Mini Gti z silnikiem japońca

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Mini Gti 1300

Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Mini Gti 1300 »

mam pytanie czy próbował już ktoś w Polsce robienia przeszczepu do mini bo mam zamiar coś takiego zrobić ale mam dylemat potrzebuje dokładne wymiary mini-ego był bym bardzo wdzięczny a i jeszcze jak by ktoś mógł mi przesłać dokładne zdjęcia zawieszenia jak jest rozwiązane był bym szczęśliwy z chęcią kupię mini-ego za rozsądne pieniądze może być do remontu byle z polskimi papierami ;) proszę o pomoc bo sam daleko nie zajdę a wy macie dużo wiedzy na temat tych samochodów bo bede przerabiał zawias na zawias ze swifta w 100% z góry dziękuje
Awatar użytkownika
Kuba
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 120
Rejestracja: 20 lut 2005, 21:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Kuba »

taki swap już jeździ, przemyśl jeszcze raz wszystko co napisałeś. Po za tym przeszukaj to forum i po googluj trochę, dużo już na ten temat zostało napisane.
Załączniki
taki rysunek może być?
taki rysunek może być?
minizawias.gif (30.24 KiB) Przejrzano 1166 razy
Mini Gti 1300

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Mini Gti 1300 »

dzięki czytałem wiele jestem członkiem teamu rajdowego mam zaplecze paru mechaników i warsztat do dyspozycji wiem ze są to duże koszty i licze sie z nimi ale chce zbudować taki samochód dla frajdy jazdy nim a nie zeby wygrywac dużo czasu spędziłem na obliczniach ze znajomymi ile takie auto może miec mocy zeby sie dobrze jechalo mam odpowiedz i koncepcje na mocną zmiane zawieszenia bo to rozwiązanie zastosowane w minim nie jest najlepsze
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: humin »

Mini Gti 1300 pisze:dużo czasu spędziłem na obliczniach ze znajomymi ile takie auto może miec mocy zeby sie dobrze jechalo mam odpowiedz

ile wyszło z tych obliczeń?
Mini Gti 1300

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Mini Gti 1300 »

najoptymalniej dla mini-ego to ok 120-130 km przy oponach 185 szerokich ale ja mam zamiar wsadzic belke tylna ze swifta gti z orginalnymi tarczami z tyłu bo to auto z miniego bedzie miało tylko wygląd zewnetrzny w srodku kubły pasy i profejonalna klatka


te obliczenia są robione pod zmienione zawieszenie porównywalnie moj mini docelowo ma byc rozstawiony prawie jak gokart
Ostatnio zmieniony 27 lis 2008, 09:52 przez Mini Gti 1300, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: humin »

czekamy na relacje z budowy okraszone zdjęciami
no i trzymamy kciuki ponieważ ludzi mających plany budowania takich projektów przewineło się przez to forum dość sporo
Awatar użytkownika
Wojtello
Wiarus
Wiarus
Posty: 539
Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Wojtello »

Ja nie widzę potrzeby przerabiania tylnego zawieszenia jeszcze tym bardziej na belkę. Dajesz twardy gruchy, albo sprężyny, dobre sportowe amory i masz bardzo twardy tył.
Awatar użytkownika
Kuba
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 120
Rejestracja: 20 lut 2005, 21:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Kuba »

Tak jak napisał Wojtek, jeżeli będziesz chciał zmienić tylnie zawieszenie to prawdopodobnie będziesz musiał wyrzeźbić od podstaw nowa ramę, ew mocno zmodyfikować starą
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Saint »

Sory, ale to ni chu** nie będzie już mini, tylko zmodyfikowany Swift. Nie lepiej, szybciej i prościej będzie zrobić po prostu rame przestrzenną i na to tylko nałożyć powycinaną karoserie (bude, kaste czy jak kto to nazywa) miniakową. Skoro i tak masz i moce przerobowe i obliczeniowe.

Wojtek, twardość to nie wszystko.
Zawodowy Szyderca
Mini Gti 1300

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Mini Gti 1300 »

twardosc sie liczy bo ja startuje w rajjdach. W momencie kiedy przerobie miniego wg obliczen to dalej smigam na dokumentach miniego i nie mam problemów na przeglądzie z nr nadwozia i dokumentami. A co do tylniej belki to musze zamontowac ze swifta bo ma tarczowe hamulce a licze sie z przeróbkami mam na to duuuuuuuużo czasu ;)
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Sadam »

Mini Gti 1300 pisze:chce zbudować taki samochód dla frajdy jazdy nim a nie zeby wygrywac


tym bardziej podważyłbym montowanie tylnego zawiasu ze Swifta i proponuję się bardzo solidnie przygotować do tematu od strony co z miniakiem można zrobić bez specjalnej gimnastyki... żeby auto zostało autem, a nie przeszczepem z każdej możliwej strony
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Saint »

Mini Gti 1300 pisze: A co do tylniej belki to musze zamontowac ze swifta bo ma tarczowe hamulce


To jeszcze pytanie: na jakich kołach chcesz tego Swifta postawić?
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: flapjck1 »

sorry stary ale twoje kombinacje sa od dupy strony

jak chcesz robic wydmuszke to najprosciej bedzie pierdyknac wydmuszke z laminatu na jakiejs konstrukcji ramowo/klatkowej i czesc
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Mini Gti 1300

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Mini Gti 1300 »

Ten mini swift bedzie stał na 13, a jeśli chodzi o góre z laminatu to nie do końca bo tu też jest ważne bezpieczeństwo a nie tylko sama waga a po za tym 120-130 koni jest wliczone pod 600 kg na oponie szerokiej 175-185
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

Post autor: Saint »

Mini Gti 1300 pisze: a jeśli chodzi o góre z laminatu to nie do końca bo tu też jest ważne bezpieczeństwo


To w jakimś celu chyba ma być zamontowana ta klatka. helloł
Zawodowy Szyderca
ODPOWIEDZ