kółko kompresora

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Łukasz

kółko kompresora

Post autor: Łukasz »

Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post tutaj i pierwszy miniaczek, stąd moje na pewno coraz częstrze wizyty tutaj.
Staliśmy się z żoną posiadaczem cooperka S z 2005 roku i ztąz moje pytanie. Niestety odczuwamy pewien niedosyt mocy i dlatego założyłem ten Post.
Po pierwsze, gdzie można kupić w Polsce mniejsze kółko kompresora, bo wiem, że po tym zabiegu oraz po zrobieniu kompa będzie dość spora różnica w jeździe.
Po drugie kto ma takiego zmodyfikowane miniaczka niech się wypowie jakie wrażenia.
dzięki i pzdr
pepe_b

Re: kółko kompresora

Post autor: pepe_b »

Witam. Też przyłączam się do pytania o wrażenia, przypuszczam że wersja Works ma mniejsze kółko (więc posiadacze może się podzielą wrażeniami), ale jeżeli się mylę to proszę o poprawienie.

interesuje mnie też wzrost spalania przy spokojnej jeździe, bo że przy pełnym ogniu będzie palił ile się wleje to zrozumiałe :mrgreen:

wydaje mi się, że ważniejsze pytanie to: kto to dobrze zamontuje i ma do tego narzędzie ?
bo zakup z wysyłką z UK to nie problem - prawdopodobnie nawet taniej wyjdzie*, ale zakup ściągacza to dodatkowy wydatek jak na jednorazowe użycie.

zestawy wzmacniające:
1. http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=255
2. http://www.lohen.co.uk/shop/products.asp?cat=66

jakiś czas temu na którymś z anglojęzycznych forum wyczytałem różne opinie na temat Bluefin'a - niestety nie mogę teraz tego tematu odnaleźć. Może Ktoś coś więcej wie w tym temacie


* różnice cen UK-PL
zestaw Taroxa w UK 1200Ł: http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=334 , a w jednej z firm przygotowujących auta do rajdów/wyścigów (T... .....g) za zestaw na przód: 6360zł + tył 3090zł :shock:

zestaw AP w UK 800Ł: https://www.plminishop.com/product-NMB2030.html - cena w firmie (T... .....g)dużo wyższa, dokładnie nie pamiętam, ale na poziomie ww Taroxa

dodatkowe halogeny w UK 134Ł https://www.plminishop.com/product-BM63 ... 7.301.html , w autoryzowanym serwisie ~900zł

pozdrawiam

P.S. a może zebrać jak najwięcej chętnych i zorganizować wspólny wyjazd wzmacniający :mrgreen:
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: kółko kompresora

Post autor: pididi »

Works ma o 14,8% mniejsze kółko, z tego co pamiętam. Kółka kompresora są do kupienia najczęściej w wersjach 15%, 17% i 19%. Różni tunerzy, różne kółka. GTT na przykład używa 17% i mi ten rozmiar odpowiada. Kogoś, kto często wysoko kręci zadowoli 15% (kompresor też przy okazji zadowoli, bo nie będzie osiągał tak wysokich obrotów). Przy samym kółku nie ma też potrzeby stosowania np. Bluefina - jedni go używają inni tylko resetują ECU. Ja wolałbym coś customowego, robionego pod konkretny samochód, a nie standaryzowaną mapę którą sam wgrywam - wystarczy spojrzeć na opinie o Bluefinie.

Sam odkładam na jakiś zestaw, z tym, że nie spieszy mi się, wolę odłożyć więcej i zrobić kompleksowo, kolektor i wydech Millteka, CAI, kółko, intercooler, ew. świece i potem jakiś "custom tune" (z tym, że nie wiem gdzie się z tym skierować jeśli chodzi o PL) i tyle, później zaczynają się za duże koszty dla mnie :razz:

pzdr, pdd

EDIT: Co do cen, warto czekać na zakupy grupowe na forum Mini2. Teraz kończy sie właśnie taki group buy wydechu Millteka za 318 funtów. Cena w PL - 2300.
Gotti

Re: kółko kompresora

Post autor: Gotti »

pididi pisze:Works ma o 14,8% mniejsze kółko, z tego co pamiętam. Kółka kompresora są do kupienia najczęściej w wersjach 15%, 17% i 19%. Różni tunerzy, różne kółka. GTT na przykład używa 17% i mi ten rozmiar odpowiada. Kogoś, kto często wysoko kręci zadowoli 15% (kompresor też przy okazji zadowoli, bo nie będzie osiągał tak wysokich obrotów). Przy samym kółku nie ma też potrzeby stosowania np. Bluefina - jedni go używają inni tylko resetują ECU. Ja wolałbym coś customowego, robionego pod konkretny samochód, a nie standaryzowaną mapę którą sam wgrywam - wystarczy spojrzeć na opinie o Bluefinie.

Sam odkładam na jakiś zestaw, z tym, że nie spieszy mi się, wolę odłożyć więcej i zrobić kompleksowo, kolektor i wydech Millteka, CAI, kółko, intercooler, ew. świece i potem jakiś "custom tune" (z tym, że nie wiem gdzie się z tym skierować jeśli chodzi o PL) i tyle, później zaczynają się za duże koszty dla mnie :razz:

pzdr, pdd

EDIT: Co do cen, warto czekać na zakupy grupowe na forum Mini2. Teraz kończy sie właśnie taki group buy wydechu Millteka za 318 funtów. Cena w PL - 2300.



gdyby ktoś reflektował to posiadam wydech millteka za 1600zł z przesyłką
bent tech

Re: kółko kompresora

Post autor: bent tech »

Wszytko jestcze tanie w stanach pepe.

Kolo plus pasek nie wiecej nisz $150. Wilwood big brake kit za $800, stoptechs ktore prawopodobnie sa najlepsze za $1800.

Nie polecam pasek/kolo mniejszy niz 15%. Ja mam 17% i jestem happy :)
pepe_b

Re: kółko kompresora

Post autor: pepe_b »

pididi - myślę o podobnym zestawie jaki podałeś, właśnie na Millteku :grin:
Czy wiesz może jak w zestawie: kółko -15%, CAI, ukł. wyd. Milltek, wydajniejszy intercooler i świece układa się moment obrotowy - czy seryjne 210nM będzie dostępne przy 4000obr lub mniejszych ?
I czy wiesz może ile w przybliżeniu (bez wgrywania mapy) można uzyskać nM i KM z takiego układu ?
Całe szczęście, że można się obyć bez bluefin'a. Czy do resetu ecu wystarczy odpiąć akumulator - takie wyniki wyskoczyły mi w googlach, czy jest to bardziej skomplikowane ?

Gotti - czyżby Milltek był gorszy od seryjnego w Twoim jcw ? :wink:
a tak na poważnie... w jakim stanie jest Milltek, którego oferujesz ?
Jak wygląda spalanie po mieście przy normalnej jeździe w Twoim jcw ?

bent tech - masz kółko 17%, jesteś happy, ale polecasz 15% - chcesz mieć mocniejsze od innych mini ? :mrgreen:
Wiem, że w US wiele rzeczy taniej można kupić, ale niektóre są porównywalne w UK - pasek + kółko 85Ł. Jak do ceny z US dodamy cło + vat to wyjdzie nawet drożej...
Przed Big Brakes powstrzymuje mnie na razie stan naszych dróg - mam obawy co do jazdy na 17" kołach zimą.

Ale może Ktoś rozwieje te obawy???

Ciągle pozostaje otwarty temat warsztatu, w którym profesjonalnie podejdą do zmiany kółka kompresora, przyznać się Kto wie :mrgreen:

pozdrawiam
Gotti

Re: kółko kompresora

Post autor: Gotti »

pepe_b pisze:
Gotti - czyżby Milltek był gorszy od seryjnego w Twoim jcw ? :wink:
a tak na poważnie... w jakim stanie jest Milltek, którego oferujesz ?
Jak wygląda spalanie po mieście przy normalnej jeździe w Twoim jcw ?



jest dużo lepszy. Ale ten nie pochodzi z mojego miniaka. Jest prawie nowy, po przebiegu max 5000km.

Spalanie na poziomie 14l w mieście. Normalnie.
alanos

Re: kółko kompresora

Post autor: alanos »

Ja mam na stanie nowe kółeczko 19% Alta i klucz do wyjmowania kółek i pasek.jak cos to alanos@wp.pl.Chcialem montowac ,ale mam inne plany na lato...
Łukasz

Re: kółko kompresora

Post autor: Łukasz »

Czy ktoś wie gdzie profesjonalnie w Polsce polsce podejdą do tematu miniaczka i zrobią dobrze moduł. No i gdzie bezproblemowo można kupić kółeczko jak kolega powyżej pisze 17%
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: kółko kompresora

Post autor: pididi »

Kółka i inne rzeczy najpewniej z UK - GTT (własnej produkcji), Lohen ma w ofercie produkty Alta, w tym właśnie kółko w 3 wersjach. Na MiniManii na 99% też są. Nie ma problemów z wysyłką do Polski (pytałem o wysłanie tarcz hamulcowych), a sprzęt pewny i przetestowany. Można porównać ceny w USA, bo M7 czy Alta także wysyłają do PL. Pozostaje nierozwiązany problem montażu i strojenia w Polsce, jeśli dla kogoś to ma sens przy zmianie samego kółka.

@pepe_b nie mogę znaleźć wykresów, które miałem na dysku. TU jest wykres z zestawu Lohen, 210Nm jest dostępne dużo szybciej. To z kółkiem 15%. 17% zapewnia więcej momentu w dolnym zakresie, 19% tym bardziej.

Jeśli chodzi o podany zestaw, tylko że z kółkiem 17% - np. TYLE. Z tym, że to raczej opcja bardzo optymistyczna. Dodatkowo, jest porównanie seryjnej mapy MCS i chipu Bluefina.
pepe_b

Re: kółko kompresora

Post autor: pepe_b »

Gotti - jak nazbieram to się do Ciebie odezwę :wink: jak będzie wciąż aktualne to zrobimy deal

alanos - 19% kółeczko to za duża ingerencja moim zdaniem, pozostanę przy 15%

pididi - stronę Lohena znam, a GTT poszukam. Nie chodzi mi o strojenie, chodzi tylko o wymianę kółka i paska.
ravestation

Re: kółko kompresora

Post autor: ravestation »

ja u siebie mam 19% i jakoś źle nie jest...
ODPOWIEDZ