kółko kompresora
kółko kompresora
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post tutaj i pierwszy miniaczek, stąd moje na pewno coraz częstrze wizyty tutaj.
Staliśmy się z żoną posiadaczem cooperka S z 2005 roku i ztąz moje pytanie. Niestety odczuwamy pewien niedosyt mocy i dlatego założyłem ten Post.
Po pierwsze, gdzie można kupić w Polsce mniejsze kółko kompresora, bo wiem, że po tym zabiegu oraz po zrobieniu kompa będzie dość spora różnica w jeździe.
Po drugie kto ma takiego zmodyfikowane miniaczka niech się wypowie jakie wrażenia.
dzięki i pzdr
Staliśmy się z żoną posiadaczem cooperka S z 2005 roku i ztąz moje pytanie. Niestety odczuwamy pewien niedosyt mocy i dlatego założyłem ten Post.
Po pierwsze, gdzie można kupić w Polsce mniejsze kółko kompresora, bo wiem, że po tym zabiegu oraz po zrobieniu kompa będzie dość spora różnica w jeździe.
Po drugie kto ma takiego zmodyfikowane miniaczka niech się wypowie jakie wrażenia.
dzięki i pzdr
Re: kółko kompresora
Witam. Też przyłączam się do pytania o wrażenia, przypuszczam że wersja Works ma mniejsze kółko (więc posiadacze może się podzielą wrażeniami), ale jeżeli się mylę to proszę o poprawienie.
interesuje mnie też wzrost spalania przy spokojnej jeździe, bo że przy pełnym ogniu będzie palił ile się wleje to zrozumiałe
wydaje mi się, że ważniejsze pytanie to: kto to dobrze zamontuje i ma do tego narzędzie ?
bo zakup z wysyłką z UK to nie problem - prawdopodobnie nawet taniej wyjdzie*, ale zakup ściągacza to dodatkowy wydatek jak na jednorazowe użycie.
zestawy wzmacniające:
1. http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=255
2. http://www.lohen.co.uk/shop/products.asp?cat=66
jakiś czas temu na którymś z anglojęzycznych forum wyczytałem różne opinie na temat Bluefin'a - niestety nie mogę teraz tego tematu odnaleźć. Może Ktoś coś więcej wie w tym temacie
* różnice cen UK-PL
zestaw Taroxa w UK 1200Ł: http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=334 , a w jednej z firm przygotowujących auta do rajdów/wyścigów (T... .....g) za zestaw na przód: 6360zł + tył 3090zł
zestaw AP w UK 800Ł: https://www.plminishop.com/product-NMB2030.html - cena w firmie (T... .....g)dużo wyższa, dokładnie nie pamiętam, ale na poziomie ww Taroxa
dodatkowe halogeny w UK 134Ł https://www.plminishop.com/product-BM63 ... 7.301.html , w autoryzowanym serwisie ~900zł
pozdrawiam
P.S. a może zebrać jak najwięcej chętnych i zorganizować wspólny wyjazd wzmacniający
interesuje mnie też wzrost spalania przy spokojnej jeździe, bo że przy pełnym ogniu będzie palił ile się wleje to zrozumiałe
wydaje mi się, że ważniejsze pytanie to: kto to dobrze zamontuje i ma do tego narzędzie ?
bo zakup z wysyłką z UK to nie problem - prawdopodobnie nawet taniej wyjdzie*, ale zakup ściągacza to dodatkowy wydatek jak na jednorazowe użycie.
zestawy wzmacniające:
1. http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=255
2. http://www.lohen.co.uk/shop/products.asp?cat=66
jakiś czas temu na którymś z anglojęzycznych forum wyczytałem różne opinie na temat Bluefin'a - niestety nie mogę teraz tego tematu odnaleźć. Może Ktoś coś więcej wie w tym temacie
* różnice cen UK-PL
zestaw Taroxa w UK 1200Ł: http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=334 , a w jednej z firm przygotowujących auta do rajdów/wyścigów (T... .....g) za zestaw na przód: 6360zł + tył 3090zł
zestaw AP w UK 800Ł: https://www.plminishop.com/product-NMB2030.html - cena w firmie (T... .....g)dużo wyższa, dokładnie nie pamiętam, ale na poziomie ww Taroxa
dodatkowe halogeny w UK 134Ł https://www.plminishop.com/product-BM63 ... 7.301.html , w autoryzowanym serwisie ~900zł
pozdrawiam
P.S. a może zebrać jak najwięcej chętnych i zorganizować wspólny wyjazd wzmacniający
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: kółko kompresora
Works ma o 14,8% mniejsze kółko, z tego co pamiętam. Kółka kompresora są do kupienia najczęściej w wersjach 15%, 17% i 19%. Różni tunerzy, różne kółka. GTT na przykład używa 17% i mi ten rozmiar odpowiada. Kogoś, kto często wysoko kręci zadowoli 15% (kompresor też przy okazji zadowoli, bo nie będzie osiągał tak wysokich obrotów). Przy samym kółku nie ma też potrzeby stosowania np. Bluefina - jedni go używają inni tylko resetują ECU. Ja wolałbym coś customowego, robionego pod konkretny samochód, a nie standaryzowaną mapę którą sam wgrywam - wystarczy spojrzeć na opinie o Bluefinie.
Sam odkładam na jakiś zestaw, z tym, że nie spieszy mi się, wolę odłożyć więcej i zrobić kompleksowo, kolektor i wydech Millteka, CAI, kółko, intercooler, ew. świece i potem jakiś "custom tune" (z tym, że nie wiem gdzie się z tym skierować jeśli chodzi o PL) i tyle, później zaczynają się za duże koszty dla mnie
pzdr, pdd
EDIT: Co do cen, warto czekać na zakupy grupowe na forum Mini2. Teraz kończy sie właśnie taki group buy wydechu Millteka za 318 funtów. Cena w PL - 2300.
Sam odkładam na jakiś zestaw, z tym, że nie spieszy mi się, wolę odłożyć więcej i zrobić kompleksowo, kolektor i wydech Millteka, CAI, kółko, intercooler, ew. świece i potem jakiś "custom tune" (z tym, że nie wiem gdzie się z tym skierować jeśli chodzi o PL) i tyle, później zaczynają się za duże koszty dla mnie
pzdr, pdd
EDIT: Co do cen, warto czekać na zakupy grupowe na forum Mini2. Teraz kończy sie właśnie taki group buy wydechu Millteka za 318 funtów. Cena w PL - 2300.
Re: kółko kompresora
pididi pisze:Works ma o 14,8% mniejsze kółko, z tego co pamiętam. Kółka kompresora są do kupienia najczęściej w wersjach 15%, 17% i 19%. Różni tunerzy, różne kółka. GTT na przykład używa 17% i mi ten rozmiar odpowiada. Kogoś, kto często wysoko kręci zadowoli 15% (kompresor też przy okazji zadowoli, bo nie będzie osiągał tak wysokich obrotów). Przy samym kółku nie ma też potrzeby stosowania np. Bluefina - jedni go używają inni tylko resetują ECU. Ja wolałbym coś customowego, robionego pod konkretny samochód, a nie standaryzowaną mapę którą sam wgrywam - wystarczy spojrzeć na opinie o Bluefinie.
Sam odkładam na jakiś zestaw, z tym, że nie spieszy mi się, wolę odłożyć więcej i zrobić kompleksowo, kolektor i wydech Millteka, CAI, kółko, intercooler, ew. świece i potem jakiś "custom tune" (z tym, że nie wiem gdzie się z tym skierować jeśli chodzi o PL) i tyle, później zaczynają się za duże koszty dla mnie
pzdr, pdd
EDIT: Co do cen, warto czekać na zakupy grupowe na forum Mini2. Teraz kończy sie właśnie taki group buy wydechu Millteka za 318 funtów. Cena w PL - 2300.
gdyby ktoś reflektował to posiadam wydech millteka za 1600zł z przesyłką
Re: kółko kompresora
Wszytko jestcze tanie w stanach pepe.
Kolo plus pasek nie wiecej nisz $150. Wilwood big brake kit za $800, stoptechs ktore prawopodobnie sa najlepsze za $1800.
Nie polecam pasek/kolo mniejszy niz 15%. Ja mam 17% i jestem happy
Kolo plus pasek nie wiecej nisz $150. Wilwood big brake kit za $800, stoptechs ktore prawopodobnie sa najlepsze za $1800.
Nie polecam pasek/kolo mniejszy niz 15%. Ja mam 17% i jestem happy
Re: kółko kompresora
pididi - myślę o podobnym zestawie jaki podałeś, właśnie na Millteku
Czy wiesz może jak w zestawie: kółko -15%, CAI, ukł. wyd. Milltek, wydajniejszy intercooler i świece układa się moment obrotowy - czy seryjne 210nM będzie dostępne przy 4000obr lub mniejszych ?
I czy wiesz może ile w przybliżeniu (bez wgrywania mapy) można uzyskać nM i KM z takiego układu ?
Całe szczęście, że można się obyć bez bluefin'a. Czy do resetu ecu wystarczy odpiąć akumulator - takie wyniki wyskoczyły mi w googlach, czy jest to bardziej skomplikowane ?
Gotti - czyżby Milltek był gorszy od seryjnego w Twoim jcw ?
a tak na poważnie... w jakim stanie jest Milltek, którego oferujesz ?
Jak wygląda spalanie po mieście przy normalnej jeździe w Twoim jcw ?
bent tech - masz kółko 17%, jesteś happy, ale polecasz 15% - chcesz mieć mocniejsze od innych mini ?
Wiem, że w US wiele rzeczy taniej można kupić, ale niektóre są porównywalne w UK - pasek + kółko 85Ł. Jak do ceny z US dodamy cło + vat to wyjdzie nawet drożej...
Przed Big Brakes powstrzymuje mnie na razie stan naszych dróg - mam obawy co do jazdy na 17" kołach zimą.
Ale może Ktoś rozwieje te obawy???
Ciągle pozostaje otwarty temat warsztatu, w którym profesjonalnie podejdą do zmiany kółka kompresora, przyznać się Kto wie
pozdrawiam
Czy wiesz może jak w zestawie: kółko -15%, CAI, ukł. wyd. Milltek, wydajniejszy intercooler i świece układa się moment obrotowy - czy seryjne 210nM będzie dostępne przy 4000obr lub mniejszych ?
I czy wiesz może ile w przybliżeniu (bez wgrywania mapy) można uzyskać nM i KM z takiego układu ?
Całe szczęście, że można się obyć bez bluefin'a. Czy do resetu ecu wystarczy odpiąć akumulator - takie wyniki wyskoczyły mi w googlach, czy jest to bardziej skomplikowane ?
Gotti - czyżby Milltek był gorszy od seryjnego w Twoim jcw ?
a tak na poważnie... w jakim stanie jest Milltek, którego oferujesz ?
Jak wygląda spalanie po mieście przy normalnej jeździe w Twoim jcw ?
bent tech - masz kółko 17%, jesteś happy, ale polecasz 15% - chcesz mieć mocniejsze od innych mini ?
Wiem, że w US wiele rzeczy taniej można kupić, ale niektóre są porównywalne w UK - pasek + kółko 85Ł. Jak do ceny z US dodamy cło + vat to wyjdzie nawet drożej...
Przed Big Brakes powstrzymuje mnie na razie stan naszych dróg - mam obawy co do jazdy na 17" kołach zimą.
Ale może Ktoś rozwieje te obawy???
Ciągle pozostaje otwarty temat warsztatu, w którym profesjonalnie podejdą do zmiany kółka kompresora, przyznać się Kto wie
pozdrawiam
Re: kółko kompresora
pepe_b pisze:
Gotti - czyżby Milltek był gorszy od seryjnego w Twoim jcw ?
a tak na poważnie... w jakim stanie jest Milltek, którego oferujesz ?
Jak wygląda spalanie po mieście przy normalnej jeździe w Twoim jcw ?
jest dużo lepszy. Ale ten nie pochodzi z mojego miniaka. Jest prawie nowy, po przebiegu max 5000km.
Spalanie na poziomie 14l w mieście. Normalnie.
Re: kółko kompresora
Ja mam na stanie nowe kółeczko 19% Alta i klucz do wyjmowania kółek i pasek.jak cos to alanos@wp.pl.Chcialem montowac ,ale mam inne plany na lato...
Re: kółko kompresora
Czy ktoś wie gdzie profesjonalnie w Polsce polsce podejdą do tematu miniaczka i zrobią dobrze moduł. No i gdzie bezproblemowo można kupić kółeczko jak kolega powyżej pisze 17%
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: kółko kompresora
Kółka i inne rzeczy najpewniej z UK - GTT (własnej produkcji), Lohen ma w ofercie produkty Alta, w tym właśnie kółko w 3 wersjach. Na MiniManii na 99% też są. Nie ma problemów z wysyłką do Polski (pytałem o wysłanie tarcz hamulcowych), a sprzęt pewny i przetestowany. Można porównać ceny w USA, bo M7 czy Alta także wysyłają do PL. Pozostaje nierozwiązany problem montażu i strojenia w Polsce, jeśli dla kogoś to ma sens przy zmianie samego kółka.
@pepe_b nie mogę znaleźć wykresów, które miałem na dysku. TU jest wykres z zestawu Lohen, 210Nm jest dostępne dużo szybciej. To z kółkiem 15%. 17% zapewnia więcej momentu w dolnym zakresie, 19% tym bardziej.
Jeśli chodzi o podany zestaw, tylko że z kółkiem 17% - np. TYLE. Z tym, że to raczej opcja bardzo optymistyczna. Dodatkowo, jest porównanie seryjnej mapy MCS i chipu Bluefina.
@pepe_b nie mogę znaleźć wykresów, które miałem na dysku. TU jest wykres z zestawu Lohen, 210Nm jest dostępne dużo szybciej. To z kółkiem 15%. 17% zapewnia więcej momentu w dolnym zakresie, 19% tym bardziej.
Jeśli chodzi o podany zestaw, tylko że z kółkiem 17% - np. TYLE. Z tym, że to raczej opcja bardzo optymistyczna. Dodatkowo, jest porównanie seryjnej mapy MCS i chipu Bluefina.
Re: kółko kompresora
Gotti - jak nazbieram to się do Ciebie odezwę jak będzie wciąż aktualne to zrobimy deal
alanos - 19% kółeczko to za duża ingerencja moim zdaniem, pozostanę przy 15%
pididi - stronę Lohena znam, a GTT poszukam. Nie chodzi mi o strojenie, chodzi tylko o wymianę kółka i paska.
alanos - 19% kółeczko to za duża ingerencja moim zdaniem, pozostanę przy 15%
pididi - stronę Lohena znam, a GTT poszukam. Nie chodzi mi o strojenie, chodzi tylko o wymianę kółka i paska.