Co to jest?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Wojtello
Wiarus
Wiarus
Posty: 539
Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Co to jest?

Post autor: Wojtello »

Heja! Natrafilem ostatnio na necie na cos takiego i zabardzo nie wiem ... Ma ktos jakis pomysl a moze sie ktos juz z tym spotkal?co to jest
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co to jest?

Post autor: Sadam »

INNER WING LEFT WITH FAN HOLE MK3 & LATER

czyli błotnik wewnętrzny z otworem na wentylator do modeli Mk3 i poźniejszych. W tłumaczeniu na nasze :wink: ścianka pomiędzy komory silnika lewa, ta sama do której mocowany jest amortyzator i dodatkowy wentylator w późniejszych modelach (po to właśnie ta dziura).

wolne tłumaczenie, także jak ktoś ma ochotę to niech się czepia :) sens jest właściwy :)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Wojtello
Wiarus
Wiarus
Posty: 539
Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Co to jest?

Post autor: Wojtello »

dzieki :D jak dla mnie styknie
iwohank

Dodatkowy wentylator przy chłodnicy (w nadkolu) nie działa

Post autor: iwohank »

Sadam pisze:dodatkowy wentylator


Jaką rolę spełnia dodatkowy wentylator? Wspomaga główny? Kiedy powinien pracować?

U mnie w samochodzie ten wentylator (chodzi o ten zewnętrzny, w nadkolu) nie działa. Sprawdzałem przy włączonym silniku oraz włączonym nawiewie i nic. Nie kręci się.
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Co to jest?

Post autor: Saint »

Oryginalnie jest to wentylator włączany przez czujnik temperatury cieczy, więc włącza się gdy płyn chłodniczy osiąga wyższą temperature (94-96 stopni? dobrze kojarze?) Tak jak napisałeś, wspomaga wentylator mechaniczny przy chłodnicy umieszczonej z boku. W MPi jest tylko elektryczny, ale za to chłodnica umieszczona jest przed silnikiem.

Aby sprawdzić czy się włącza, to po zagrzaniu zostaw go na wolnych obrotach i obserwuj elektryczny wiatrak.
Zawodowy Szyderca
ODPOWIEDZ