dodam iż w budzikach nie mam miejsca na stabilizator napięcia

P.S.
wiem że makrojal dał opornik (nie wiem jakiej wartości) - tematu nie znalazłem

może ktoś ma rozwiązanie
dzięki za info
Moderator: flapjck1
jest stabilizator (zminiaturyzowany - wlutowany koło wskaźników wewnątrz obudowy)Dejwid pisze:w moim mini 88' mam licznik 3 zegarowy i nie ma w nim stabizlizatora, ani zewnetrznego ani jak pisze kamal wewnetrznego
U mnie jest tak samo.icemac pisze:po wymianie termostatu, temperatura pokazywana jest tak jak była (no może 1mm więcej)
na załączonym obrazku - może chłodno jest, ale nie aż tak, bo silnik przy 60-70km/h powinien się trochę nagrzać
a może tak ma być ???
choć moim zdaniem powinno być wskazywane na tej pierwszej białej kresce - dzięki za info
Kol. Kamalkamal1 pisze:Kol. Icemac!!! Z uporem maniaka proponuję jednak dokonać pomiaru napiecia przed i po stabilizatorze.W miejscu gdzie 2 punkty pod śrubkami zwarte ścieżką tam powinno być napiecie po stabilizatorze. 2-gi pomiar zrób np.na żaróweczce ciśnienia oleju.Warto zrobić 2 pomiary.Raz w stosunku do masy na druku a raz wstosunku do masy karoseri.Tym samym sprawdzisz także jakość masy. Celowo nie podaję jakich wyników powinieneś się spodziewać. Oczekuję wyników Twoich pomiarów przed postawieniem diagnozy.
PS. Zdecydowanie przestrzegam przed stosowaniem "wynalazków" typu dodatkowy opornik. To przecież kaszanka. Jeśli wszystkie elementy układu sprawne to i pomiar musi być właściwy.