Zwarcie !!!

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Zwarcie !!!

Post autor: kiujik »

Witam was ,
Mam dziwne jazdy z akumulatorem i w ogóle z elektryką.
Mini został ostatnio odpalony po długim czasie(renowacja wnętrza itd.)
i pojawił się problem bo aku trzyma 1 dzień max
myślę więc że albo to jakieś zwarcie na instalacji albo wykończone aku
dodam że wcześniej jak go kupiliśmy to było powiedziane że obrotomierz nie jest podłączony bo robi zwarcie.
Teraz nie jest i też jest coś nie tak!

co robić?
czy czeka mnie kompletne sprawdzenie instalacji?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zwarcie !!!

Post autor: flapjck1 »

sprawdz miernikiem czy masz pobor pradu
jak masz mozliwosc to sprawdz sprawnosc akumulatora - jak miniaka dlugo nie uzywales to pewnie padl ale to nie jest 100% pewne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Zwarcie !!!

Post autor: kiujik »

ale gdzie wpiąć miernik ?
jest tak że coś sprawia że naładowany aku do pełna pada po jednej nocy !
to chyba nie jest normalne :sad:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zwarcie !!!

Post autor: flapjck1 »

musisz miec miernik z pomiarem amperazu
wpinasz go miedzy kleme a czop akumulatora ( kleme musisz zdjac! )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
garbaty

Re: Zwarcie !!!

Post autor: garbaty »

Musisz mieć miernik z możliwością pomiaru natężenia prądu (czyli Amperów). Możesz na przykład wpiąć go szeregowo między minus akumulatora a klemę, którą się do niego dołącza. Czyli plus podłączony normalnie, natomiast minus: akumulator (-) -> miernik -> klema (-). Na mierniku najlepiej przełącz sobie wtyczki do opcji pomiaru 10A, bo inaczej możesz spalić miernik. I nie uruchamiaj rozrusznika przy tak podłączonym amperomierzu!

Jeżeli nie masz w samochodzie radia z pamięcią ani innych odbiorników prądu (typu zegarek na przykład) to przy wyłączonym zapłonie nie powinno w zasadzie pokazywać więcej niż 0,1-0,2A. W innym przypadku może się okazać, że masz gdzieś zwarcie i prąd ci po prostu "ucieka". Po wyniku pomiaru z łatwością obliczysz na ile wystarczy Ci akumulator o pojemności np. 50Ah. :D Skoro rozładowuje Ci w 24 godziny to pewnie masz conajmniej ze 2A poboru, ale i to zależy jeszcze od akumulatora.

Może to być też kwestia uszkodzonego akumulatora. A to możesz spróbować sprawdzić po prostu odłączając od niego klemy na noc. W ten sposób wyeliminujesz zwarcie jako czynnik rozładowujący akumulator.
Pietro

Re: Zwarcie !!!

Post autor: Pietro »

odpal, odłącz akumulator, powłączaj wszystko co pobiera prad, swiatla, ogrzewanie, ogrzewanie szyby i jeszcze zatrąb zobacz czy alternator daje rade (PAMIETAJ O ODLACZONYM AKUMULATORZE) jesli "zdechnie" to albo pasek klinowy za luźny, albo alternator do regeneracji/wymiany.

U mnie bylo tak samo, okazalo sie ze pasek ktory wydawal sie napiety, slizgal sie...
wymiana paska, i smiagal jak nowy
ODPOWIEDZ