wskaźnik temperatury
Moderator: flapjck1
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
wskaźnik temperatury
wymieniłem czujnik temperatury i dalej wskazówka podnosi się lekko nad niebieskie, cóż może być problemem ??
dodam iż w budzikach nie mam miejsca na stabilizator napięcia
P.S.
wiem że makrojal dał opornik (nie wiem jakiej wartości) - tematu nie znalazłem
może ktoś ma rozwiązanie
dzięki za info
dodam iż w budzikach nie mam miejsca na stabilizator napięcia
P.S.
wiem że makrojal dał opornik (nie wiem jakiej wartości) - tematu nie znalazłem
może ktoś ma rozwiązanie
dzięki za info
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
Re: wskaźnik temperatury
Dokładanie opornika jak już kiedyś pisałem to zwykła "kaszanka". W zestawie zegarów
GB stabilizator mocowany był na zewnątrz obudowy od strony druku. W japońskich zaś wewnątrz w środkowej części.Porównując schemat łatwo zmierzyć wartość napięcia przed
stabilizatorem i po nim. Stabilizator utrzymuje napięcie na poziomie około 10V.Jeśli napięcie OK i skoro wymieniłeś już czujnik to ani chybi trafiony termostat. (Nie zamyka się)
GB stabilizator mocowany był na zewnątrz obudowy od strony druku. W japońskich zaś wewnątrz w środkowej części.Porównując schemat łatwo zmierzyć wartość napięcia przed
stabilizatorem i po nim. Stabilizator utrzymuje napięcie na poziomie około 10V.Jeśli napięcie OK i skoro wymieniłeś już czujnik to ani chybi trafiony termostat. (Nie zamyka się)
Ostatnio zmieniony 28 paź 2008, 18:13 przez kamal1, łącznie zmieniany 2 razy.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik temperatury
@kamal
a gdzie ty masz pływak w układzie chłodzenia
bo chyba o różnych rzeczach mówimy
P.S.
miejsca na stabilizator nie mam wcale w budzikach
a gdzie ty masz pływak w układzie chłodzenia
bo chyba o różnych rzeczach mówimy
P.S.
miejsca na stabilizator nie mam wcale w budzikach
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
Re: wskaźnik temperatury
Przepraszam!!! Zamyśliłem się. Właśnie pracowałem nad tematem pomiaru ilosci paliwa.
A Zegary zapewne masz japońskie dlatego stabilizatora nie widać na zewnątrz.
A Zegary zapewne masz japońskie dlatego stabilizatora nie widać na zewnątrz.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik temperatury
BMK1539A taki ma symbol ten stabilizator
zamienniki bm1303/20 - ale w "budzikach" nic takiego nie widziałem - nawet miejsca nie było
cena zabija, znalazłem jak zrobić stabilizator elektroniczny na bazie tego mechanicznego, ale na 4 konektory, a nie jak ten na 3
jeszcze raz pogrzebię w "budzikach" (mam z trzema zegarami) - może ktoś ma na zewnątrz i mógłby fotkę pstryknąć przynajmniej będę wiedział gdzie szukać (może tam nie szukałem jeszcze)
dziękuję
P.S.
paliwo dobrze mi pokazuje, tylko z temperaturą "są problemy" - a stabilizator jest przecież jeden
--edit--
znalazłem informację, że w wersjach do 86/87 budziki były robione w Anglii i miały wymienny stabilizator, a w nowszych (robionych w Japonii) na stałe był w zegarach i ponoć niewymienny jest
zamienniki bm1303/20 - ale w "budzikach" nic takiego nie widziałem - nawet miejsca nie było
cena zabija, znalazłem jak zrobić stabilizator elektroniczny na bazie tego mechanicznego, ale na 4 konektory, a nie jak ten na 3
jeszcze raz pogrzebię w "budzikach" (mam z trzema zegarami) - może ktoś ma na zewnątrz i mógłby fotkę pstryknąć przynajmniej będę wiedział gdzie szukać (może tam nie szukałem jeszcze)
dziękuję
P.S.
paliwo dobrze mi pokazuje, tylko z temperaturą "są problemy" - a stabilizator jest przecież jeden
--edit--
znalazłem informację, że w wersjach do 86/87 budziki były robione w Anglii i miały wymienny stabilizator, a w nowszych (robionych w Japonii) na stałe był w zegarach i ponoć niewymienny jest
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
stabilizator
w moim mini 88' mam licznik 3 zegarowy i nie ma w nim stabizlizatora, ani zewnetrznego ani jak pisze kamal wewnetrznego
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: stabilizator
Dejwid pisze:w moim mini 88' mam licznik 3 zegarowy i nie ma w nim stabizlizatora, ani zewnetrznego ani jak pisze kamal wewnetrznego
jest stabilizator (zminiaturyzowany - wlutowany koło wskaźników wewnątrz obudowy)
wskaźniki działają - sprawdzone metodą kamala - zwarcie przewodu do masy dało wychylenie na maxa, czyli termostat się nie zamyka prawdopodobnie.
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik temperatury
po wymianie termostatu, temperatura pokazywana jest tak jak była (no może 1mm więcej )
na załączonym obrazku - może chłodno jest, ale nie aż tak, bo silnik przy 60-70km/h powinien się trochę nagrzać
a może tak ma być ???
choć moim zdaniem powinno być wskazywane na tej pierwszej białej kresce - dzięki za info
na załączonym obrazku - może chłodno jest, ale nie aż tak, bo silnik przy 60-70km/h powinien się trochę nagrzać
a może tak ma być ???
choć moim zdaniem powinno być wskazywane na tej pierwszej białej kresce - dzięki za info
- Załączniki
-
- DSC00317_resize.JPG (103.98 KiB) Przejrzano 2344 razy
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- gadzio
- Swój Człowiek
- Posty: 240
- Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
- Posiadane auto: austin rover red hot
- Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.
Re: wskaźnik temperatury
A jak masz z ogrzewaniem? Ja mam identyczny problem i do tego ogrzewanie mi nie za bardzo działa A zaraz po wymianie silnika było ok i wskaznik był wlaśnie mniej-więcej na środkowej kresce.
Re: wskaźnik temperatury
Witam. Mi tez jak sie auto zagrzeje to skazowka jest ponad niebieska w chlodniejsze dni na niebieskiej (tj. ok 70-80 stC) , a jak mi dojdzie do bialej kreski to sie wlacza wentylator (tj ok 90 stC). Ogrzewanie dziala bez problemu. Uwazam ze takie dzialanie wskaznika jest prawidlowe.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik temperatury
ogrzewanie bez problemów
jeszcze sprawdzę "umasienie" silnika i jaką oporność ma kabel od czujnika, może jeszcze przy okazji wymienię konektor na tymże kablu
czekam na dalsze informacje od kogoś komu inaczej wskazuje
jeszcze sprawdzę "umasienie" silnika i jaką oporność ma kabel od czujnika, może jeszcze przy okazji wymienię konektor na tymże kablu
czekam na dalsze informacje od kogoś komu inaczej wskazuje
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
Re: wskaźnik temperatury
icemac pisze:po wymianie termostatu, temperatura pokazywana jest tak jak była (no może 1mm więcej )
na załączonym obrazku - może chłodno jest, ale nie aż tak, bo silnik przy 60-70km/h powinien się trochę nagrzać
a może tak ma być ???
choć moim zdaniem powinno być wskazywane na tej pierwszej białej kresce - dzięki za info
U mnie jest tak samo. Też mnie to dziwi i jestem na etapie sprawdzania prawidłowości działania termostatu, jak się czegoś dowiem to dam znać. Ale z tego co widzę wygląda na to, że tak ma być.
Pytanie tylko w takim razie jakie położenie wskaźnika temperatury będzie wskazywało na nieprawidłową temperaturę płynu chłodniczego? Tzn kiedy nam się silnik będzie przegrzewał? Czy wtedy gdy wskazówka będzie przy tej kropce, przy kresce w połowie, czy dopiero jak wejdzie na czerwone? W sumie to dosyć istotne dla prawidłowej eksploatacji silnika.
Re: wskaźnik temperatury
Kol. Icemac!!! Z uporem maniaka proponuję jednak dokonać pomiaru napiecia przed i po stabilizatorze.W miejscu gdzie 2 punkty pod śrubkami zwarte ścieżką tam powinno być napiecie po stabilizatorze. 2-gi pomiar zrób np.na żaróweczce ciśnienia oleju.Warto zrobić 2 pomiary.Raz w stosunku do masy na druku a raz wstosunku do masy karoseri.Tym samym sprawdzisz także jakość masy. Celowo nie podaję jakich wyników powinieneś się spodziewać. Oczekuję wyników Twoich pomiarów przed postawieniem diagnozy.
PS. Zdecydowanie przestrzegam przed stosowaniem "wynalazków" typu dodatkowy opornik. To przecież kaszanka. Jeśli wszystkie elementy układu sprawne to i pomiar musi być właściwy.
PS. Zdecydowanie przestrzegam przed stosowaniem "wynalazków" typu dodatkowy opornik. To przecież kaszanka. Jeśli wszystkie elementy układu sprawne to i pomiar musi być właściwy.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wskaźnik temperatury
kamal1 pisze:Kol. Icemac!!! Z uporem maniaka proponuję jednak dokonać pomiaru napiecia przed i po stabilizatorze.W miejscu gdzie 2 punkty pod śrubkami zwarte ścieżką tam powinno być napiecie po stabilizatorze. 2-gi pomiar zrób np.na żaróweczce ciśnienia oleju.Warto zrobić 2 pomiary.Raz w stosunku do masy na druku a raz wstosunku do masy karoseri.Tym samym sprawdzisz także jakość masy. Celowo nie podaję jakich wyników powinieneś się spodziewać. Oczekuję wyników Twoich pomiarów przed postawieniem diagnozy.
PS. Zdecydowanie przestrzegam przed stosowaniem "wynalazków" typu dodatkowy opornik. To przecież kaszanka. Jeśli wszystkie elementy układu sprawne to i pomiar musi być właściwy.
Kol. Kamal
na razie wymieniłem termostat, nic się nie poprawiło
w związku z tym przechodzą do dalszych etapów pomiarów, które nastąpią w środę (jak tylko żona sobie gdzieś pojedzie, bo mi marudzi nad głową i dopiero wtedy będę miał czas ) - napięcia pomierzę tak jak mi powiedziałeś, pomierzę także przejście do masy i opublikuję wyniki na forum
P.S.
masę silnika też sprawdzę
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- gadzio
- Swój Człowiek
- Posty: 240
- Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
- Posiadane auto: austin rover red hot
- Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.
Re: wskaźnik temperatury
Mnie się jednak mimo wszystko wydaje że to nie jest poprawne działanie wskaznika.No chyba że mi się cały czas przegrzewał silnik jak wskazówka była na środku -a to przecież niemożliwe