kopa" odpowiedź brzmi, zmień iglice w gaźniku i pobaw się wyprzedzeniem zapłonu, bo cała reszta jest tak nieopłacalna, że warto po prostu wrzucić sobie 1275 zamiast 850 albo 998, najlepiej od Metro
Podniesienie mocy:
to pozornie prosta rzecz. Niby wystarczy splanować głowicę i po zabawie, do tego jakieś ostrzejsze wałki rozrządu i zabawa gotowa. Tylko zestawienie I SPLANOWANIA I OSTRYCH WAŁKÓW, wymaga sporej wiedzy, bo jeśli w wałku oprócz czasu otwarcia zmieni się tez wysokość, to ze zbyt splanowaną głowicą, możesz się pozbawić zaworów, a wtedy potrzebny będzie nowy silnik.
Dlatego znów dochodzimy do tego samego punktu.Silnik 1.3.
Wiem bo sam knuje jak miec z 998, "wiecej radosci" ale to dość ciężkie niskim wkładem finansowym....
Spointowanie:
Nie warto grzebac przy 998, (chyba że chcesz sie scigac w wyspecjalizowanej klasie do 1000 ccm), ale jeśli chcesz miec uśmiech od ucha do ucha wyprzedzając bogaczy w Bentleyach po zewnetrznaej na zakrętach, odpowiedz ma już 4 cyfry: 1275.
Jeśli wystarczy "odrobinke lepiej" to śmiało możesz zainwestować w lepszą iglice. (ok.70 zł)
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
szczerze to z litrowki tez mozna wykrzesac odrobinke i to wcale nie tak bardzo drogo
zdam relacje jak zhamujemy jedna taka podlubana sztuke
zdam relacje jak zhamujemy jedna taka podlubana sztuke
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
litróweczka z Nadarzyna? Kilka osób czeka na jakieś oficjalne wyniki.
Co do litrówek, to kilka osób bawi sie właśnie w litry. Co do wspomnianych 4 cyfr: 1040
Co do litrówek, to kilka osób bawi sie właśnie w litry. Co do wspomnianych 4 cyfr: 1040
Zawodowy Szyderca
Re: Moment obrotowy a Moc
oooo to dajcie znac o i jak z tym 1040, czy to nie 4 szlif przypadkiem ?
Co grzebaliscie w niej mówcie mówcie mówcie mówcie
Co grzebaliscie w niej mówcie mówcie mówcie mówcie
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
silnik o ktorym ja wspominalem to zwykle 998 z A+ na plaskich tlokach + re13ot + 12g940 na zaworach 36/29
na razie pracuje to zachecajaco - ale auto na ponad miesiac utknalo u elektryka wiec zastoj jest
na razie pracuje to zachecajaco - ale auto na ponad miesiac utknalo u elektryka wiec zastoj jest
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
flapjck1 pisze:re13ot
wtf?
litróweczka z głowicą od 1300 (taką jak flap powyżej opisał) przelotem i większym gaźnikiem to już jest bardzo przyjemny motorek, nawet jak już troszkę niedomaga jak mój
różnica jest wyraźnie odczuwalna, a cała operacja to jeden dzień roboczy - pod warunkiem, że się ma wszystkie części oczywiście
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
re13ot to walek od calvera www.calverst.com
w przypadku sebola nie byla to jednodniowa operacja by byl robiony pocketing bloku
sama glowica zostala delikatnie obrobiona ( kanaly i komory spalania wygladzone )
na silnik zalozony jest hif44 z igla od 75 konnego 1,3 i jeszcze go troche ten zestaw muli
w przypadku sebola nie byla to jednodniowa operacja by byl robiony pocketing bloku
sama glowica zostala delikatnie obrobiona ( kanaly i komory spalania wygladzone )
na silnik zalozony jest hif44 z igla od 75 konnego 1,3 i jeszcze go troche ten zestaw muli
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
jak wałek inny to pocketing potrzebny faktycznie, ale bez ingerencji w dół silnika można to w ciągu dnia załatwić
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Moment obrotowy a Moc
jak ma wałki i spalanie nie gra roli, to wrzućcie mu jakiegoś dwugardzielowca, szczególnie na samej górze bedzie zap..., znaczy, kręcił uczciwie.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Moment obrotowy a Moc
ma zapierd...c to bedzie nawet na hifie poginal ( ale przyczajka na kolektor pod dcoe jest robiona )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Moment obrotowy a Moc
bieda polega na tym że kolektor pod dcoe albo dhla kosztuje tyle samo co sam gaźnk, jak nie więcej... a jak będzie ostry wałeczek, to będzie bestialsko chodził, znacznie lepiej niż na 1 hifie. moze na 2 hifach, albo 2 hs4 to możemy się przyjrzeć, bo do 5000 o/min to nawet hs2 dwie podołają, ale później to albo wyczesana iglica, albo umierają.
no kupcie mu dcoe, niechaj brzmi ! a swoją drogą, to gdzie można obczaić ten silnik podczas pracy ?
no kupcie mu dcoe, niechaj brzmi ! a swoją drogą, to gdzie można obczaić ten silnik podczas pracy ?