Austin Mini 1000 '84

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

garbaty

Austin Mini 1000 '84

Post autor: garbaty »

Odrobinę zwlekałem z dokładniejszym przedstawieniem się, ale już nadrabiam zaległości. :grin:

Miniaka (998 cm3), który będzie bohaterem tego wątku nabyłem dwa i pół tygodnia temu. Od niejakiego ZOFa, który pisywał był na tym forum. Założył nawet temat do niego (Austin Mini 1000 od ZOFa), ale stwierdziłem, że wraz ze zmianą podejścia do samochodu należy mu się również oddzielny temat. :wink:

Generalnie muszę powiedzieć, że samochód był dosyć zaniedbany. W ciągu pierwszych dwóch tygodni posiadania musiałem trochę w niego zainwestować, bo można powiedzieć, że biedak ledwo zipiał. :evil:

A więc w kolejności chronologicznej:
- wymienione zostały wszystkie szpilki i nakrętki w kołach (usunięte patenty, które sprawiły, że omało nie zgubiłem koła),
- założone klasyczne Minilighty,
- wymienione łożyska w tylnich kołach (huczały niesamowicie, poprzedni właściciel uważał, że to wina szerokich opon),
- wymienione łożyska w alternatorze (alternator skrzypiał niemiłosiernie, przez co nawet obroty na biegu jałowym szalały),
- naprawiona uszczelka klapy tylniego bagażnika (poprzednio przyklejona na butapren i cieknąca, przez co zalewało bagażnik),
- wymieniony włącznik świateł (działający wcześniej wedle własnego widzimisie),
- wymienione poduszki pod silnikiem (stare rozwalone mimo prób sklejenia ich przez kogoś jakimś klejem (!) ) oraz guma silentbloka (również jakaś dorabiana i nie spełniająca swojej funkcji),
- naprawiony wysprzęglik (ciekł strasznie i skrzynia zgrzytała),
- całkowicie naprawione przednie hamulce - nowe tarcze, zaciski i klocki (poprzednie tarcze grubości żyletki a zaciski zapieczone),
- zamontowane regulatory wysokości z przodu,

W najbliższym czasie (bardzo niedalekim) czeka mnie jeszcze wymiana tylnych wahaczy, gdyż obecne zostały przez kogoś "spatencone" poprzez zastosowanie nieoryginalnych tulei w postaci długich śrub przez co wahacze się "wyrobiły". I od razu wymiana cylinderków hamulcowych, gdyż obecne coś ciekną. No i nie mówię już o konieczności paru napraw blacharskich. :)

Efektem powyższych działań jest zrobione w ten długi weekend 1500 kilometrów po Polsce. Oczywiście bez żadnej awarii, nie licząc urwanej w wyniku wstrząsów końcówki od przewodu łączącego klemę masową z karoserią. Ale to mały problem i łatwo się go da naprawić.

Miniak wyruszył z Pruszkowa w sobotę by po trzech dniach kluczenia po Polsce dotrzeć do Cedyni, czyli najbardziej na zachód wysuniętego krańca Polski. A we wtorek 11 listopada non stop 550 kilometrów powrotu, w tym około 200 km po autostradzie ze średnią prędkością 100 km/h. Średnie spalanie w całej podróży wyszło 5,93 l/100 km. Na autostradzie 6,57 l/100 km. Rekordowo mało spalił 4,63 l/100 km w czasie strasznej mgły, kiedy trzeba było jechać nie szybciej niż 60 km/h. W sumie spalił mi przy tym z litr oleju. :)

Za pomoc z doprowadzeniu Miniaka do lepszego stanu dziękuję Sebastianowi z Nadarzyna. :)

A poniżej parę fotek:


http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... C05043.JPG - Start w Pruszkowie
http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... C05112.JPG - Piątek, czyli geometryczny środek Polski
http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... C05115.JPG - Kolegiata w Tumie
http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... GP4692.JPG - Tutaj też Tum
http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... C05132.JPG - A wieczorem mgła, że nic nie było widać
http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... C05203.JPG - Wieża widokowa na Wale Wydartowskim w okolicach Gniezna
http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... C05222.JPG - Wiatraki
http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... C05305.JPG - W drodze do Krosna Odrzańskiego
http://www.garbiarnia.com/galeria/pictu ... C05357.JPG - Kaplica templariuszy w Chwarszczanach już prawie przy zach. granicy


A tutaj wszystkie fotki z wyprawy, gdyby komuś chciało się oglądać: rajd 4000 - galeria. W przyszłym roku kolejna edycja. :)

To oczywiście nie koniec, samochód jeździ, ale wymaga jeszcze trochę dopracowania, usunięcia patentów. Wtedy oczywiście chciałbym sprawić, żeby łatwiej trochę mu się jeździło, czyli może jakaś wymiana kolektorów i gaźnika. :) Ale to wszystko w swoim czasie. :D
Załączniki
W Biskupinie
W Biskupinie
DSC05187.JPG (216.44 KiB) Przejrzano 3010 razy
Gdzieś w wielkopolskich lasach
Gdzieś w wielkopolskich lasach
DSC05189.JPG (190.8 KiB) Przejrzano 3010 razy
Ostatnio zmieniony 06 lut 2009, 14:43 przez garbaty, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: domino1985 »

Widać nie marnujesz czasu :) i bardzo dobrze, swojego też kupiłem z paroma patentami i pomału je z Miniaczka wytępiam ;)

Ale o jednej rzeczy muszę wspomnieć ... od zawsze drażniła mnie w nim ta kwadratowa tablica z tyłu ;) kojarzy mi się z jakimś daihatsu ;)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
gadzio
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 240
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
Posiadane auto: austin rover red hot
Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: gadzio »

No widzę ze miniak w koncu trafił w dobre ręce :mrgreen: Ale tą kwadratowa tablicę to faktycznie zmień bo az razi :shock:
garbaty

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: garbaty »

gadzio pisze:No widzę ze miniak w koncu trafił w dobre ręce :mrgreen: Ale tą kwadratowa tablicę to faktycznie zmień bo az razi :shock:


Faktycznie, nienajlepiej to wygląda. :) Miniak jeszcze nie przerejestrowany, więc jak tylko będzie miał nowe numery będzie i nowa ładniejsza tablica z tyłu. :)
omron0

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: omron0 »

Gratuluję zakupu :!: Miejscowość w której robiliście zdjęcia wiatraków to Lednogóra na trasie Gniezno-Poznań. Spotkać Miniaka w tych okolicach to rzadkość-Garbuski częściej występują :sad: Pozdrawiam
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: flapjck1 »

omron0 pisze:Gratuluję zakupu :!: ....



hmm gadalem z czlowiekiem ktory zaczal ogarniac to autko

rozowo nie jest :evil:
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Wujek_sknerus

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: Wujek_sknerus »

troche duzo tego oleju ciagnie... szczegolnie ze z tego co pamietam w ogloszeniu było "świeżo po remoncie slinika" :shock: :mad:
garbaty

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: garbaty »

flapjck1 pisze:hmm gadalem z czlowiekiem ktory zaczal ogarniac to autko

rozowo nie jest :evil:


No różowo nie jest. :) Ale powoli się wszystko ogarnie. Grunt wiedzieć na czym się stoi i nie żyć w przeświadczeniu, że wszystko jest dobrze, aż... wszystko się rozpadnie. :D Uratujemy miniaka! :mrgreen:

Wujek_sknerus pisze:troche duzo tego oleju ciagnie... szczegolnie ze z tego co pamietam w ogloszeniu było "świeżo po remoncie slinika" :shock: :mad:


Bo specjaliści robiąc remont silnika nie wymienili pierścieni... :roll:


omron0 pisze:Miejscowość w której robiliście zdjęcia wiatraków to Lednogóra na trasie Gniezno-Poznań.


Właśnie. :D Dokładnie, to była właśnie ta okolica. :D
garbaty

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: garbaty »

Mała korekta co do ilości spalonego oleju. Właśnie sprawdziłem i myślałem wcześniej, że będe mu musiał dolać z pół litra oleju ale okazuje się, że nie ma takiej potrzeby, jest cały czas idealnie pomiędzy min a max. Więc okazuje się, że spalił tylko jedną półlitrową dolewkę na 1500 km. A raczej nie spalił tylko wykapał, bo po jeździe obserwowałem małe kałuże pod samochodem.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: Konrad K_2 »

czy wylał czy wykapał rozbieracć i roibic trzeba
garbaty

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: garbaty »

Melduję o dalszych pracach wykonanych w kierunku pełnego odzyskania dobrego stanu Miniaka. :)

W ubiegłym tygodniu wymienione zostały oba tylne wahacze. Dostałem takowe dwa używane w GB, wyszperałem je na ebayu, aczkolwiek łatwo nie było, jako że poprzedni właściciel wahaczy należy do ludzi raczej nieufnych. :) Ale dwa wahacze, w stanie wręcz idealnym, udało mi się łącznie z transportem wyrwać w sumie za 350 zł.

Przy okazji na tył założone zostały regulatory hi-lo (z przodu już są). Oczywiście nie te najtańsze, tylko takie z tych lepszych kupione na minispares.

Dodatkowo z tyłu wymienione zostały cylinderki i szczęki w hamulcach, więc teraz hamowanie zarówno z tyłu jak i z przodu jest już idealne.

W weekend ubiegły wymieniłem termostat, teraz już silniczek ładnie nabiera temperatury. :)

No i nowe numery rejestracyjne też są, i tablica z tyłu prostokątna również. :)

Oczywiście to nie wszystko, jeszcze sporo da się zrobić, ale przynajmniej Miniak działa niezawodnie i można nim bezpiecznie jeździć. :)

No i już trochę pośmigałem wyczekując nadchodzącą wiosnę. ;-) Tutaj fotki z nocnego rajdu Kołami Historii Przez Warszawę. :)
Załączniki
Przy Cytadeli
Przy Cytadeli
IMGP5194.JPG (146.02 KiB) Przejrzano 2801 razy
Gdzieś na trasie nocnego rajdu na orientację...
Gdzieś na trasie nocnego rajdu na orientację...
IMGP5173.JPG (209.85 KiB) Przejrzano 2801 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: flapjck1 »

no ladnie :)

ty jestes tym prezesem garbiarni co organizuje cwiartke na ulezu?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
sebek81
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 307
Rejestracja: 06 sty 2005, 20:27
Posiadane auto: Mini 1300
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: sebek81 »

Pamiętaj że wózek przedni nie trzyma się budy z tym ściganiem ostrożnie :)
garbaty

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: garbaty »

flapjck1 pisze:no ladnie :)

ty jestes tym prezesem garbiarni co organizuje cwiartke na ulezu?


Tak. :) Na razie robimy takie wewnętrzne zawody, żeby się czegoś nauczyć jeśli chodzi o organizację czegoś takiego, a w przyszłości chcielibyśmy zrobić jakąś imprezę wyścigową dla klasyków.

sebek81 pisze:Pamiętaj że wózek przedni nie trzyma się budy z tym ściganiem ostrożnie :)


Zrobimy w weekend. :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Austin Mini 1000 '84

Post autor: flapjck1 »

hehehe
swiat jest maly

jaqo ode mnie dostal namiar na jacka wasika :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ